4 τύποι κακών εργοδοτών και πώς να τα βγάλεις πέρα μαζί τους

Γιατί προφανώς και κάποιοι εργοδότες είναι πολύ απλά... κακοί.

Parallaxi
4-τύποι-κακών-εργοδοτών-και-πώς-να-τα-βγ-316126
Parallaxi

Εκτός από τους κακοπληρωτές ή εκείνους που ασκούν mobbing υπάρχουν περισσότεροι τύποι κακών εργοδοτών. Πολλές φορές μάλιστα αυτό που προκαλούν είναι αρνητικότερο ακόμα και των κακοπληρωτών, καθώς συμβαίνει αργά και αθόρυβα. Έτσι μπορεί να βρεθείς αγκαλιά με την εργοδοσία να την παρηγορείς σε μία κακή της μέρα ή να βρεθείς από γραμματέας σχεδόν με ευθύνες διοικητικού στελέχους.

Επιλέξαμε τέσσερις από τους πιο υποχθόνιους τρόπους κακής συμπεριφοράς εργοδοτών και μικρές συμβουλές για να τα βγάλεις πέρα μαζί τους πριν να είναι αργά.

Δεν είσαι μόνος σου εκεί έξω, διασκέδασέ το όπως έκανε και ο ρεπόρτερ της ΕΡΤ. Η δουλειά θέλει καλοπέραση. Ξεκάθαρα!

– Όταν ο εργοδότης σου συμπεριφέρεται σαν να είσαι η βοηθός του αλλά δεν είναι αυτή η δουλειά σου. 

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην περιστασιακή βοήθεια που μπορεί να σου ζητηθεί και στην συστηματική ανάθεση εργασιών που δεν άπτονται της θέσης σου. Πρακτικά έχει διαφορά το να δουλεύεις ως τηλεφωνήτρια για παράδειγμα και ο εργοδότης σου να σου αναθέτει καθημερινά να καλύψεις το πόστο του φωτοτυπικού μηχανήματος κλπ ή σου αναθέτει πράγματα από το δικό του φόρτο εργασίας τα οποία και δεν πρόκειται να εκτελεστούν αν δεν το κάνεις εσύ. Ξεκαθάρισε πως έχεις την διάθεση να βοηθήσεις όταν πρόκειται για πραγματική ανάγκη αλλά όχι καθημερινά, εφόσον οι εργασίες που σου επιβάλλονται ούτε αφορούν την θέση που δέχτηκες ούτε υπήρξε συζήτηση για αναθεώρηση του μισθού σου βάσει των νέων συνθηκών. Όλα και όλα, δίκαια πράγματα.

– Όταν ο εργοδότης σου είναι τόσο απασχολημένος που δεν σου μιλάει ποτέ στην κυριολεξία. 

Μερικοί εργοδότες είναι τόσο απασχολημένοι που δεν είναι ποτέ ελεύθεροι να σου μιλήσουν, ίσως είναι αποκλειστικά προσβάσιμοι μόνο μέσω μηνυμάτων τα οποία σπάνια απαντούν.  Πώς μπορείς να πάρεις περισσότερη προσοχή; Να επιμείνεις! Αν υπάρχει υπεύθυνος ή κάποιος ανώτερός σου, μετάθεσέ του όλες σου τις ερωτήσεις. Αν όχι, και η απουσία του εργοδότη σου δυσκολεύει την ζωή, στείλε ένα ενημερωτικό ολοκληρωμένο μέιλ εκφράζοντας τις συνθήκες για να είσαι καλυμμένος και ανάλαβε πρωτοβουλίες. Έτσι και αλλιώς μπορεί να είναι και αυτό το ζήτημα εξαρχής. Τώρα καταλαβαίνεις γιατί πρέπει να στείλεις το μέιλ – κάλυψης; Ακριβώς!

– Όταν ο εργοδότης σου συμπεριφέρεται σαν είναι το παιδί σου.

Γκρινιάζει, δείχνει στεναχωρημένος και κάνει επίκληση στο συναίσθημα για να του δώσεις προσοχή; Στα ευχάριστα νέα είναι ότι δεν πληρώνεσαι για να είσαι ο καλύτερος φίλος ή ο baby sitter του εργοδότη σου. Στα δυσάρεστα νέα, δυστυχώς το ζεις θέλοντας και μη. Όμως δεν είσαι υποχρεωμένος, οπότε μπορείς πολύ απλά να θυμάσαι την φράση “η σιωπή είναι χρυσός”. Τουτέστιν μπορείς απλά να χαμογελάς ευγενικά και να μην ανοίγεις ποτέ το στόμα σου συνεχίζοντας την εργασία σου. Χωρίς συναισθηματισμούς αν θέλεις να προλάβετε καταστάσεις.

– Όταν ο εργοδότης σε ρωτάει μονίμως προσωπικά πράγματα. 

Αν έφτασες στο σημείο που ο εργοδότης ρωτάει περισσότερα πράγματα για την ζωή σου από ότι η μητέρα σου τότε μάλλον έχεις χάσει ήδη το παιχνίδι. Όμως αν διακρίνεις πως η ζωή σου περνάει από κόσκινο ολοένα και περισσότερο πρέπει να δράσεις γρήγορα. Αυτό σημαίνει πως οι κεραίες σου πρέπει να είναι ανοιχτές και πολύ απλά να μην απαντάς ούτε διπλωματικά σε ερωτήσεις που δεν αφορούν αμιγώς την δουλειά. Αν οι ερωτήσεις συνεχίσουν τότε απάντησε δίχως ντροπή “θα προτιμούσα να μην απαντήσω σε αυτό” και άλλαξε κουβέντα για να μην φανείς παραπάνω του δέοντος επιθετικός. Eκτός και αν θέλεις οπότε κανένα πρόβλημα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τι κάνεις όταν ξυπνάς και δεν θέλεις να πας στην δουλειά σου;

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα