Featured

Μυρτώ Αλικάκη: Mας έχουν μπλοκάρει το όνειρο

Η Μυρτώ Αλικάκη σε μία συνέντευξη εφ όλης της ύλης εδώ στην #Parallaxi.

Μυρτώ Τούλα
μυρτώ-αλικάκη-mας-έχουν-μπλοκάρει-το-όν-761298
Μυρτώ Τούλα

Τριάντα χρόνια πριν μία φρέσκια γενιά αποτελούμενη από νέους ηθοποιούς, έκανε την εμφάνιση της δυναμικά στο χώρο του θεάματος. Ένα από τα πιο promising πρόσωπα ήταν η Μυρτώ Αλικάκη και μας δικαίωσε. Την έχουμε δει σε κόντρα ρόλους, στην μικρή και την μεγάλη οθόνη, στο σανίδι, την έχουμε απολαύσει σε σειρές, ταινίες και παραστάσεις μας έχει κερδίσει, με την ερμηνεία της, την ευγένεια της και το τσαγανό της.

Εγώ την αγάπησα από την σειρά ”Υπέροχα Πλάσματα”, αυτή την περίοδο θα την δεις σε πολλά. Στο υβριδικό θέατρο για την μοναδική ακουστική παράσταση ”Το Κουνούπι” της Ζέτης Φίτσιου, σε σκηνοθεσία Ανδρέα Φλουράκη, θα είναι διαθέσιμη online, από τις 21 Μαΐου, στην ιστοσελίδα www.iroes.art. Στην τηλεόραση στο ”Σιωπηλό Δρόμο”, στις πρόβες για τον “Οθέλλο” που θα απολαύσουμε το καλοκαίρι στις σκηνές.

https://www.youtube.com/watch?v=fuV4AFWatVw

Η Μυρτώ Αλικάκη πέραν του θεάτρου, είναι μητέρα τον οποίο τίτλο χαρακτηρίζει και ως full time job,  αγαπάει το μαγείρεμα, γυμνάζεται συστηματικά, λατρεύει το διάβασμα και τις ταινίες και απολαμβάνει την παρέα των φίλων της. Οι αγαπημένες της στιγμές στην δουλειά είναι εκείνες που δημιουργείται ένα πλαίσιο εμπιστοσύνης και σεβασμού μέσα στο οποίο οι άνθρωποι μπορούν να δημιουργήσουν και να μεγαλουργήσουν.

”Η γενιά των ηθοποιών που ανήκω είναι αρκετά ευνοημένη, γιατί ξεκινήσαμε να δουλεύουμε σε μία δεκαετία που υπήρχε μεγάλη παραγωγή κι έτσι οι περισσότεροι από εμάς είχαμε επαγγελματικές ευκαιρίες. Η κρίση ωστόσο μας βρήκε σε μία δύσκολη φάση, κυρίως γιατί οι πιο πολλοί από την γενιά μου, είχαμε αναλάβει ευθύνες, είχαμε κάνει παιδιά, είχαμε ένα δάνειο, είχαμε υποχρεώσεις. Τότε τα πράγματα δυσκόλεψαν, αλλά αισθάνομαι πως σιγά-σιγά υπάρχει μία αίσθηση ό,τι κάτι γίνεται στον χώρο μας και αυτό το κάτι θα κρατήσει.”

Στην τηλεόραση μετά από μία απίστευτη σαχλή παύση που εμπεριείχε reality show και σχεδόν κανένα serial, είδαμε τα τελευταία δυο χρόνια να επιστρέφουν ποιοτικές σειρές, να επανέρχεται στην μικρή οθόνη η μυθοπλασία η οποία και πάγωσε σχεδόν μία δεκαετία τώρα.

”Η επιστροφή της μυθοπλασίας, μας γεμίζει όλους ελπίδα και γιατί υπάρχουν δουλειές και γιατί όπως βλέπετε και εσείς αυτήν την τελευταία χρονιά υπήρξαν και καλές παραγωγές. Μοιάζει αυτή να είναι μία τάση επηρεασμένη από το Netflix και την HBO που μας έχει οδηγήσει στο να παρακολουθούμε, μικρής διάρκειας ποιοτικές σειρές. Το σημαντικό για εμένα είναι πως στην Ελλάδα στον συγκεκριμένο τομέα, πρέπει ο Έλληνας πρέπει να πάψει να υποφέρει από αυτήν την εσωστρέφεια και από το κόμπλεξ κατωτερότητας. Μπορεί το ”Έτερος Εγώ” και ο ”Σιωπηλός Δρόμος” να είναι δύο παραγωγές που ο οικονομικός τους προϋπολογισμός μπορεί να είναι πιο χαμηλός ακόμη και απ’ τις low budget σειρές του εξωτερικού, όμως αποδεικνύουν περίτρανα ότι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχες του εξωτερικού.”

Μήπως λοιπόν θα πρέπει να αντιληφθούμε πως έχουμε την ικανότητα να εξάγουμε και όχι μόνο να εισάγουμε. Τα reality είναι φθηνές λύσεις οι οποίες καλλιεργούν κατά τη γνώμη μου την λογική της αρένας, δηλαδή κάθομαι και βλέπω τι κάνουν οι άλλοι και το κρίνω κι εγώ δεν κάνω τίποτα, αυτό είναι εγκληματικό.”

Η συμμετοχή της στο ”Έτερος Εγώ”, στον ”Σιωπηλό Δρόμο” και στο ”Καρτ Ποστάλ” που θα δούμε στις οθόνες μας τον Οκτώβρη στην ΕΡΤ, της θύμισαν όπως μου είπε πως είναι να κάνεις σωστά και καλά την δουλειά σου.

”Ήταν σαν να ήμουν στα γυρίσματα μίας ταινίας, δεν νοιώθω απλά τυχερή, δεν έχω λόγια, ήταν μία απολαυστική εμπειρία. Όλα αυτά με ευγένεια, χαρά και χαμόγελο, οι άνθρωποι που έχουν ηγηθεί αυτές τις τρεις παραγωγές είναι άνθρωποι και ψυχικά υγιείς.”

Όσον αφορά το ελληνικό metoo, η ίδια τόνισε πως σε κάθε τι κακό υπάρχει μία καλή πλευρά, αυτό το πιστεύει στα πάντα, μόνο στον θάνατο δεν υπάρχει μία καλή πλευρά. Όπως μου είπε, η πανδημία, η συνθήκη του εγκλεισμού, για πάρα πολλούς ανθρώπους της ένδειας, της οικονομικής εξαθλίωσης, της τρομακτικής αγωνίας, ταυτόχρονα έδωσε σε πολύ κόσμο, χώρο και χρόνο να κοιτάξει μέσα του.

‘Είναι κρίμα που έπρεπε να ζήσουμε κάτι τέτοιο για να το κάνουμε, αλλά ας δούμε την θετική πλευρά των πραγμάτων. Αυτό που συνέβη δεν θα συνέβαινε αν ήταν ανοιχτά τα θέατρα. Χαίρομαι που συνέβη, βγήκαν στην φόρα όχι και τόσο πολλά πράγματα, βγήκαν οι βαριές περιπτώσεις. Ο χώρος μας, είναι ένας υπέροχος χώρος, όλα αυτά που ακούστηκαν δεν υπάρχουν διαρκώς, εγώ δεν είχα ποτέ μία τέτοια εμπειρία. Ένοιωσα σε συνεργασία πως κάποιος θέλει να μου πιει το αίμα, προσπαθώντας να απομυζήσει ότι μπορεί είτε σε προσωπικό είτε σε επαγγελματικό επίπεδο. Υπάρχουν πολλοί ανταγωνιστικοί άνθρωποι, άνθρωποι που δεν θέλουν κανέναν δίπλα τους. Είναι ότι χειρότερο να δουλεύεις με τέτοιους.

Εγώ ειλικρινά έχω εκπλαγεί από το γεγονός του ότι δεν έχουν αποκαλυφθεί παρόμοια περιστατικά και σε άλλους χώρους. Ξαφνικά μόνο στον αθλητισμό και στο θέατρο υπήρξαν τέτοιου είδους παρενοχλήσεις; Αυτό είναι που με ανησυχεί. Εμείς που ανήκουμε στον χώρο του αθλητισμού και του θεάτρου πρέπει να νοιώθουμε περήφανοι που βρέθηκαν εκείνοι που μίλησαν. Εγώ προσωπικά νοιώθω πολύ περήφανη για τους συναδέλφους μου οι οποίοι βρήκαν το κουράγιο να ξεπεράσουν την ντροπή τους και να βγουν να μιλήσουν για πράγματα τα οποία είναι προσωπικά και άκρως πληγωτικά. Έτσι θα ανατείλει μία πιο φωτεινή περίοδος.”

Η Μυρτώ Αλικάκη, θεωρεί πως στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να κάνεις τίποτα, εκτός του να είσαι λαμόγιο.

”Είναι δύσκολο να είσαι ηθοποιός στην Ελλάδα σήμερα, είναι δύσκολο να είσαι ελεύθερος επαγγελματίας σήμερα, εξαιτίας των μνημονίων, των ”μεταρρυθμίσεων” και ούτω καθεξής, οι συνθήκες εργασίας, έχουν δυσκολέψει ακόμα περισσότερο, δεν υπάρχει πλαίσιο, όλοι κοιτάνε πως δεν θα σε προσλάβουν, πως θα σου δώσουν λιγότερα χρήματα και μαύρα, το σύστημα είναι σαθρό. Για να μην μιλήσω μόνο για το δικό μου το σινάφι που έτσι κι αλλιώς έχει μία ασταθή φύση, λόγου χάριν βλέπουμε σπουδαίους επιστήμονες να φεύγουν στο εξωτερικό, εδώ δεν μπορούν να επιβιώσουν.

Μπορεί να έχεις κάνει 5 μεταπτυχιακά και να βρεις μία δουλειά εδώ με την οποία θα επιβιώνεις με το ζόρι. Δεν γίνεται έτσι. Υπάρχουν επαγγέλματα στα οποία δεν αμείβονται οι ώρες εργασίας, αμείβεται και το παραγόμενο έργο, αυτό ισχύει και για εμάς τους καλλιτέχνες. Μία φυσιολογική και δίκαια κοινωνία εξασφαλίζει ακόμα και στον πιο χαμηλόμισθο την αξιοπρέπεια και σε αυτόν που πάλεψε πιθανότατα μία πολύ άνετη και εύπορη ζωή. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι λες και μας έχουν μπλοκάρει αυτό το όνειρο.”

Ο αγαπημένος της ρόλος μέχρι σήμερα, ήταν το ”Μητσάκι” από τα ”Υπέροχα Πλάσματα.” επειδή, ήρθε σε μία φάση της ζωής της που εκείνη είχε ήδη δυο παιδιά και το Μητσάκι της θύμισε πως είναι η Αθήνα, με την οποία τότε είχε χάσει για λίγο επαφή, της έφερε στο νου την ανεμελιά. Ήταν μία συνεργασία με τον Γιώργο Πυρπασόπουλο και την Φαίδρα Δρούκα που ξεχώρισε. Τα ”Υπέροχα Πλάσματα” είναι μία σειρά που η Μυρτώ Αλικάκη παρακολουθεί ακόμα και την γουστάρει. Ωστόσο υπάρχουν κι άλλες δουλειές που αγάπησε.

”Θέλω να ελπίζω πως δεν θα ξαναζήσουμε την ίδια χρονιά σε replay, σίγουρα θα υπάρχουν περιορισμοί και του χρόνου, θα πρέπει να υπάρχει μεγάλη προσοχή αλλά θέλω να ελπίζω πως δεν θα ξαναζήσουμε τα ίδια με φέτος. Συγκριτικά με πέρσυ είμαι αισιόδοξη, έχω projects για τον χειμώνα, έχω τον ”Οθέλλο” για το καλοκαίρι, υπάρχει το ”Κουνούπι” που το έχουμε ήδη κάνει. Είμαι σε μία δημιουργική κατάσταση και υπάρχει αρκετή δουλειά κι αυτό με γεμίζει.”

Δείτε επίσης: 

5 σπουδαίοι Θεσσαλονικείς ηθοποιοί για την τελευταία φορά που βρέθηκαν στην σκηνή

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα