Γ. Κιμούλης: Παραμένει στο δυναμικό του ΚΘΒΕ – Αμείβεται κανονικά από τον Δεκέμβριο
Εξηγήσεις για τη συνεργασία του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος με τον Ελληνα ηθοποιό έδωσε στην Parallaxi ο καλλιτεχνικός διευθυντής, Νίκος Κολοβός.
Οι καταγγελίες για ψυχολογική, λεκτική και σωματική βία που δέχτηκε από πολλούς συναδέλφους του ο Γιώργος Κιμούλης έχουν φέρει αλυσιδωτές αντιδράσεις στο χώρου του θεάτρου.
Κι ενώ μόλις πριν λίγες ώρες ο ηθοποιός και σκηνοθέτης τέθηκε εκτός του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου (διαβάστε εδώ την ανακοίνωση του θεσμού), εντούτοις παραμένει στο δυναμικό του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και αμείβεται κανονικά από τον περασμένο Δεκέμβριο ως ηθοποιός ενώ έχει υπογράψει συμβόλαιο και ως σκηνοθέτης το οποίο παραμένει σε εκκρεμότητα.
Η συνεργασία του Γιώργου Κιμούλη με τον σημαντικό θεατρικό οργανισμό της Βόρειας Ελλάδας δρομολογήθηκε από το φθινόπωρο και αφορούσε στην παράσταση «Ο πατέρας», του Φλοριάν Ζελέρ, την οποία θα σκηνοθετούσε και θα πρωταγωνιστούσε. Το έργο προγραμματίστηκε για το Φεβρουάριο, ωστόσο οι θεατρικές δραστηριότητες σταμάτησαν λόγω της έξαρσης της πανδημίας στα τέλη Οκτωβρίου.
Το ΚΘΒΕ τον Νοέμβριο προχώρησε κανονικά στην υπογραφή δύο ξεχωριστών συμβολαίων με τον καλλιτέχνη, εκ των οποίων το πρώτο, ως ηθοποιού, λήγει τον Ιούλιο του 2021 και το ΚΘΒΕ οφείλει να τηρήσει εκ του νόμου.
Η Parallaxi απευθύνθηκε στον καλλιτεχνικό διευθυντή του θεάτρου, Νίκο Κολοβό και επιβεβαίωσε την πληροφορία πως η εργασιακή σχέση του θεατρικού θεσμού με τον ηθοποιό είναι σε ισχύ. «Ο Γιώργος Κιμούλης ανήκει στο δυναμικό του θεάτρου, όπως και οι υπόλοιποι ηθοποιοί. Έχουμε υπογράψει σύμβαση μαζί του, αλλά δεν μπορούμε να συνεργαστούμε λόγω της πανδημίας, ωστόσο είμαστε εν αναμονή του τι θα γίνει με την παράσταση η οποία θα μπορούσε, αν ήταν αλλιώς οι συνθήκες, να είχε ξεκινήσει ήδη», μας δήλωσε ο κύριος Κολοβός.
Για το αν έπρεπε ήδη το Κρατικό Θέατρο να έχει πάρει κάποια απόφαση διακοπής της συνεργασίας, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ σημείωσε: «Οι κακές συμπεριφορές είναι καταδικαστέες. Θα κριθούν αρμοδίως. Εγώ να διακόψω ένα συμβόλαιο, δεν είναι δυνατόν να το κάνω. Το συμβόλαιο υπογράφεται για να εκτελείται. Ακόμα και μέσα στο θέατρο να υποπέσει ένας ηθοποιός σε ένα παράπτωμα, έχει δικαίωμα να υπερασπιστεί τον εαυτό του. Θέλει γερή τεκμηρίωση για να μπορέσεις να λύσεις ένα συμβόλαιο. Δεν ξέρω αν αυτή τη στιγμή είναι δόκιμο να συζητήσουμε τι έκανε ο άλφα ή ο βήτα κι αν εγώ θα έπρεπε να λύσω ένα συμβόλαιο επειδή ακούστηκαν ορισμένα πράγματα».
Την ίδια ώρα η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, με αφορμή την παραίτηση Λιγνάδη δεν άφησε περιθώρια παρερμηνείας: «Όταν οι καταγγελίες είναι επώνυμες, όταν οι καταγγελίες είναι επαναλαμβανόμενες, όταν οι καταγγελίες πείθουν ότι πραγματικά έχουν συμβεί φρικτά περιστατικά, δεν χρειάζεται να περιμένει κανείς να φτάσει στο Δικαστήριο και να υπάρξει απόφαση. Υπάρχει και ο κώδικας της ηθικής. Από την άλλη πλευρά, αυτός ο ηθικός κώδικας είναι αυτός που υποχρεώνει να μην μπούμε σε ένα ατελεύτητο παιχνίδι και κυνήγι μαγισσών», ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δηλαδή ο κύριος Κιμούλης πληρώνεται», αναρωτηθήκαμε απευθυνόμενοι στον Νίκο Κολοβό. «Το συμβόλαια υπογράφονται για να πληρώνονται», ήταν η απάντηση ενώ ταυτόχρονα ξεκαθάρισε ότι στο κομμάτι της σκηνοθεσίας του έργου, ναι μεν έχει παρθεί η απόφαση για το κόστος της παραγωγής, ωστόσο αν αυτό δεν ξεκινήσει δεν θα αμειφθεί ως σκηνοθέτης ο Γιώργος Κιμούλης.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ