Ο παραγωγός του The Enforcer σε μια συνέντευξη για τα γυρίσματα στη Θεσσαλονίκη
Ο Rob Van Norden δίνει συνέντευξη στην ιστοσελίδα DEADLINE και μιλά για τη γοητεία του φακού στην Ελλάδα.
Μπορεί τα γυρίσματα μιας κινηματογραφικής ταινίας στην Ελλάδα να φέρνουν στο νου ειδυλλιακές αμμουδιές και Κυκλαδίτικα τοπία με τα αστραφτερά λευκά σπίτια και τους μπλε τρούλους, υπάρχουν όμως και διεθνώς αναγνωρισμένοι παραγωγοί ταινιών που πιστεύουν ότι η χώρα έχει να προσφέρει ακόμα περισσότερα. Πανέμορφα τοπία που συνδυάζουν τη θάλασσα, τα βουνά, μεγάλες εκτάσεις γης και φυσικά τους αρχαιολογικούς χώρους.
Από μεσαιωνικές παλαιές πόλεις μέχρι τον χιονισμένο βουνό του Ολύμπου ή το ηφαίστειο στη Νίσυρο, τα Μέθανα και τη Σαντορίνη, οι τοποθεσίες είναι απεριόριστες και ποικίλουν. Ο ήλιος αποτελεί επίσης μια μεγάλη ατραξιόν για κινηματογραφικά και τηλεοπτικά συνεργεία, Οι 250 ημέρες λιακάδας ετησίως, δίνουν τη δυνατότητα σε μεγάλες παραγωγές να επωφεληθούν από τις μεγάλες ηλιόλουστες μέρες.
Ο διευθυντής παραγωγής των Millennium Media, Rob Van Norden, ο γνωστός παραγωγός των ταινιών «Ο φύλακας άγγελος έπεσε» (Angel Has Fallen) και «Rambo: Το Τελευταίο Αίμα (Rambo: Last Blood», είναι ο παραγωγός της πιο πρόσφατης φιλμ νουάρ ταινίας της Κέιτ Μπόσγουερθ και του Αντόνιο Μπαντέρας, The Enforcer, που κάνει τα γυρίσματα της στη Θεσσαλονίκη. Το σενάριο μας μεταφέρει στο Μαϊάμι και από ό,τι φαίνεται η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας είναι η ιδανική τοποθεσία.
Η εταιρία παραγωγής Millennium μαζί με τη Nu Image’s Nu Boyana Film Studios, το βουλγαρικό κέντρο παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών που χρηματοδότησε τη σειρά ταινιών «Οι αναλώσιμοι» (Expendables) και τη ταινία «Ο σωματοφύλακας του εκτελεστή» (he Hitman’s Bodyguard), ετοιμάζουν τα κινηματογραφικά στούντιο της ταινίας ενώ η Nu Boyana Hellenic θα αναλάβει την μουσική της επένδυση.
Ο Rob Van Norden δίνει συνέντευξη στην ιστοσελίδα DEADLINE και μιλά για τη γοητεία του φακού στην Ελλάδα.
DEADLINE: Ποιο είναι το μεγαλύτερο θέλγητρο για τα γυρίσματα μιας ταινίας στην Ελλάδα;
Van Norden: Η χαμηλή φορολογία είναι σίγουρα το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, αλλά όσο περισσότερο ανακαλύπτουμε τι έχει να προσφέρει η Βόρεια Ελλάδα, τόσο περισσότερο φανερώνονται διαφορετικές πλευρές του τόπου και καταλαβαίνουμε ότι στη περιοχή μπορούν να γυριστούν όλων των ειδών οι ταινίες.
DEADLINE: Ποια είναι η κατάσταση των τοπικών συνεργείων και των υποδομών;
Van Norden: Η τοπική κινηματογραφική δράση είναι ακόμα μικρή. Έχουμε βρει μια καλή ομάδα ευφυών και αφοσιωμένων κινηματογραφιστών και έχουμε ντόπιους εκπαιδευόμενους σε κάθε τμήμα της ταινίας, από το λογισμικό μέχρι το τμήμα ελέγχου. Ελπίζουμε πως όσο περισσότερες ταινίες φτιάχνουμε στη περιοχή, τόσο πιο ισχυρά θα γίνονται τα τοπικά συνεργεία και πως σύντομα θα υπάρχει ένα ικανοποιητικό ποσοστό πιστοποιημένου προσωπικού στη Θεσσαλονίκη που θα μπορεί αυτόνομα να παράγει αρκετές ταινίες ταυτόχρονα με μεγάλες παραγωγές του εξωτερικού.
DEADLINE: Οι εταιρίες παραγωγής Millennium/Nu Image είναι πρόθυμες να επενδύσουν σε υποδομές εκεί για το νέο στούντιο που στήνεται στη Θεσσαλονίκη. Γιατί το κάνατε αυτό και γιατί στη Βόρεια Ελλάδα;
Van Norden: Η χαμηλή φορολογία είναι ο ένας λόγος. Ο άλλος λόγος είναι ότι η Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ κοντά στη Σόφια, στη Βουλγαρία όπου εδράζεται η εταιρία παραγωγής Nu Boyana Film Studios. Με τα χρόνια καταφέραμε να μεγαλώσουμε την εταιρία και να τη μετατρέψουμε σε μια από τις πιο πολυάσχολες της Ευρώπης. Με υπομονή και συνεργασία από την ελληνική κυβέρνηση, πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και εκεί. Με το να είμαστε κοντά στο στούντιο της Σόφιας μας επιτρέπεται να εξοπλιζόμαστε γρήγορα με ανθρώπινο και υλικό δυναμικό που η Ελλάδα ακόμα δε διαθέτει. Με το πέρασμα του χρόνου η βουλγαρική εταιρία παραγωγής θα παρέχει όλο και λιγότερες υπηρεσίες έτσι ώστε οι ελληνικές εταιρίες παραγωγής να λειτουργούν εντελώς ανεξάρτητα.
DEADLINE: Ποια είναι τα πρωτόκολλα προστασίας για τον κορονοϊό; Είναι ασφαλή;
Van Norden: Προσπαθούμε να το κάνουμε όσο το δυνατόν πιο ασφαλές γίνεται, με μάσκες, αποστάσεις και συνεχή έλεγχο. Ακόμα είμαστε υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούμε τα ίδια πρωτόκολλα που μας στέλνονται από το σωματείο ηθοποιών. Αυτό σημαίνει ότι στα γυρίσματα υπάρχουν συγκεκριμένοι κανόνες για το ποιος μπορεί να επικοινωνήσει με τους ηθοποιούς αλλά και για το πότε και που οι εργαζόμενοι μπορούν να μετακινηθούν ελεύθερα. Υπάρχει μια αίσθηση ότι ο κορονοϊός τελειώνει σύντομα και παρόλο που το μεγαλύτερο μέρος του καστ και του προσωπικού είναι εμβολιασμένο, δεν σημαίνει ότι έχει τελειώσει και ότι πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να μπορέσουμε να διατηρήσουμε ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον. Είναι υποχρέωση μας ως κινηματογραφιστές και εργοδότες να κάνουμε σίγουρο ότι κανείς δεν έρχεται να εργαστεί χωρίς κορονοϊό και να φεύγει με κορονοϊό. Χρειάζεται διαρκή επαγρύπνηση.
Πηγή: DEADLINE
Δείτε επίσης:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ