Featured

Μικρές οθόνες, μεγάλες απολαύσεις

Η ελληνική τηλεόραση που φορτσάρει και οι επιλογές των Cinobo και Netflix.

Parallaxi
μικρές-οθόνες-μεγάλες-απολαύσεις-567152
Parallaxi
Εικόνα: Unsplash

Λέξεις: Μαρία Ριτζαλέου

Αποκλειστικότητες και σπουδαίες ταινίες της τελευταίες κινηματογραφικής παραγωγής, υπόσχεται να φέρει στους τηλεοπτικούς δέκτες του κοινού, το Cinobo, η ελληνική streaming πλατφόρμα που προσφέρει πρόσβαση στη μεγαλύτερη συλλογή ανεξάρτητου κινηματογράφου.

Όπως μας ενημερώνει η Managing Director, Δάφνη Μπεχτσή, το προσεχές διάστημα διαθέσιμες θα είναι το Paterson, του Αμερικανού σκηνοθέτη Τζιμ Τζάρμους, αλλά και το αιματοβαμμένο νεογουέστερν Bacurau, που είναι μια “ωδή” στις b-movies, αλλά κι ένα δηκτικό πολιτικό σχόλιο για τη Βραζιλία του Ζαϊρ Μπολσονάρο σε σκηνοθεσία Κλέμπερ Μεντόσα Φίλιου και Ζουλιάνο Ντορνέλες. Η ταινία απέσπασε το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ Κανών το 2019 και θεωρείται από τους πιο φεστιβαλικούς τίτλους των τελευταίων χρόνων.

Θα προβληθούν επίσης το The people upstairs, όπου ο Σεσκ Γκέι (Τρούμαν) μεταφέρει στο σινεμά το απολαυστικό θεατρικό του, και με ενδιαφέρον αναμένεται η ταινία που κέρδισε φέτος τη Χρυσή Άρκτο στο 71ο Φεστιβάλ του Βερολίνου, η θεότρελη κοινωνική σάτιρα του Ρουμάνου Ράντου Ζούντε, Bad Luck Banding or Loony Porn.

Πρόκειται για την πρώτη ταινία που καταγράφει την τρέλα της πανδημίας, αν και δεν είναι αυτό το βασικό της θέμα και ο τίτλος της θα μπορούσε να αποδοθεί σε ελεύθερη μετάφραση Κακότυχο Πήδημα ή Παλαβό Πορνό. Στο Cinobo θα ανέβει το ντοκιμαντέρ Collective, ίσως το καλύτερο ερευνητικό ντοκιμαντέρ των τελευταίων χρόνων, όπως μαρτυρά τόσο η διπλή υποψηφιότητά του στα φετινά Όσκαρ (Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και Καλύτερου Ντοκιμαντέρ), αλλά και αυτή στα BAFTA 2021, ενώ κέρδισε το Βραβείο Κοινού LUX του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Ο Γερμανορουμάνος σκηνοθέτης και παραγωγός, Αλεξάντερ Νανάου φωτίζει τις συνθήκες και τα αίτια θανάτου των θαμώνων του νυχτερινού κέντρου Collective στο Βουκουρέστι τον Οκτώβριο του 2015 μια τραγωδία που πυροδότησε μαζικές αντιδράσεις κατά της διαφθοράς και οδήγησε στην πτώση στης κυβέρνησης του Βίκτορ Πόντα.

NETFLIX

Το Netflix και η Riot Games φέρνουν το παγκόσμιο franchise-φαινόμενο “League of Legends” στην τηλεόραση με τη σειρά κινουμένων σχεδίων Arcane.

Σημειώνεται ότι το ηλεκτρονικό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα League of Legends 2020 είχε επισκεψιμότητα που έσπασε όλα τα ρεκόρ μετρήσεων. Συνολικά, το περιεχόμενό της προβλήθηκε για πάνω από ένα δισεκατομμύριο ώρες σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το League το πιο δημοφιλές ηλεκτρονικό άθλημα στον πλανήτη, με τον τελικό να σημειώνει 23,4 εκατομμύρια θεατές ανά λεπτό (ΑΜΑ) και 45 εκατομμύρια χρήστες που παρακολουθούν ταυτόχρονα (PCU).

Το Netflix, που αποτελεί μια από τις κορυφαίες υπηρεσίες ψυχαγωγίας μέσω streaming παγκοσμίως, με 208 εκατομμύρια συνδρομές επί πληρωμή σε πάνω από 190 χώρες, μπαίνει δυναμικά στη νέα σεζόν με σειρές και ταινίες πρώτης προβολής. Το φθινόπωρο θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ του Μάρκους Κλαρκ, “Αδερφοί εξ Αίματος: Μάλκολμ Χ και Μοχάμεντ Άλι”, με αδημοσίευτο υλικό για την στενή φιλία που είχαν δύο θρυλικές αφροαμερικανικές φιγούρες του 20ου αιώνα, ο πρώην κατάδικος που έγινε επαναστάτης του πνεύματος και ο Ολυμπιονίκης του μποξ. Μια ολοκαίνουργια σειρά αναμένεται να καθηλώσει τους θεατές. Πρόκειται για το Δανέζικο ψυχολογικό θρίλερ, The Chestnut Man-Ο Καστανάνθρωπος- βασισμένη στο βίβλιο του Søren Sveistrup, ο οποίος έχει γράψει και το γνωστό The Killing.

Σε μια πρωτοφανή κίνηση, το μιούζικαλ “Νταϊάνα” -που πρόλαβε να κάνει μόνο εννέα παραστάσεις πριν το Μπρόντγουεϊ κλείσει-, θα παρουσιαστεί στο Netflix τον Οκτώβριο. To έργο παρακολουθεί την πολυτάραχη ζωή της πριγκίπισσας της Ουαλίας, την οποία ερμηνεύει η Τζέιν ντε Βάαλ.

Η ελληνική τηλεόραση φορτσάρει

Ραδιόφωνο και τηλεόραση άντεξαν στην πανδημία, κρατώντας ή και αυξάνοντας τα ποσοστά ακροαματικότητας και θεαματικότητας, τα διαφημιστικά έσοδα ωστόσο έκαναν βουτιά και μόνο για τους τηλεοπτικούς σταθμούς η πτώση του τζίρου το 2020 ήταν 61% συγκριτικά με το 2019. H τηλεθέαση κρατήθηκε ψηλά στη χώρα μας κι όπως αποτυπώθηκε στο Year Book της Nielsen Measurement η Ελλάδα ήρθε δεύτερη σε τηλεθέαση στην καραντίνα με 6,9 ώρες κατά μέσο όρο, έναντι 7,75 ώρες την ημέρα για τη Σερβία.

Για τη νέα σεζόν η τηλεόραση δείχνει να γυρίζει στην προηγούμενη δεκαετία, με ριάλιτι κάθε λογής και περιεχομένου, αλλά και επενδύσεις στη μυθοπλασία. Το come back της Ελένης Μενεγάκη στη μεσημεριανή ζώνη του MEGA και της Ρούλας Κορομηλά στη βραδινή, επιβεβαιώνουν αυτό ακριβώς: όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν. Παρουσιαστές πάνε κι έρχονται στα κανάλια, τηλεπαιχνίδια με ανούσιο περιεχόμενο γεμίζουν τις ώρες χαμηλής τηλεθέασης και το φαγητό θα έχει φέτος την τιμητική του, καθώς όλοι έχουν εντάξει στο πρόγραμμά τους κι από έναν διαγωνισμό μαγειρικής.

Το MEGA έκανε τις περισσότερες μεταγραφές. Από τον ALPHA πήρε την Ελεονώρα Μελέτη και της εμπιστεύεται την πρωινή ζώνη, από το STAR την Κατερίνα Καραβάτου για το σαββατοκύριακο και η Μενεγάκη παίρνει το μεσημεριανό 13.00-15.00. Άλλη μια μεταγραφή, η Σίσσυ Χρηστίδου από το OPEN, θα βρίσκεται στην πρωινή ζώνη του σαββατοκύριακου και η Μαρία Μπεκατώρου άρτι αφιχθείσα από τον ΑΝΤ θα παρουσιάζει ένα καινούργιο τηλεπαιχνίδι.

Στο κομμάτι της μυθοπλασίας το Μεγάλο Κανάλι εντάσσει την καθημερινή σειρά “Το Αύριο μας Ανήκει” σε σκηνοθεσία Βασίλη Ντούρου με την Ελισάβετ Μουτάφη και τον Αντώνη Καραντινό, αλλά και τη “Γη της Ελιάς” των Βάνας Δημητρίου και Ανδρέα Γεωργίου. Εβδομαδιαίες θα είναι οι σειρές, “Ο Δάσκαλος” του Χριστόφορου Παπακαλιάτη, “Σκοτεινή Θάλασσα”, “Κομάντα και Δράκοι” και η κωμωδία “Συμπέθεροι από τα Τίρανα” των Ρέππα-Παπαθανασίου.

Ο ALPHA “επενδύει” στο Νίκο Κοκλώνη και την εταιρία παραγωγής του και εντάσσει στο πρόγραμμά του το Just the 2 of Us με παρουσιαστή τον ίδιο. Αλλά και στην Κατερίνα Καινούργιου για ακόμη πιο…αποκαλυπτικές ιστορίες και ερωτικά μπλεξίματα από αυτά που μόνο στην τηλεόραση συμβαίνουν. Ο τηλεοπτικός σταθμός επαναφέρει το ριάλιτι Bachelor -παρότι τα νούμερά του δεν ήταν ικανοποιητικά- με τον παίκτη του Survivor Αλέξη Παπά κατά πώς φαίνεται στο ρόλο του εργένη που φιλά 12 κοπέλες μέχρι να βρει ποια θα παντρευτεί. Από σειρές ο ALPHA ποντάρει πολλά στην νέα ερωτική δραματική “Σασμός” με θέμα το πώς ο έρωτας μπορεί να νικήσει τη βεντέτα, βασισμένη στο βιβλίο του Σπύρου Πετρουλάκη, σε σκηνοθεσία Κώστα Κωστόπουλου.

Την απόλυτη ανατροπή στο πρωινό πρόγραμμα έκανε το STAR, ανακοινώνοντας δύο άγνωστα μέχρι αυτή την ώρα πρόσωπα, προερχόμενα από το ραδιόφωνο, τον Γιώργο Καρτελιά και την Ελίνα Παπίλα. Κατά τα άλλα ο τηλεοπτικός σταθμός ετοιμάζει ένα ακόμη Master Chef, αλλά και το GNTM.

Ριάλιτι μαγειρικής θα έχει και ο ΑΝΤ1, το Game of Chefs, με κριτές τους Άγγελο Λάντο, Βασίλη Μουρατίδη και Άνταμ Κοντοβά, ενώ πρόταση για καθημερινή εκπομπή δέχτηκε η Ντορέτα Παπαδημητρίου, κατά πώς λένε πληροφορίες.

Αλλά και ο ΣΚΑΪ μπαίνει στην κουζίνα κι επαναφέρει στους τηλεοπτικούς δέκτες την Κατερίνα Σπυροπούλου για την εκπομπή “Κάτι Ξαναψήνεται”, όπου ένας παίκτης καλεί τους συμπαίκτες του στο σπίτι του, τους κάνει το τραπέζι κι εκείνοι τον βαθμολογούν…συνήθως αρνητικά. Ο ΣΚΑΪ έπαθε -από τα χαμηλά νούμερα τηλεθέασης- αλλά δεν έμαθε και προσκαλεί ξανά παίκτες για το νέο Big Brother. Άλλαξε όμως παρουσιαστή και παίρνει τον Γρηγόρη Γκουντάρα στη θέση του Χάρη Βαρθακούρη. Ο Γρ. Γκουντάρας και η σύζυγός του Ναταλί Κάκαβα θα έχουν επίσης κι εκπομπή το σαββατοκύριακο με τον πρωτότυπο (!!!) τίτλο “Όλα Γκουντ”.

Τη θέση της Κατερίνας Καινούργιου στο OPEN πήρε η Μπέττυ Μαγγίρα, ενώ της Νίκης Λυμπεράκη στην παρουσίαση του κεντρικού δελτίου ειδήσεων, η Πόπη Τσαπανίδου. Η Ιωάννα Λίλη και ο Νάσος Παπαργυρόπουλος μέσα από την εκπομπή τους θα απευθύνουν “Πρόσκληση” σε έναν αθλητή για να βγάλει εις πέρας ένα challenge. Το Ανοιχτό Κανάλι εντάσσει στο πρόγραμμά του μια νέα κωμική σειρά με τίτλο “Σ΄Αγαπάω μεν αλλά…” με τους Αλέξανδρο Μπουρδούμη και Ευσταθία Τσαπαρέλη σε σκηνοθεσία Μαρίας Λάφη, ενώ ακούγεται και μια νέα σειρά που θα φέρει την υπογραφή της Άννας Ανδριανού.

Η μυθοπλασία επιστρέφει και στην ΕΡΤ και φέρνει στο πρώτο κανάλι της κρατικής τηλεόρασης τον Μανούσο Μανουσάκη για να σκηνοθετήσει τρία σπουδαία διηγήματα ως τρεις μίνι σειρές. Πρόκειται για τα “Βαρδιανός στα σπόρκα” του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη με τη Ρένια Λουιζίδου σε έναν πολύ ιδιαίτερο ρόλο, “Ποίος ήτον ο φονεύς του αδελφού μου” του Γεώργιου Βιζυηνού και “Κρίσιμες στιγμές” της Γαλάτειας Καζαντζάκη. Στο νέο πρόγραμμα πρεμιέρα θα κάνουν ακόμα οι σειρές “Καρτ Ποστάλ” βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Βικτόρια Χίσλοπ, “Αγάπη Παράνομη” από το διήγημα του Κωνσταντίνου Θεοτόκη σε σενάριο Ελένης Ζιώγα και σκηνοθεσία Νίκου Κουτελιδάκη με τους Καριοφυλλιά Καραμπέτη και Νίκο Ψαρρά, αλλά και η καθημερινή κωμωδία “Σε ξένα χέρια” , σε σκηνοθεσία Στέφανου Μπλάτσου με τους Γιάννη Μπέζο, Γεράσιμο Σκιαδαρέση, Ρένια Λουιζίδου, Βάσω Λασκαράκη.

Πληροφορίες από την Αγία Παρασκευή αναφέρουν πως άλλες δύο σειρές θα ενταχθούν στο πρόγραμμα της ΕΤ1. Η μία έχει τίτλο “Όρκος” σε σενάριο Τίνας Καμπίτση με τον Γιάννη Στάνκογλου και η άλλη “Πεθαίνω για σένα” με πρωταγωνιστικό ζευγάρι τους -ζευγάρι και στη ζωή- Γιάννη Τσιμιτσέλη και Κατερίνα Γερονικολού.

Στον τομέα της ψυχαγωγίας, συνεχίζεται το “Μουσικό Κουτί” που έγραψε υψηλά νούμερα τηλεθέασης, μουσική εκπομπή παίρνει και ο Κωστής Μαραβέγιας, ενώ Νάνσυ Ζαμπέτογλου και Θανάσης Αναγνωστόπουλος θα βγαίνουν καθημερινά, ζωντανά από το “Στούντιο 4” στη θέση της Νάντιας Κοντογεώργη.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα