Εκστρατεία του IKEA για να αγοράσει παλιά έπιπλά του από τους πελάτες του
Θα γίνει σε 27 χώρες
Βαρεθήκατε τη συρταριέρα που αγοράσατε από το Ikea; Ο σουηδικός κολοσσός του συναρμολογούμενου επίπλου, που προσπαθεί να μετατρέψει το μοντέλο του σε μοντέλο κυκλικής οικονομίας, ανακοίνωσε σήμερα ότι εγκαινιάζει μια πρωτόγνωρη εκστρατεία αγοράς επίπλων του για να μεταπωλήσει στη συνέχεια, με την ευκαιρία της Black Friday.
Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας “Buy Back Friday” όπως ονομάζεται, οι πελάτες θα λάβουν ένα κουπόνι αγοράς που θα καλύπτει έως το 50% της αρχικής τιμής του αντικειμένου που καταθέτουν, σύμφωνα με την Ingka, την εταιρία franchise η οποία συγκεντρώνει σχεδόν το 90% των καταστημάτων του ομίλου παγκοσμίως.
Το εγχείρημα, που διεξάγεται για πρώτη φορά, θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 24 Νοεμβρίου και 3 Δεκεμβρίου σε 27 χώρες.
“Κάθε τι που δεν μπορεί να μεταπωληθεί θα ανακυκλωθεί ή θα δοθεί σε πρωτοβουλίες για να βοηθηθούν οι άνθρωποι που έχουν πληγεί σκληρά από την πανδημία της Covid-19”, διευκρινίζει ο όμιλος.
Έως το 2021 το Ikea προβλέπει να εγκαταστήσει σε κάθε κατάστημά του, χώρους για τη επισκευή και τη μεταπώληση μεταχειρισμένων επίπλων, κάτι που γίνεται ήδη σε ορισμένα καταστήματα του ομίλου.
“Χώρες όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς εφαρμόζουν δοκιμαστικά αυτές τις υπηρεσίες αγοράς αλλά η ‘Buyback Friday’ θα είναι η πρώτη φορά που θα το κάνουμε σε 27 χώρες”, δήλωσε ο Πολ Μιλς, εκπρόσωπος της Ingka.
Για να απαντήσει στις επικρίσεις σύμφωνα με τις οποίες το μοντέλο του, που βασίζεται στην πώληση συναρμολογούμενων προϊόντων χαμηλού κόστους, οδηγεί στην υπερκατανάλωση και τη σπατάλη, το Ikea άρχισε να επισκευάζει και να ανασκευάζει τα προϊόντα που είχαν κάποια ζημιά κατά τη διάρκεια της μεταφοράς σε κάθε κατάστημά του.
Ο σουηδικός κολοσσός, που απασχολεί περισσότερους από 217.000 εργαζόμενους και διαθέτει 500 και πλέον σημεία πώλησης για ετήσιο κύκλο εργασιών που περίπου 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, δεσμεύτηκε να γίνει ένας παράγοντας της κυκλικής οικονομίας έως το 2030. Θέλει να μειώσει το συνολικό περιβαλλοντικό του αποτύπωμα κατά 70% κατά μέσο όρο ανά προϊόν μέχρι τότε.