«Δεν έχω καμία συνδρομή» – Γιατί οι πλατφόρμες γεμίζουν διαφημίσεις και αυξάνουν τις τιμές;
Ο κόσμος εγκατέλειψε την τηλεόραση για να μην βλέπει διαφημίσεις και τώρα αυτές επιστρέφουν! Πώς φτάσαμε ως εδώ;
Όταν οι συνδρομητικές πλατφόρμες κυκλοφόρησαν αρχικά στην αγορά, μέρος της γοητείας τους ήταν ότι δεν είχαν διαφημίσεις. Πολλοί άνθρωποι έτσι σταμάτησαν να βλέπουν τηλεόραση για να μπορούν να παρακολουθούν όσες ταινίες και σειρές ήθελες αδιάκοπα, κάνοντας εγγραφή σε διάφορες συνδρομητικές πλατφόρμες, με κυρίαρχο το Netflix. Αυτό όπως είναι λογικό έφερε επανάσταση στο τοπίο και έδωσε στο κοινό μία εντελώς νέα εμπειρία.
Τώρα, ωστόσο, πρόθυμες να αυξήσουν τα έσοδα τους οι εταιρείες γεμίζουν διαφημίσεις στα «προϊόντα» τους. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, για παράδειγμα, η Amazon ανακοίνωσε ότι θα ενσωματώνει διαφημίσεις στην υπηρεσία Prime Video της σε τουλάχιστον 10 παγκόσμιες αγορές το 2024.
Έτσι το κοινό θα επιστρέψει από εκεί που προσπάθησε να ξεφύγει και θα βρεθεί αντιμέτωπο με τις διαφημίσεις.
Αυτή η αλλαγή έρχεται καθώς πολλές υπηρεσίες ροής αντιμετωπίζουν τεράστια ποσά χρέους, λέει ο Anthony Palomba, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια Darden School of Business, στις ΗΠΑ. Αυτό οφείλεται στο κόστος των επενδύσεων περιεχομένου, των τελών αδειοδότησης και άλλων δαπανών που έχουν κάνει αυτές οι εταιρείες για να επεκτείνουν τις βιβλιοθήκες τους και να ανταγωνιστούν άλλες υπηρεσίες στην αγορά. Τώρα, αναζητούν απόδοση σε αυτές τις επενδύσεις – και οι συνδρομητές θα πληρώσουν τον λογαριασμό.
Η Hulu και η Disney Plus αύξησαν τις τιμές στις επιλογές τους χωρίς διαφημίσεις, ενώ διατήρησαν σταθερό το κόστος των υπολοίπων πακέτων που υπάρχουν σε διαφημίσεις. Η Disney+ εισάγει μια επιλογή που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και επίσης αυξάνει την τιμή του πακέτου χωρίς διαφημίσεις. Εν τω μεταξύ, το Netflix, επίσης έχει εισαγάγει διαφημίσεις για πρώτη φορά σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο.
Ο κόσμος τον περασμένο χρόνο αγόρασε και δοκίμασε προσφορές καθώς η αγορά επεκτάθηκε, επομένως οι αριθμοί συνδρομών αυξάνονται γενικά. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο, περίπου το 6% όλων των συνδρομητών στις ΗΠΑ ακύρωσαν τις υπηρεσίες τους.
Αυτή η αλλαγή έρχεται καθώς το Netflix καθιέρωσε μια καταστολή της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης και της χρήσης λογαριασμού σε πολλές συσκευές. Καθώς πολλοί καταναλωτές έχασαν την πρόσβαση σε κρυφά κοινόχρηστους λογαριασμούς, άνοιξαν τους δικούς τους.
«Δεν βρίσκω κανέναν λόγο να πληρώνω άλλο»
Η Παναγιώτα εξηγεί πως μοιραζόταν την συνδρομή του Netflix μαζί με τα 3 αδέρφια της.
«Παλαιότερα έβλεπα διαρκώς σειρές και ταινίες. Πλέον νιώθω πως δεν υπάρχει τίποτα ενδιαφέρον. Εκτός αυτού δεν μπορώ πια από την τηλεόραση μου να δω καθώς μετά την αλλαγή που έκανε το Netflix δεν μου επιτρέπεται η είσοδος. Έτσι εδώ και τουλάχιστον 2-3 μήνες πληρώνω κανονικά τη συνδρομή χωρίς ουσιαστικά να μπορώ να παρακολουθώ κάτι. Τώρα θα το συζητήσω με τα αδέρφια μου για να το κόψουμε»
«Δεν έχω καμία συνδρομή»
Ο Μάκης αναφέρει πως είχε περάσει μία περίοδο στην οποία έκανε διαρκώς συνδρομές σε διάφορες πλατφόρμες για να δει ποιανής το περιεχόμενο θα του κεντρίσει περισσότερο το ενδιαφέρον.
«Είχα ενεργή συνδρομή στο Netflix, στο HBO και στο Disney+. Στην αρχή επειδή δεν δούλευα κιόλας προλάβαινα και χάζευα λίγο απ’ όλα. Από ένα σημείο και μετά άρχισα να βαριέμαι τόσο πολύ που οριακά δεν έμπαινα σε καμία από αυτές τις πλατφόρμες και αποφάσισα πως δεν γίνεται να σπαταλάω 25-30 ευρώ για κάτι το οποίο δεν παρακολουθώ και έτσι διέκοψα τα πάντα. Μου είπαν για πειρατικές συνδρομητικές πλατφόρμες αλλά κάπως φοβάμαι. Πλέον 3 μήνες χωρίς ενεργή συνδρομή αισθάνομαι πως όλα είναι στο μυαλό και δεν μου ήταν τόσο αναγκαίες οι τόσες πολλές εγγραφές»
«Βλέπω στο TikTok πιο ενδιαφέροντα πράγματα»
Τέλος, ο Μάριος επισημαίνει πως πλέον δεν μπορεί ούτε στην τηλεόραση να δει κάτι ούτε στο Netflix που πληρώνει συνδρομή.
«Νομίζω πως βαριέμαι υπερβολικά μετά από μία κουραστική μέρα στη δουλειά να γυρίσω και να χάσω κι άλλο χρόνο για να βρω τι θα δω. Στο Netflix πιστεύω πια πως δεν υπάρχει καμία ταινία που να μην έχω δει (που ταιριάζει στα γούστα μου). Επίσης η τηλεόραση είναι γεμάτη διαφημίσεις και εγώ θέλω να δω κάτι να χαλαρώσω κι όχι να χαζέψω όλες τις προσφορές που υπάρχουν. Οπότε αν και στην αρχή το είχα καταδικάσει, περνάω αρκετή ώρα στο TikTok, όπου μου εμφανίζει περιεχόμενο που σχετίζεται με τα ενδιαφέροντα μου. Κι κάπως έτσι θα διακόψω την συνδρομή μου και θα εξοικονομήσω και λίγα χρήματα.»
Με πληροφορίες από BBC