Με υπευθυνότητα τον καιρό της πανδημίας

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην εποχή του COVID-19

Μαργαρίτα Κοκκίνου
με-υπευθυνότητα-τον-καιρό-της-πανδημί-732060
Μαργαρίτα Κοκκίνου

Δωρεές, χορηγίες, υποτροφίες, κοινωνικές δράσεις, ενημερωτικές εκστρατείες και προγράμματα επιμόρφωσης προσωπικού, εντάσσονται όλο και περισσότερο στα στρατηγικά πλάνα των εταιριών. Είναι ο δικός τους τρόπος να επιστρέψουν στην κοινωνία ένα μέρος της εμπιστοσύνης των πελατών τους, ενισχύοντας το σύστημα υγείας, το περιβάλλον, τις υποδομές, τη βιώσιμη ανάπτυξη, το δίχτυ κοινωνικής προστασίας και άλλους τομείς της δημόσιας ζωής.

Με τις δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης ενισχύουν, παράλληλα, και το δικό τους προφίλ, προβάλλοντας την κοινωνική τους ευαισθησία και την επιχειρηματική τους ηθική, με επίκεντρο τον άνθρωπο, ενώ ενθαρρύνουν και άλλους να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους. Από την δική του πλευρά, το καταναλωτικό κοινό ταυτίζεται με ανάλογες πρωτοβουλίες, ενίοτε συμμετέχει σε αυτές και επιβραβεύει τις εταιρίες με μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στα προϊόντα και στις αξίες τους.

Η πανδημία κορωνοϊού έχει στρέψει τις περισσότερες δράσεις ΕΚΕ στην ενίσχυση του συστήματος υγείας και των προνοιακών δομών.

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην εποχή του COVID-19

Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις ανταποκρίθηκαν στο ξέσπασμα της πανδημίας με εντυπωσιακή ευελιξία, αλλάζοντας με ταχύτητα τα επιχειρησιακά τους πλάνα. Το προσωπικό προσαρμόστηκε στις διαδικασίες εργασίας από απόσταση και αυτή η νέα πραγματικότητα ανέδειξε εργαλεία και τεχνολογίες που βοήθησαν τις εργασιακές ομάδες να δουλέψουν πιο έξυπνα. Παράλληλα διευκόλυνε τη γονική μέριμνα και έριξε φως στην ισότιμη πρόσβαση στην τεχνολογία και τους πόρους, οδηγώντας σε νέες πολιτικές και οφέλη για τους εργαζομένους. Ξαφνικά, οι μη κερδοφόρες επιχειρηματικές γραμμές αντικαταστάθηκαν άμεσα από τις άλλοτε «επικίνδυνες» προσεγγίσεις όπως το click away για τις αγορές. Η ψηφιοποίηση έδωσε προωθητική δύναμη, απογειώνοντας το ηλεκτρονικό εμπόριο, τη διαδικτυακή ψυχαγωγία, την τηλεϊατρική, την ηλεκτρονική μάθηση και το delivery.

Κάποιες εταιρίες προχώρησαν σε αναδιοργάνωση της παραγωγής τους και στράφηκαν σε προϊόντα όπως αντισηπτικά, προστατευτικές μάσκες, αναπνευστήρες και άλλα μηχανήματα υποστήριξης της ζωής.

Όλη αυτή η απότομη αλλαγή που επέφερε η πανδημία ήταν επόμενο να αλλάξει και τα σχέδια των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Κάποιες ενέργειες που είχαν προγραμματιστεί, με επίκεντρο διάφορους τομείς κοινωνικής δραστηριότητας αναβλήθηκαν και οργανώθηκαν άλλες, που έστρεψαν τη στόχευση στην αναγκαία στήριξη των υγειονομικών δομών.

Όλο αυτό το διάστημα, είδαμε μεγάλες εταιρίες, σε παγκόσμιο επίπεδο, να στηρίζουν υγειονομικές και κοινωνικές δομές, αλλά και να ενισχύουν τον άνθρωπο που είδε τη ζωή του να αλλάζει δραματικά από τη μια στιγμή στην άλλη. Πολλές πρωτοβουλίες που επικεντρώθηκαν στον εργαζόμενο, στον άνεργο, στον πληττόμενο επαγγελματία, ίσως επιταχύνουν μια εξελικτική μορφή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Υπευθυνότητας, μετά την έξοδο από την πανδημία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι διεθνείς έρευνες στη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, έδειξαν ότι οι εταιρίες που ανέπτυξαν δράσεις στήριξης της κοινωνίας κέρδισαν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από τους πελάτες τους και μάλιστα είναι αυτές που αποδείχτηκαν πιο ανθεκτικές στις επιπτώσεις της πανδημίας.

Οι ίδιες κράτησαν ψύχραιμη και υπεύθυνη στάση απέναντι στις εξελίξεις και προσαρμόστηκαν με ευελιξία στα νέα δεδομένα, αναδιατάσσοντας τις ήδη υπάρχουσες υπηρεσίες τους και προσφέροντας νέες, ανάλογα με τις ανάγκες του κοινού. Σε αυτό συνετέλεσε και η αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, οι οποίοι πλέον προτιμούν εταιρίες που έχουν θετικό αποτύπωμα σε θέματα σημαντικά για αυτούς είτε αυτά αφορούν στο περιβάλλον είτε στην κοινωνία και στην προκειμένη περίπτωση μία πρωτοφανή πανδημία.

Ποιές είναι οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το μέλλον της ΕΚΕ

Το 2020 επεφύλασσε νέες προκλήσεις για την εταιρική κοινωνική ευθύνη και αυτές συνεχίζουν να εξελίσσονται .

Κάποιες από τις τάσεις που εκτιμάται ότι θα κυριαρχήσουν στο μέλλον έχουν ήδη αρχίσει να διαφαίνονται ήδη από τα προηγούμενα χρόνια. Η πιο σημαντική ίσως αφορά την κατά προτεραιότητα στροφή των κοινωνικών δράσεων προς τις τοπικές κοινωνίες και τις ανάγκες τους, με εστίαση στον άνθρωπο, μία ανάγκη που αναδείχτηκε περισσότερο μέσω της πανδημίας. Ανθρώπινες αξίες, όπως η αλληλεγγύη, αναδύονται σε πρώτο πλάνο.

Η εταιρική διαφάνεια, επίσης, είναι κάτι που ολοένα και περισσότερο τα ενδιαφερόμενα μέρη θέτουν ως προϋπόθεση για συνεργασία. Η παραπληροφόρηση και τα fake news που διαδίδονται με μεγάλη ευκολία μέσω των social media, με παραποίηση των πραγματικών δεδομένων, οδηγεί τους εταιρικούς ενδιαφερόμενους να αναζητούν την αλήθεια και την αξιοπιστία. Στο μέλλον θα προσλαμβάνονται όλο και περισσότερο εξωτερικοί ελεγκτές για επιβεβαίωση των στοιχείων.

Η επένδυση σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνική Ευθύνης όλο και περισσότερο θα πάψει να θεωρείται από κάποιους ως σπατάλη χρημάτων, αλλά μάλλον ως δείκτης μιας εταιρικής κουλτούρας που είναι λιγότερο πιθανό να προκαλέσει ακριβά λάθη όπως η οικονομική απάτη.

Η επίτευξη της ουδετερότητας του άνθρακα βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο των στόχων των εταιριών. Ενώ πολλές επιχειρήσεις έχουν πετύχει μεγάλα βήματα στη μείωση των εκπομπών άνθρακα και των αποβλήτων τους, τα ενδιαφερόμενα μέρη απαιτούν από τις εταιρείες να τα εξαλείψουν εντελώς. Περισσότερες εταιρείες χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας σε αντιστάθμιση του άνθρακα για να το πετύχουν, ενώ συνεχώς θα πληθαίνουν στο μέλλον αυτές που θα προσεγγίζουν τον στόχο των μηδενικών αποβλήτων.

Παράλληλα, η ισότητα και η πολυπολιτισμικότητα κερδιζουν έδαφος. Πολλές εταιρείες αύξησαν τις δεσμεύσεις τους για φυλετική ισότητα με υποσχέσεις να προσλάβουν περισσότερες φυλετικές και εθνικές μειονότητες, να διασφαλίσουν την ισότητα αμοιβών παγκοσμίως, να αυξήσουν τις δαπάνες τους σε μικρότερες και γυναικείες επιχειρήσεις και να στοχεύσουν σε κοινωνικές δράσεις προς ευάλωτες κοινότητες. Αυτές οι τάσεις θα συνεχιστούν και πιθανότατα θα επιταχυνθούν το 2021 καθώς κυβερνητικοί αξιωματούχοι, επενδυτές, προσωπικό και καταναλωτικό κοινό απαιτούν περισσότερη κοινωνική ένταξη και ισότητα από τις εταιρείες με τις οποίες συνεργάζονται.

Ένα καινούργιο trend που γεννήθηκε μέσα από την πανδημία και αφορά το μέλλον της ΕΚΕ είναι ο ψηφιακός εθελοντισμός (εθελοντισμός εξ αποστάσεως) – μια πρακτική που πολλοί εκτιμούν ότι θα διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον των εθελοντικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών. Με μεγάλο αριθμό υπαλλήλων που εργάζονται εξ αποστάσεως, οι σχεδιαστές δράσεων ΕΚΕ θα πρέπει να προσαρμόσουν μόνιμα τα εταιρικά τους προγράμματα εθελοντισμού και να βρουν νέους τρόπους να ενθαρρύνουν τους συναδέλφους τους για συμμετοχή στα κοινά. Σε αυτό μπορεί να συντελέσει η επένδυση των εταιριών στην επανεκπαίδευση του ίδιου του εργατικού δυναμικού και των στελεχών τους, εφοδιάζοντάς τους με δεξιότητες ώστε να παραμείνουν ανθεκτικοί στο μέλλον.

Οι στόχοι των Ηνωμένων Εθνών για τη βιώσιμη ανάπτυξη αποκτούν πλέον προστιθέμενη αξία. Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και η Βιώσιμη Ανάπτυξη είναι δύο έννοιες που έχουν, εκ της ουσίας των στόχων τους, δυσδιάκριτα όρια. Η πανδημία της νόσου Covid-19 κατέστησε επείγουσα την πρόκληση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη την Υγεία και τη διασφάλιση υγιών συνθηκών διαβίωσης για όλους, αλλά ταυτόχρονα αφύπνισε κυβερνήσεις, επιχειρηματικούς φορείς και λαούς, ώστε να συνεργαστούν σε κοινές λύσεις, δίνοντας έτσι το μήνυμα για το πώς η ανθρωπότητα θα αντιμετωπίσει και άλλες προκλήσεις, όπως η Κλιματική Αλλαγή και οι κοινωνικές ανισότητες. Έτσι, στο κοντινό μέλλον αναμένεται να δούμε περισσότερες εταιρείες να υιοθετούν τους στόχους για τη βιώσιμη ανάπτυξη, όπως αυτές θεσπίστηκαν από τον ΟΗΕ, ως κινητήριες δυνάμεις της εργασίας, επενδύοντας σε δράσεις ΕΚΕ και ESG (δηλαδή με γνώμονα τον σεβασμό στο Περιβάλλον, την Κοινωνία και Ορθή Εταιρική Διακυβέρνηση). Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω περισσότερων συμπράξεων δημόσιου-ιδιωτικού τομέα και προσπαθειών να κινητοποιήσουν πόρους και δράσεις γύρω τους την ερχόμενη δεκαετία.

Τέλος, οι εταιρείες συμβάλλουν όλο και περισσότερο σε φιλανθρωπικές οργανώσεις και κοινοτικούς οργανισμούς παγκοσμίως και αναζητούν τρόπους να ενθαρρύνουν τους υπαλλήλους τους να παρέχουν εθελοντικές δράσεις στις κοινότητές τους. Αναμένεται να δούμε επέκταση εταιρικών εθελοντικών προγραμμάτων και αυξανόμενες προσπάθειες ενθάρρυνσης των υπαλλήλων τους να ασχοληθούν με ζητήματα ESG.

Ήδη από το 2020 οι οργανισμοί και οι εταιρίες κλήθηκαν να επανεξετάσουν τις προτεραιότητές τους, να λειτουργήσουν διαφορετικά και να διαχειριστούν τους πόρους με φειδώ. Αυτές οι τάσεις, προσεγγίσεις και προοπτικές είναι σημαντικές καθώς η εταιρική κοινωνική ευθύνη παίρνει μια νέα στροφή στον κόσμο μετά το COVID-19.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των πιο δύσκολων προκλήσεων έρχεται μια συλλογή από φωτεινά μυαλά και ιδέες. Η πανδημία τελικά θα νικηθεί μέσω της σύνθεσης αυτών των υπέροχων ιδεών. Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε αυτή την κρίσιμη ιστορική περίοδο: οι νέες ιδέες και η συνεργασία θα διασφαλίσουν ότι θα καταφέρουμε να υποστηρίξουμε και να δώσουμε λύσεις σε κοινωνικά ζητήματα, τόσο τοπικά όσο και διεθνώς.

Η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ στέκεται  δίπλα στην κοινωνία και στις ανάγκες της εποχής

Προσφορά κλινών ΜΕΘ στο Νοσοκομείο  ΑΧΕΠΑ, πλήρης παροχή σίτισης για το Γηροκομείο Αθηνών και περισσότερες από 350.000 μερίδες φαγητού σε κοινωφελείς οργανισμούς

H MΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ αναλογιζόμενη την κρισιμότητα των στιγμών και την ανάγκη για κοινωνική αλληλεγγύη, βρέθηκε άμεσα στην πρώτη γραμμή της προσφοράς και της στήριξης προς όλες τις κοινωνικές ομάδες κατά τη διάρκεια του έτους που μας πέρασε. Πρωτίστως,  συνέβαλλε στις ανάγκες του Εθνικού Συστήματος Υγείας στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού, προσφέροντας 10 κλίνες ΜΕΘ και 10 μόνιτορ παρακολούθησης ζωτικών παραμέτρων στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης «ΑΧΕΠΑ», που αποτέλεσε το νοσοκομείο αναφοράς για τον κορωνοϊό στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, ενίσχυσε περαιτέρω το ευρύ πρόγραμμα στήριξης κοινωφελών οργανισμών και συγκεκριμένα:

  • Ανέλαβε την πλήρη παροχή σίτισης των ηλικιωμένων του Γηροκομείου Αθηνών για 2 μήνες, παρέχοντας καθημερινά 2 μαγειρεμένα γεύματα υψηλής διατροφικής αξίας, πλήρως προσαρμοσμένα στις ειδικές ανάγκες διαιτολογίου των ηλικιωμένων.
  • Προσέφερε 3 τόνους προϊόντων στον Δήμο Ξάνθης, ενισχύοντας τη δράση του προγράμματος «Βοήθεια στο σπίτι» καθώς και του προγράμματος «Τραπέζι της Αγάπης».
  • Ενίσχυσε τη δωρεάν διάθεση τροφίμων προσφέροντας επιπλέον καταψυγμένα λαχανικά και προϊόντα ζύμης που ξεπέρασαν τους 70 τόνους ή αλλιώς τις 350.000 μερίδες φαγητού σε δεκάδες κοινωφελείς οργανισμούς μεταξύ των οποίων –ενδεικτικά- στην Ένωση «Μαζί για το παιδί», στο «Χαμόγελο του παιδιού», στο «Χατζηκυριάκειο Ίδρυμα», στην «Κιβωτό του Κόσμου». Ταυτόχρονα, η καθημερινή διανομή φρέσκων σαλατών Μπάρμπα Στάθης σε φιλανθρωπικούς οργανισμούς της Αττικής, όπως το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης του Δήμου Αθηναίων, παρέμεινε σταθερή, συμβάλλοντας στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Για περισσότερο από 50 χρόνια η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ βρίσκεται στο πλευρό της ελληνικής οικογένειας , στηρίζοντας την ελληνική κοινωνία και οικονομία και αυτό δεσμεύεται να συνεχίσει να κάνει, δίνοντας τον καλύτερο της εαυτό.

.

ΜΕΛΕΤΗ SOCIAL RETURN ON INVESTMENT (SROI): ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ LIDL ΕΛΛΑΣ

Πώς οι επενδύσεις της Lidl Eλλάς στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Νομού Αττικής του «Χαμόγελου του Παιδιού» μεταφράζονται σε κοινωνική αξία.

Η Lidl Ελλάς πραγματοποίησε πρώτη στον χώρο του λιανεμπορίου στην Ελλάδα, για το διάστημα από 1 Απριλίου 2015 έως και 31  Δεκεμβρίου 2019, τη μελέτη Social Return on Investment (SROI) για το Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Νομού Αττικής, με τη συμβουλευτική υποστήριξη του τμήματος υπηρεσιών Κλιματικής Αλλαγής και Βιώσιμης Ανάπτυξης της ΕΥ Ελλάδος, διεξάγοντας μεταξύ άλλων συνεντεύξεις, focus groups και ερωτηματολόγια στους εμπλεκομένους.

Τα ευρήματα της έρευνας αποκάλυψαν πως για κάθε 1€ που επενδύθηκε, από 1 Απριλίου 2015 έως 31 Δεκεμβρίου 2019, από τη Lidl Ελλάς στο Κέντρο Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Νομού Αττικής, έχουν δημιουργηθεί 2,4€ κοινωνικού οφέλους,  μέσω όλων των δραστηριοτήτων του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που υποστηρίζονται από το Κέντρο Στήριξης.

Τον Απρίλιο του 2015 η εταιρία διέθεσε στον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» ακίνητό της στη Νέα Μάκρη για να χρησιμοποιηθεί ως Κέντρο Στήριξης του Οργανισμού, καλύπτοντας και τα λειτουργικά του έξοδα. Λειτουργεί καθημερινά, είναι στελεχωμένο με ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό, αποθηκάριο και παρέχει υλική, κοινωνική, συμβουλευτική και ψυχολογική υποστήριξη σε παιδιά και οικογένειες. Ακόμη, μέσω του Κέντρου Στήριξης, προσφέρεται η δυνατότητα στον Οργανισμό «Το Χαμόγελο του Παιδιού» να αποθηκεύει και να διανέμει φρέσκα, καταψυγμένα προϊόντα και είδη πρώτης ανάγκης σε οικογένειες της περιοχής που βρίσκονται σε ανάγκη, στα 5 σπίτια* του Οργανισμού στον Νομό Αττικής, αλλά και σε τρίτους φορείς κοινωνικής υποστήριξης.

Ο λόγος που η εταιρία προχώρησε στη συγκεκριμένη μελέτη είναι για να κατανοήσει τις αλλαγές που επήλθαν στις ζωές των ανθρώπων από την εμπλοκή τους σε δραστηριότητες του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας Νομού Αττική, για να μπορέσει να ιεραρχήσει τα σημαντικότερα αποτελέσματα κοινωνικής αξίας, αλλά και για να αποδώσει μία ποσοτικοποιημένη νομισματική αξία σε αυτά τα αποτελέσματα.

Η τοπική κοινωνία στην ‘καρδιά’ της στρατηγικής της JTI

Πρωταρχικό στρατηγικό στόχο και άρρηκτα συνδεδεμένο στοιχείο της επιχειρηματικής αριστείας που πρεσβεύει συνιστά η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη για την κορυφαία διεθνή εταιρεία προϊόντων καπνού, Japan Tobacco International- JTI που εξαγόρασε προ τριετίας τη ΣΕΚΑΠ στην Ξάνθη. Με αδιάλειπτη παρουσία 40 ετών στην Ελλάδα, η JTI είναι η 2η μεγαλύτερη εταιρεία προϊόντων καπνού και η μοναδική διεθνής εταιρεία παραγωγής συμβατικών καπνικών προϊόντων στη χώρα, με το αποτύπωμά της να γίνεται όλο και πιο αισθητό στην Κοινωνία και τις τοπικές κοινότητες.

Το ανανεωμένο στίγμα της εταιρείας στη νέα εποχή κοινωνικών δράσεων δόθηκε το 2019, όταν η JTI υιοθέτησε μια μεγάλη πρωτοβουλία ευαισθητοποίησης της Κοινωνίας η οποία  συμπυκνώνεται στο μήνυμα «Ο Σεβασμός είναι Πολιτισμός», τονίζοντας ότι η τήρηση της νομοθεσίας ισοδυναμεί με εκδήλωση σεβασμού και διατήρηση του Πολιτισμού.

Η JTI γνωρίζει πολύ καλά όπου δραστηριοποιείται στον κόσμο, ότι πέρα από τις επιχειρηματικές επενδύσεις, η συμμετοχή στην τοπική κοινότητα είναι εξίσου σημαντική.  Με αυτή τη φιλοσοφία ως βασικό άξονα της επένδυσής της στην Ελλάδα, στηρίζει ενεργά τις τοπικές κοινωνίες όπως η Ξάνθη, η ευρύτερη περιοχή της Α. Μακεδονίας- Θράκης και η Θεσσαλονίκη.  Τα Χριστούγεννα του 2020 μάλιστα, υποστήριξε για 2η χρονιά τις εορταστικές εκδηλώσεις του δήμου Θεσσαλονίκης, με την παράλληλη εθελοντική δράση των εργαζομένων της εταιρείας και την προσφορά τριών τόνων τροφίμων σε τοπικούς κοινωφελείς φορείς για ανθρώπους που το είχαν ανάγκη. Πρόσφερε επίσης στο Δήμο Θεσσαλονίκης μεταλλικούς κάδους απορριμμάτων που δεν απαιτούν τη χρήση πλαστικής σακούλας για τις ανάγκες αποκομιδής του αυξημένου όγκου απορριμμάτων στο κέντρο της πόλης.

Παράλληλα, πραγματοποιώντας ένα ακόμη βήμα στη δράση της για τη στήριξη του Πολιτισμού, το καλοκαίρι του 2020 ολοκλήρωσε το έργο της ανάπλασης του εξωτερικού κήπου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην Αθήνα, παραδίδοντας στο δήμο ένα ‘στολίδι’ για Αθηναίους και επισκέπτες, αναλαμβάνοντας παράλληλα και την τακτική του συντήρηση.

Ακόμα και σε ολικό lockdown η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ικανοποιεί τις ανάγκες των καταναλωτών

Με σωστή οργάνωση και αυστηρό προγραμματισμό η ΕΔΑ ΘΕΣΣ ξεπερνά τις προκλήσεις της πανδημίας και συνεχίζει σταθερά την πορεία της, ικανοποιώντας πλήρως τις ανάγκες των καταναλωτών.

Παρά τα αυστηρότατα μέτρα και τις δυσμενείς συνθήκες που επικρατούν μέχρι σήμερα σε Θεσσαλονίκη και Θεσσαλία, η ΕΔΑ ΘΕΣΣ κατάφερε να ενεργοποιήσει και να ικανοποιήσει  περισσότερους από 3.800 νέους καταναλωτές στις περιοχές της Αδείας κατά το μήνα Νοέμβριο. Οι ενεργοποιήσεις των συνδέσεων νοικοκυριών και εμπορικών καταναλωτών διατηρούνται στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, ενώ παρουσιάζουν σημαντική αύξηση ύψους 35% σε σχέση με τον προϋπολογισμό.

Οι στέρεες βάσεις που έχει θέσει η ΕΔΑ ΘΕΣΣ και η ετοιμότητα που επιδεικνύει σε κάθε έκτακτο γεγονός, επιτρέπουν στην Εταιρεία να υλοποιεί τις προγραμματισμένες επενδύσεις ώστε να φέρνει το φυσικό αέριο σε όλο και περισσότερους καταναλωτές.  Μέσω της αυξανόμενης διείσδυσης του φυσικού αερίου, επιτυγχάνεται η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και της εξοικονόμησης πόρων, με αποτέλεσμα την ελάφρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού.

Παράλληλα, συμβάλλει καταλυτικά στην αντιμετώπιση αυτής της πρωτοφανούς συγκυρίας και μεριμνά για την προστασία της υγείας των εργαζομένων, των συνεργατών και του κοινωνικού συνόλου.

 
Περιβάλλον στην πράξη
Από το 2003, η εταιρεία συμμετέχει ενεργά σε προγράμματα Ανακύκλωσης, ενώ από το 2010, αποτελεί μέλος του Εθνικού Συλλογικού Συστήματος “Ανταποδοτική Ανακύκλωση”. Πρόκειται για ένα σύστημα, εγκεκριμένο από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το οποίο είναι υπεύθυνο για την οργάνωση και λειτουργία της ανακύκλωσης με ανταποδοτικό χαρακτήρα στην Ελλάδα.Μέσω αυτής της συνεργασίας, η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. με τη συνεργασία Δήμων από όλη την Ελλάδα, φροντίζει να τοποθετεί Περίπτερα Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης. Έτσι, το ευρύ κοινό μαθαίνει να ανακυκλώνει πλαστικά και γυάλινα μπουκάλια, χάρτινες συσκευασίες, αλουμινένια κουτιά και μπαταρίες. Με αυτή τη δράση, η Εταιρεία δίνει τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους ανακυκλώνοντας τις συσκευασίες τους, να αφήνει ο καθένας ξεχωριστά το δικό του «πράσινο» αποτύπωμα. Επίσης η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. είναι από τους βασικούς υποστηρικτές του 1ου Πάρκου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης που βρίσκεται στην Αθήνα και πρόσφατα χρηματοδότησε τη δημιουργία Πολυχώρου Ανακύκλωσης του “Πάρκου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης & Ανταποδοτικής Ανακύκλωσης Ιωαννίνων”. Το πάρκο αυτό δημιουργήθηκε από το εθνικό Συλλογικό Σύστημα ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΗ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ σε συνεργασία με την Ιερά Μητρόπολη Ιωαννίνων και τον Φιλανθρωπικό Οργανισμό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών «ΑΠΟΣΤΟΛΗ». Η εταιρεία ΧΗΤΟΣ ΑΒΕΕ, το Φυσικό Μεταλλικό Νερό ΖΑΓΟΡΙ, είναι χορηγός αυτού του καινοτόμου Έργου στην Περιφέρεια της Ηπείρου, το οποίο είναι σύμφωνο με το «Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων» της Ελλάδας, καθώς και με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την ανακύκλωση συσκευασιών.Επιπλέον, η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε. είναι η 1η ελληνική εταιρεία που έχει συνάψει σύμβαση με την Deutsche Pfandsystem GmbH για την ανακύκλωση των συσκευασιών της στη Γερμανία. Ειδικότερα, τα προϊόντα Φυσικό Μεταλλικό Νερό “ΖΑΓΟΡΙ” που εξάγονται στη Γερμανία, φέρουν το σήμα του συστήματος ανακύκλωσης “DPG”, με αποτέλεσμα οι συσκευασίες να “αναγνωρίζονται” εύκολα από τα αυτόματα μηχανήματα ανακύκλωσης.Επίσης η ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε., έχει προβεί στην κατάργηση χρήσης φρέον σε συστήματα κλιματισμού και κυκλώματα ψύξης, ενώ από το 2005 επενδύει στη χρήση συστημάτων εξοικονόμησης ηλεκτρικής ενέργειας στις εγκαταστάσεις της.Η πιο πρόσφατη σημαντική περιβαλλοντική πρωτοβουλία της Εταιρείας ήταν η ολοκλήρωση επενδυτικού πλάνου, κόστους 4 εκατομμυρίων ευρώ, για τη δημιουργία μίας τρίτης μονάδας παραγωγής νέων συσκευασιών, με λιγότερο πλαστικό. Συσκευασιών που είναι φιλικές προς το περιβάλλον.
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα