#Reopen ή #Reload;

Μπαίνουμε σε άγνωστα ύδατα και ας μη ξεχνάμε πως κάθε αρχή και δύσκολη.

Parallaxi
reopen-ή-reload-603349
Parallaxi

Λέξεις: Αλεξάνδρα Ανθίδου

Λόγω της επαγγελματικής σχέσης μου με τον ευρύτερο χώρο της γαστρονομίας, αλλά και της μεγάλης μου αγάπης γι’ αυτήν, με απασχολεί έντονα η επόμενη ημέρα: η ημέρα που οι επιχειρήσεις εστίασης θα ανοίξουν τις πόρτες τους, έτοιμες να δεχτούν ξανά τους πελάτες τους.

Είναι βέβαιο πως οι επιχειρήσεις αυτές, ιδιοκτήτες και προσωπικό, με το άνοιγμα καλούνται να ενταχθούν και οι ίδιοι στην αλυσίδα των επαγγελματιών που σηκώνουν το βάρος της ασφάλειας του πελατειακού τους κοινού, όπως έως τώρα έπραξε ο κλάδος στο εμπόριο τροφίμων, super markets, παντοπωλεία, οπωροπωλεία, κάβες, delicatessen.

Οι ιδιοκτήτες αναλογίζονται τα νέα δεδομένα διαχείρισης της οικονομίας στην επιχείρησή τους, με διαφορετικές απαιτήσεις σε αριθμό προσωπικού, στον εφοδιασμό πρώτων υλών, στις παραγγελίες, στη χωροταξική διάταξη τραπεζιών, στη λειτουργία της κουζίνας, την καθαριότητα και πολλά ακόμη που φαντάζουν με σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες (και στομάχια). Όλα αυτά είναι απαραίτητα για να μπορέσουμε εμείς οι υπόλοιποι να εντάξουμε και πάλι στη ζωή μας την εστίαση, να φάμε, να πιούμε και να περάσουμε όμορφα σε έναν χώρο που επιλέγουμε, που ξεχωρίζουμε, που αγαπούμε.

Η σχέση ποιότητας-τιμής επιβάλλεται να είναι σε ισορροπία και σε κάθε περίπτωση έντιμη. Δεν είναι σίγουρα καιρός για εύκολο και γρήγορο κέρδος. Μία φιάλη κρασί δεν χρειάζεται να χρεώνεται 5 φορές πάνω από την αγοραστική της αξία. Για χύμα κρασί και τσίπουρα δε, δεν το συζητώ καν. Δεν θα πρέπει να τα ξαναδούμε στην εστίαση. Τόσο απλά. Υπάρχουν αξιοπρεπέστατες ετικέτες κρασιού και αποσταγμάτων με τα ίδια χρήματα, είναι ασφαλέστερα, με καλύτερο prestige, σερβίρονται πιο εύκολα και έχουμε όλοι το κεφάλι μας ήσυχο. Δεν νοείται σοβαρό μαγαζί να δίνει χύμα ποτά.

Οι καταναλωτές είναι τα τελευταία χρόνια πολύ περισσότερο ενημερωμένοι. Πλέον θα είναι και πιο προσεκτικοί στις επιλογές τους, και το βέβαιο είναι ότι θα εμπιστευτούν τους πιο σοβαρούς επαγγελματίες για την έξοδό τους ή για την προμήθεια του έτοιμου φαγητού τους. Η φήμη είναι ένα κεφάλαιο βαρύ. Για να την αποκτήσει μια επιχείρηση και να την διατηρήσει χρειάζεται σκληρή δουλειά, συνέπεια και σε κάποιες περιπτώσεις πολύς χρόνος. Όσα καταστήματα την έχουν αποκτήσει δικαιωματικά, είναι αυτά όπου πρώτα θα απευθυνθεί το κοινό, όπως είναι φυσικό. Ίσως θα χρειαστεί να δώσουν και πάλι εξετάσεις, αλλά αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα για τις επιχειρήσεις που έχουν χτίσει με επαγγελματισμό το όνομά τους.

Υπάρχουν όμως και καταστήματα που η φήμη τους ήταν εφήμερη ή πλαστή, ευκαιριακά ή πληρωμένα αποκτημένη στη δίνη της γρήγορης ανάπτυξης. Ελπίζω και εύχομαι, όχι να μην ανοίξουν αυτά τα καταστήματα, αντίθετα, να ανοίξουν λαμβάνοντας υπόψη με σοβαρότητα τα νέα δεδομένα που εάν αντιμετωπιστούν ανάλογα, θα συμβάλλουν σε μία υγιέστερη οικονομία ευρύτερα, στον τουρισμό και στην κοινωνία μας.

Το βέβαιο είναι ότι ως καταναλωτές θα πρέπει να στηρίξουμε την εστίαση, ξεκινώντας από τα καταστήματα που γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε. Τους το οφείλουμε, για όλες τις φορές που μας καλοϋποδέχτηκαν και μας φρόντισαν. Ίσως στην αρχή να πρέπει να δείξουμε υπομονή, να υποστηρίξουμε απλώς τις προσπάθειες. Μπαίνουμε σε άγνωστα ύδατα και ας μη ξεχνάμε πως κάθε αρχή και δύσκολη.

*Η Αλεξάνδρα Ανθίδου είναι αρθρογράφος γεύσης και οίνου.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα