Αυτό το Όσκαρ Μουσικής ποιος θα το πάρει;

Ας δούμε ποιοι είναι οι υποψήφιοι συνθέτες και οι μουσικές τους.

Γιάννης Γκροσδάνης
αυτό-το-όσκαρ-μουσικής-ποιος-θα-το-πάρε-324403
Γιάννης Γκροσδάνης

Μπορεί ως κυρίως πιάτο να μας προσφέρει τη μονομαχία Λάνθιμος εναντίον Κουαρόν (και αντίστοιχη είναι η αντιπαλότητα μεταξύ των φεισμπουκικών Cuaron Ultras και Lanthimos Hooligans) ωστόσο η φετινή 91η απονομή των βραβείων Όσκαρ κρύβει πολλά και ενδιαφέροντα.

Ίσως ένα από αυτά να είναι η πεντάδα των υποψήφιων μουσικών, μια λίστα υποψηφιοτήτων με αρκετές ιδιαιτερότητες. Ας δούμε ποιοι είναι οι υποψήφιοι συνθέτες και οι μουσικές τους:

Mary Poppins Returns (Marc Shaiman)

Ο Μαρκ Σαϊμαν έχει μια εξαιρετική διαδρομή ως συνθέτης και στιχουργός στο χώρο του θεάματος αλλά και στην δισκογραφία. Το βιογραφικό του περιλαμβάνει αρκετές διακρίσεις μεταξύ των οποίων ένα Τόνυ, ένα Γκραμι και ένα ΕΜΜΥ. Το μόνο που του λείπει είναι το Όσκαρ. Σχεδόν 20 χρόνια από την τελευταία υποψηφιότητα (είχε έξι υποψηφιότητες και όλες μάλιστα για μουσική σε κωμωδίες των 90s αλλά χωρίς αποτέλεσμα) η μουσική εργασία του για το sequel της Mary Poppins του δείχνει τον δρόμο και πάλι για τα Όσκαρ και μάλιστα εις διπλούν, καθώς είναι υποψήφιος τόσο για τη μουσική της ταινίας όσο και στην κατηγορία Καλύτερου Τραγουδιού. Ας σημειωθεί ότι ως soundtrack η Mary Poppins έχει μια αξιοπρόσεκτη πορεία στα charts διεθνώς. Άλλωστε η πολιτική του franchise της εταιρίας Ντίσνεϊ ευνόησε τη μουσική και τα τραγούδια του Σαϊμαν, που κυκλοφόρησαν σε αρκετές περιπτώσεις «μεταγλωτισμένα» σε αρκετές γλώσσες (γαλλικά, ιταλικά, γερμανικά, ισπανικά), πέρα από την πρωτότυπη αγγλική μορφή τους.

Blackkklansman (Terence Blanchard)

Ακούγεται παράξενο αλλά μέσα στα 91 χρόνια της ιστορίας του θεσμού των Όσκαρ η Ακαδημία έχει τιμήσει μόλις 13 Αφροαμερικάνους (ή Αφρικανούς) συνθέτες με μια υποψηφιότητα για Όσκαρ μουσικής. Ο μεγάλος Χέρμπι Χανκοκ και ο δημοφιλής Πρινς είναι μάλιστα οι μόνοι που κατάφεραν να κερδίσουν το σχετικό Όσκαρ. Επομένως η παρουσία του Τερενς Μπλανσαρντ στα φετινά Όσκαρ για την μουσική της Παρείσφρησης έχει ιδιαίτερη αξία από μόνη της. Μάλιστα αφορά μουσική για ταινία ενός στενού φίλου και συνεργάτη του, του Σπαϊκ Λι, με τον συνεργάζεται από την αρχή της καριέρας τους. Ο Μπλάνσαρντ πέρα από υπέροχος τζαζ τρομπετίστας με 5 Γκράμι στο ενεργητικό του (την τέχνη του είχαμε την ευλογία να απολαύσουμε το 2014 στο λόφο της Σάνης σε ένα μοναδικό κοντσέρτο καθώς ήταν η πρώτη επίσκεψη του μουσικού στην Ελλάδα) είναι ένας εξαιρετικά δημιουργικός κινηματογραφικός συνθέτης και η παρουσία του έστω και με την μορφή μιας απλής συμμετοχής – υποψηφιότητας αποτελεί ένα από τα θετικά των φετινών Όσκαρ.

If Beale Street Could Talk (Nicholas Britell)

https://youtube.com/watch?v=0Z186lk4pWo

Το όνομα του Νίκολας Μπρίτελ έγινε ιδιαίτερα γνωστό πριν δύο χρόνια όταν η μουσική που συνέθεσε για το Moonlight του Μπάρι Τζένκινς. Παρά τις εξαιρετικές κριτικές και τα θερμά σχόλια που έλαβε, έχασε το Όσκαρ από τον Τζάστιν Χούρβιτς και το La La Land. Ωστόσο η φιλμογραφία του Νεοϋρκέζου συνθέτη κρύβει πολλούς περισσότερους θησαυρούς που αξίζει να ανακαλύψετε. Σημειώστε σε αυτούς λ.χ. τη μουσική του για το Vice, μια από τις πιο δυνατές ταινίες της φετινής οσκαρικής χρονιάς. Δύο χρόνια μετά το Moonlight ο Μπρίτελ είναι και πάλι προτεινόμενος για Όσκαρ μουσικής, πάλι για μια ταινία του Μπάρι Τζένκινς αλλά αυτή τη φορά χωρίς το εμπόδιο του Χούρβιτς, ο οποίος – αδίκως  – βρίσκεται εκτός της οσκαρικής πεντάδας μουσικής για την υπέροχη δουλειά του στο First Man του Ντέμιαν Σαζέλ. Όπως και να έχει ο Μπρίτελ υπολογίζεται ως το φαβορί της κατηγορίας καθώς υπογράφει ένα από τα ωραιότερα και πιο αισθαντικά soundtrack της χρονιάς.

Isle of Dogs (Alexander Desplat)

Ιδιαίτερα αναγνωρίσιμος στο ελληνικό κοινό (θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί έστω και εν μέρει μια ελληνική παρουσία στα Όσκαρ λόγω της καταγωγής του) ο Αλεξάντερ Ντεσπλά φαίνεται πως έχει κερδίσει πλέον τα μέλη της Ακαδημίας με το μοναδικό ταλέντο και την πολύχρονη και αρκετά δημιουργική καριέρα του. Στην πλούσια διαδρομή του έχει πλήθος διακρίσεων : BAFTA, Γκράμι, World Soundtrack Awards, Cesar, Χρυσές Σφαίρες ενώ έχει κερδίσει και δύο Όσκαρ. Το δεύτερο από τα δύο Όσκαρ το παρέλαβε μόλις πέρυσι για την υπέροχη μουσική που συνέθεσε για το Shape of water (Το Πνεύμα του Νερού) του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο. Η φετινή δέκατη υποψηφιότητα του αντικατοπτρίζει την ιδιαίτερη σχέση που έχει αναπτύξει με τον Γουες Άντερσον αλλά και την ικανότητα του Ντεσπλά να προσαρμόζει την δημιουργική φαντασία του σε project όπως το animation του isle If Dogs, που ξεφεύγουν μιας απλής συνοδευτικής απεικόνισης. Ωστόσο δύσκολα θα καταφέρει να κερδίσει φέτος το τρίτο του Όσκαρ τόσο γιατί έχει ήδη διακριθεί η μουσική του δύο φορές πολύ πρόσφατα όσο και γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να καταφέρει να κερδίσει δύο Όσκαρ στη σειρά (ο τελευταίος που το κατάφερε αυτό ήταν ο Αργεντίνος Γουστάβο Σανταολάγια τις χρονιές 2005-2006).

Black Panther (Ludwig Goransson)

Σουηδός στην καταγωγή αλλά όλη η μουσική διαδρομή του Λούντιβιχ Γκόρανσον είναι made in USA. Για το Black Panther ο Γκόρανσον μελέτησε και δούλεψε πολύ με τον ήχο των παραδοσιακών ρυθμών της Αφρικής. Πριν μπει στο στούντιο ταξίδεψε ένα μήνα στη Σενεγάλη και τη Νότια Αφρική, γοητεύτηκε από Αφρικανούς παραδοσιακούς μουσικούς όπως ο Μπάαμπα Μαλ, του οποίου μάλιστα ακούμε στο soundtrack την μοναδική ερμηνεία και το βάθος της φωνής του, συμπεριέλαβε ήχους παραδοσιακών οργάνων της Αφρικής, μια χορωδία υποστήριξε συνοδευτικά το αποτέλεσμα σε μια παραδοσιακή διάλεκτο της Ζιμπάμπουε ενώ η συμφωνική ορχήστρα του ενσωμάτωσε μέσα της ρυθμούς και στοιχεία της αφρικανικής παράδοσης. Μεγαλεπήβολο σχέδιο αλλά εκτελέστηκε με απόλυτη επιτυχία οδηγώντας την Μαρβελ σε νέα μονοπάτια σε ότι αφορά την δημιουργική κινηματογραφική μουσική προσέγγιση των σουπερ ηρώων της.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Στον Δρόμο για τα Όσκαρ: Ο Κουαρόν παίρνει τον ρόλο του φαβορί

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα