Αναδεικνύεται η πλούσια τρικαλινή γαστρονομία που συνδέεται με την παράδοση και τον πολιτισμό
Τι δήλωσε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Τρικάλων, Βασίλης Γιαγιάκος, για τους τρόπους που χρησιμοποιεί για να προωθήσει την τρικαλινή κουζίνα.
Το Επιμελητήριο Τρικάλων πριν από περίπου 15 χρόνια, έδωσε έμφαση στην παραδοσιακή κουζίνα ανάγοντας σε προτεραιότητα την ανάδειξη της πλούσιας τρικαλινής γαστρονομίας δημιουργώντας το 2005 την «ΤΡΙΚΑΛΙΝΗ ΓΕΥΣΗ Α.Ε.». Μιας αστικής Μη-Κερδοσκοπικής Εταιρίας η οποία δημιουργήθηκε από επαγγελματίες του κλάδου με τον συντονισμό και τη βοήθεια του Επιμελητηρίου Τρικάλων. Σκοπός και στόχος της ΤΡΙΚΑΛΙΝΗΣ ΓΕΥΣΗΣ Α.Ε. όπως επισημάνθηκε σε πρόσφατη εκδήλωση, ήταν η διατήρηση της τρικαλινής κουζίνας η οποία συνδέεται με την παράδοση και τον πολιτισμό της περιοχής.
Στη συνέχεια προέκυψε η ανάγκη να αποκτήσει η τοπική γαστρονομία το δικό της, αναγνωρίσιμο brand name. Έτσι γεννήθηκε το METEORISIMO μέσω του οποίου ταυτοποιήθηκε η τοπική γαστρονομική ταυτότητα που αναδείχθηκε σε ειδική εκδήλωση η οποία έγινε το 2014 στο Μύλο Ματσόπουλου, παρουσία διακεκριμένων σεφ και βέβαια επαγγελματιών του κλάδου όπου διασυνδέθηκε ο γαστρονομικός μας πολιτισμός με τα τοπικά προϊόντα και τη σύγχρονη γαστρονομία, συμβάλλοντας στη δημιουργία της νέας γαστρονομικής ταυτότητας της περιοχής η οποία συνδέεται άμεσα με την Μοναστηριακή Κοινότητα των Μετεώρων και τη μοναστική κουζίνα. Η ανάδειξη της πλούσιας τρικαλινής γαστρονομίας παίρνει σάρκα και οστά, μέσω δράσεων οι οποίες είναι πολυεπίπεδες. Στο πλαίσιο αυτό το Επιμελητήριο Τρικάλων, προχώρησε τις διαδικασίες για την πιστοποίηση του τρικαλινού λουκάνικου το οποίο θα είναι το πρώτο κρεατοσκεύασμα που θα αποκτήσει την ταυτότητα Προϊόντος Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης. Διερευνώντας τις διαδικασίες ταυτοποίησης, όπως σημείωσε σε πρόσφατη εκδήλωση ο πρόεδρος Βασίλης Γιαγιάκος, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ένα από τα χαρακτηριστικά του είναι η ρίγανη που το καθιστά ξεχωριστό και η οποία φύεται στην περιοχή του Κόζιακα.
Με τη συνεργασία του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και μέσω αυτού, έγινε η μοριακή ταυτοποίηση της άριστης ποιότητας ρίγανης Κόζιακα και προχωρά με την ανάπτυξη πολλαπλασιαστικού υλικού. Πλέον, συνεχίζει με την έναρξη διαδικασιών ταυτοποίησης και άλλων αυτοφυών φυτών του Κόζιακα με στόχο ο νομός να καταστεί το κέντρο των αρωματικών φυτών και βοτάνων στην Ελλάδα, γεγονός που δίνει νέες προοπτικές και στην υπόθεση της τοπικής γαστρονομίας. Μετά από όλες αυτές τις ενέργειες, προέκυψε η ανάγκη να καταγραφεί αναλυτικά η τοπική γαστρονομία. Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση του Επιμελητηρίου Τρικάλων για την τοπική γαστρονομία η οποία είχε θέμα: «Ο γαστρονομικός πλούτος ως πυλώνας τουριστικής ανάπτυξης» και πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ανάδειξης της γαστρονομικής ταυτότητας του τόπου με το δικό της brand name METEORISIMO με διακεκριμένους προσκεκλημένους και ομιλητές. Η εκδήλωση που αποτέλεσε, όπως τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση, «ένα σημαντικό σταθμό στη δεκαπενταετή καινοτόμα δράση του Επιμελητηρίου για την καταγραφή, ανάδειξη και ενσωμάτωση στο τοπικό τουριστικό προϊόν της τοπικής γαστρονομίας με το δικό της brand name METEORISIMO, με ομιλητές την κορυφαία σεφ, πρέσβειρα ελληνικής γαστρονομίας Αργυρώ Μπαρμπαρίγου η οποία αγωνίζεται για την ανάδειξη της παραδοσιακής ελληνικής κουζίνας, την πρόεδρο του παγκοσμίου οργανισμού γαστρονομικού τουρισμού Μαρία Αθανασοπούλου και τον πρόεδρο του τμήματος διαιτολογίας και διατροφολογίας πανεπιστημίου Θεσσαλίας Αθανάσιο Τζιαμούρτα».
Στην εκδήλωση αποτυπώθηκε η τοπική γαστρονομία ως διαχρονικό στοιχείο της τρικαλινής πολιτισμικής παράδοσης με τη χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών μέσων (βίντεο) που θα αξιοποιηθεί για την προώθηση της τοπικής γαστρονομίας στα ηλεκτρονικά μέσα επικοινωνίας και ενημέρωσης. Για να καταλήξει τονίζοντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Τρικάλων Βασίλης Γιαγιάκος: «Επειδή ο αγροδιατροφικός τομέας είναι σημαντικός παράγοντας για την ανάπτυξη της περιοχής μας, σκοπός του Meteorisimo είναι να συνδέσει τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα και την τοπική μας γαστρονομία με το τουριστικό προϊόν. Μια αλληλένδετη διασύνδεση μέσω της οποίας παίρνουν υπεραξία τα τοπικά προϊόντα και αναβαθμίζεται το τουριστικό προϊόν. Το μέσο για την επίτευξη αυτού του στόχου είναι το Meteorisimo να ενταχθεί σε όλα τα επισιτιστικά επαγγέλματα και με συνεχείς δράσεις του επιμελητηρίου, να γίνει συνείδηση όλων ότι πρέπει να προτιμούν τα τοπικά παραγόμενα προϊόντα καθώς με αυτόν τον τρόπο συμβάλλουν στην ανάπτυξη της οικονομίας του τόπου μας».
Πηγή: ΑΠΕ