Featured

Κορίτσια γιατί πουλάτε τα ρούχα σας μέσω των social media;

Δυο κορίτσια από την Αθήνα δημιούργησαν το ''Lilly and Marshal'' και πουλάνε τα ρούχα τους που δεν χρειάζονται online.

Μυρτώ Τούλα
κορίτσια-γιατί-πουλάτε-τα-ρούχα-σας-μέ-727769
Μυρτώ Τούλα

Τώρα τελευταία ομολογώ πως ο ΥΠΕΡ-καταναλωτισμός μου έχει ξεπεράσει την κόκκινη νοητή γραμμή της λογικής του ”φυσιολογικού”. Αλλά έχω εξήγηση για την κατάσταση αυτή, τους τελευταίους μήνες έχει εμφανιστεί στα social media η απόλυτη τάση του second hand.

Υπάρχουν λοιπόν αμέτρητες σελίδες – profile που αξιοποιούν τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης για να ”πουλήσουν” ρούχα, έπιπλα, αξεσουάρ, βιβλία τα οποία, οι διαχειριστές, δεν χρειάζονται. Και ανάμεσα στις αμέτρητες αυτές σελίδες μπορείς να βρεις διαμαντάκια, κάτι απίθανα vintage διαχρονικά κομμάτια που σίγουρα θα ξεχωρίσουν πάνω σου ή έστω σε μία γωνιά του σπιτιού σου. 

Εκεί λοιπόν στο χάος αυτών των ”ηλεκτρονικών” καταστημάτων ανακάλυψα τις ”Lily & Marshall Shop”, ή αλλιώς τις κολλητές Αθηναίες φίλες Ηλιάνα και Τζέλα. Η σελίδα ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 2020. Η αφορμή ήταν μια μετακόμιση, όπου έπρεπε να γίνει ένα μεγάλο ξεκαθάρισμα. Στο ξεκαθάρισμα αυτό τα δυο κορίτσια παρατήρησαν πως τα περισσότερα ρούχα που δεν φορούσανε ήταν σε πάρα πολύ καλή κατάσταση, μερικά με τα καρτελάκια ακόμα, αφόρετα εντελώς. Απευθυνθήκανε σε δομές προσφύγων πρώτα και δώσανε ότι μπορούσε να χρησιμοποιηθεί, και μετά αποφασίσανε να πουλήσουμε τα υπόλοιπα.

Τα ρούχα παρέμειναν σε κούτες στα σπίτια τους μέχρι να βρουν το δεύτερο σώμα που θα τους δώσουν ζωή. Όταν βρεθεί εκείνος που θα τα αγοράσει τα κορίτσια τα πλένουν τα σιδερώνουν και ξεκινάει το ταξίδι. Αν κάτι έχει λεκέ που δεν βγαίνει ενημερώνουν πάντα με φωτογραφία και μήνυμα.

”Είναι πολύ απλό. Χαζεύεις στη σελίδα μας, επιλέγεις τι σου αρέσει. Μας στέλνεις μήνυμα για λεπτομέρειες, διαστάσεις, πληροφορίες, έξτρα φωτογραφίες και προχωράς στην αγορά. Οι φωτογραφίες που ανεβάζουμε στο depop και το instagram είναι πιο «στημένες», οπότε έχει χρειαστεί αρκετές φορές να φορέσουμε κάποιο ρούχο για να στείλουμε πιο ρεαλιστικές και λεπτομερείς φωτογραφίες με το ρούχο φορεμένο, ακόμα και σε άλλα μοντέλα. Μας έχει ρωτήσει κοπέλα «Ναι αλλά εγώ δεν είμαι τόσο αδύνατη όσο η κοπέλα στη φωτό, θα μου κάνει;» και το έχουμε ξαναφωτογραφήσει σε άλλη κοπέλα ώστε να φανεί καλύτερα.”

Στο DePop, που είναι και η πλατφόρμα που γίνονται οι αγορές, μπορεί ο οποιοσδήποτε να πουλήσει το οτιδήποτε. Η προμήθεια της εφαρμογής είναι ελάχιστη και το περιβάλλον πολύ εύχρηστο. Εκεί υπάρχουν πολλά περισσότερα κομμάτια. Παντελόνια, φούστες, φορέματα, τοπ, παλτά, μπουφάν, αξεσουάρ. 

Τα προϊόντα στέλνονται ως δέματα, με ΕΛΤΑ. Υπάρχει αριθμός αποστολής και tracking ώστε να διευκολύνονται όσες και όσοι αγοράζουν. Οι πελάτες είναι πολλοί, από 18 μέχρι 30, μέχρι στιγμής. Αυτές είναι πάνω κάτω και οι ηλικίες που χρησιμοποιούν την εφαρμογή. Οι τιμές είναι χαμηλές. Από 5 – 10 ευρώ σε τοπ, 7 με 20 σε παντελόνια φούστες και φορέματα. 15-40 ευρώ για πιο καλά κομμάτια, μπουφάν, παλτά ή vintage.

Αρκετές κοπέλες προτίμησαν τις Lilly and Marshal για δώρα. Το logo το έφτιαξε η Ηλιάνα, στο canva! Tα ρούχα τα παραδίδουνε σε χάρτινους φακέλους με αυτοκόλλητα του logo επάνω. 

”Όσον αφορά το logo, δεν δώσαμε πολύ μεγάλη σημασία, βιαζόμασταν να ξεκινήσουμε και σταθήκαμε σε ένα basic σχέδιο που μας ταίριαζε!  Μόλις αναπτυχθούμε λίγο ακόμα μέσα στη συσκευασία θα βάζουμε και δωράκια. Το όνομα του ”καταστήματος” προέκυψε από την αγάπη μας για το Netflix! Είναι μια σκηνή από το How I Met Your Mother, όπου ο Marshall αποφασίζει πως πρέπει να πουλήσουν κάποια κομμάτια από την γιγάντια ντουλάπα της Lily, για να καλύψουν κάποια έξοδα. Της λέει χαρακτηριστικά «Lily, we need to sell your clothes. I’ve already created a website! Lilyandmarshallselltheirstuff.com».

Στα social ποστάρουμε κομμάτια που θεωρούμε πιο πιασάρικα ή έχουμε φωτογραφήσει κάπως πιο fun, και έτσι τραβάνε το μάτι κάποιου. Για παράδειγμα είχαμε ποστάρει μια φούστα σκέτη, απλώς να τη φοράει μια κοπέλα και πήγε άπατη. Φωτογραφήσαμε την ίδια φούστα φορεμένη από μια φίλη μας χορεύτρια, να κάνει ένα άλμα και η ανταπόκριση του κοινού ήταν τεράστια! Η συχνότητα των posts κυμαίνεται ανάλογα με το υλικό που έχουμε γιατί στα social βάζουμε τις πιο fancy εικόνες, στο depop ανεβαίνουν καθημερινά. ”

Η αλήθεια είναι πως έχουνε ξεκινήσει δυναμικά, έχουν στήσει ένα πολύ όμορφο και δημιουργικό λογαριασμό. Την περίοδο των γιορτών είχανε έσοδα, τώρα είναι κάπως πεσμένα τα πράγματα, άλλα δεν ανησυχούνε, ετοιμάζουνε την ανοιξιάτικη collection. Δέχονται αμέτρητες ερωτήσεις, επίσης στέλνουνε ρούχα σε όλη την Ελλάδα, υπάρχουν αρκετές πελάτισσες και από Θεσσαλονίκη. 

H Hλιάνα και η Τζέλα θέλουν πρώτα να αδειάσουν τις ντουλάπες τους από τα γυναικεία ρούχα και μετά θα δούμε και ανδρικά ή μάλλον θα κάνουνε επιδρομές και σε αντρικές ντουλάπες, για να βγάλουνε όλα τα ρούχα που δεν φοράνε οι φίλοι τους. 

”Δεν μπορείς να επιστρέψεις την αγορά σου. Είναι ένα online second hand shop. Δίνουμε ρούχα σε πολύ καλή κατάσταση, σε χαμηλές τιμές και όλες τις πληροφορίες που μπορεί να θέλει η κάθε κοπέλα πριν το αγοράσει, ώστε να μη χρειαστεί να επιστραφεί. Είναι μεγάλη ταλαιπωρία, ειδικά για κάτι τόσο μικρό όπως το shop μας. Γιατί πρέπει να μας τα επιστρέψουν, εμείς να πηγαίνουμε πάλι στο ταχυδρομείο και μετά να μπαίνουμε στην σελίδα μας και να το κάνουμε Unsold.

Όταν θα γίνουμε μεγάλες και τρανές, θα δεχόμαστε επιστροφές. Γι αυτό τον λόγο ό,τι ζητάνε εκείνες που δείχνουν ενδιαφέρον το κάνουμε. Δηλαδή τυχαίνει να μας ζητήσουν να μετρήσουμε με μεζούρα την μέση ενός τζιν είναι υποχρέωση μας να το κάνουμε γιατί δεν μπορούμε να δεχτούμε επιστροφή. 

Στις γιορτές είχαμε θέμα με τα ταχυδρομεία, αργούσαν οι παραγγελίες μας πολύ. Δεχόμασταν μηνύματα για τις καθυστερήσεις, αλλά ευτυχώς οι περισσότερες πελάτισσες μας ήταν ανεκτικές και κατανοούσαν την κατάσταση. Από όπου και αν έπαιρνες μέσα στα Χριστούγεννα αργούσανε. Θέλει ψυχραιμία και υπομονή για να εξυπηρετήσεις διαδικτυακά κόσμο. Πολλές φορές χρησιμοποιούν προστακτική χωρίς να καταλαβαίνουν πως το τρέχουμε οι δυο μας. Έχει τύχει να διακόψουμε αγορά διότι ο τρόπος της πελάτισσας ήταν άσχημος. Της κάναμε δώρο το πακέτο και την παρακαλέσαμε να μην ξανά ψωνίσει από εμάς.”

Οι πιο ωραίες στιγμές μέχρι τώρα είναι οι φωτογραφήσεις.”Μαζευόμαστε πολλές φίλες μαζί, διαφορετικών σωματότυπων και μέσα σε ένα μικρό δωμάτιο, ή σε μία ταράτσα χτίζουμε concept. Φοράμε ακόμα και μεις, έχουμε πολλά νούμερα γιατί έχουμε περάσει πολλές διακυμάνσεις βάρους όλες. Έτυχε την πρώτη φορά να είμαστε 6 άτομα, σε ένα δωμάτιο και να επικρατεί χάος μία να φωτογραφίζεται άλλη να φωτογραφίζει, μία να ντύνει και να στήνει το set, άλλη να διπλώνει, μία να στήνει άλλη να μαζεύει. Ήταν πολύ fun, κανονική παραγωγή. Άλλη φορά βγήκαμε σε ταράτσα αλλάζαμε ρούχα κανονικά, είχαμε μία φίλη χορεύτρια η οποία έκανε ακροβατικά με ρούχα και οι απέναντι μας κοιτούσαν σκεπτόμενοι τι κάνουν αυτές εκεί πάνω. ”

Τα ρούχα έχουν inside ονομασίες χωρίς να φαίνονται κάπου απλά για να υπάρχει συνεννόηση μεταξύ τους πχ υπήρξε μπλούζα που την ονομάσανε ”Βίκυ Καγιά- Σειρήνα στο Αιγαίο” γιατί αν δεν είσαι τόσο αδύνατη δεν θα μπορέσεις να το βάλεις. Αυτό γιατί αν τις στείλουν ”θέλω το τζιν ΖARA 40αρι” έχουνε 10 τέτοια παντελόνια οπότε δημιούργησαν και αυτό τον τρόπο κωδικοποιημένης επικοινωνίας.

Εάν δεν υπήρχε η πανδημία σίγουρα θα βλέπαμε πιο δημιουργικές φωτογραφήσεις, και κάποια “bazaar” όπου θα μπορούσε όποιος ενδιαφέρεται να έρθει σε κάποιο χώρο και να δοκιμάσει τα ρούχα, για όσους βρίσκονται στην Αθήνα τουλάχιστον! Στο bazaar θα είχε ξεπούλημα, σε πολύ χαμηλές τιμές να έρθουν εκείνοι που πραγματικά θα ήθελαν να τα χαρούν. 

”Εάν πάει καλά και πουλήσουμε όλα τα κομμάτια που έχουμε μέχρι στιγμής, έχουμε σκοπό να μεγαλώσουμε το shop μας. Έχουμε σκεφτεί και το reselling, μόλις τελειώσουν αυτά που έχουμε, να βρίσκουμε δηλαδή ρούχα που μας αρέσουν από second hand, να τα μεταποιούμε και να τα πουλάμε εμείς. Λόγου χάριν μία μακρυά μπλούζα να την μετατρέψουμε σε crop top, ή ένα τζιν που δεν είναι πια στην μόδα λόγω γραμμής να το κάνουμε σορτσάκι. Επίσης πολλές φούστες παράδειγμα που είναι των γιαγιάδων μας είναι σε μήκος λίγο πιο κάτω από τα γόνατα που ξέρουμε πως δεν κολακεύει ποτέ καμία οπότε μπορούμε να την προσαρμόσουμε στα trend της εποχής.

Έχουμε στο μυαλό μας να γυρίσουμε ένα συνολικό video για το backstage από το ”μαγαζί μας”, τις φωτογραφήσεις μας, τα concept όλα. Να φαίνεται η φυσικότητα μας. 

Στην αρχή το κάναμε για την πλάκα μας, γιατί είχαμε χρόνο τώρα πια είναι ένα δημιουργικό μας κομμάτι. Είναι φοβερή διαδικασία θα θέλαμε να έχουμε έναν χώρο ακόμα για να μπορούσαν όλα να είναι τακτοποιημένα και να κάναμε πιο άνετα τις φωτογραφήσεις. Eίναι μοναδικό το να βλέπεις ρούχα που ενδεχομένως σου χάρισαν μία στιγμή να το φοράνε άλλες. Αυτό που μας γεμίζει είναι να βλέπουμε τα ρούχα μας σε άλλους, να τα χαίρονται γιατί αν τα κρατούσαμε εμείς θα ήταν κάπου καταχωνιασμένα.”

Δείτε επίσης: 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα