Facebook: Πώς ορίζονται όσα βλέπουμε στην αρχική μας σελίδα;
Οι διευκρινήσεις της πλατφόρμας που αύξησε τα κέρδη της κατά 53% στο τέλος του 2020
Το Facebook, που είναι από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποκάλυψε νέες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο ο αλγόριθμος καθορίζει ποιες δημοσιεύσεις βλέπει ο χρήστης κατά τη σύνδεσή του.
Σχετικά με τους μύθους για τη λειτουργία της εφαρμογής, η ίδια η εταιρεία αποφάσισε να διευκρινίσει ορισμένα σημεία αναφορικά με τον τρόπο λειτουργίας της ροής ειδήσεων της πλατφόρμας, δηλαδή την αρχική ενότητα στην οποία ο χρήστης βλέπει τις δημοσιεύσεις των φίλων του ή τις σελίδες που ακολουθεί.
Ένας από τους μύθους που ανησυχεί περισσότερο το Facebook είναι μια δημοσίευση που κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2017 και ισχυρίζεται ότι ένας «νέος αλγόριθμος» του Facebook κάνει τον χρήστη να βλέπει μόνο στην αρχική του σελίδα δημοσιεύσεις από όχι περισσότερους από 25 φίλους.
Πέρα από αυτό, η εταιρεία διασφαλίζει ότι κάθε φορά που συνδέεται ένας χρήστης, η εφαρμογή πρέπει να επιλέξει το περιεχόμενο που εμφανίζεται από σχεδόν χίλιες πιθανές δημοσιεύσεις.
Μπορεί το Facebook να έχει ήδη αναφέρει ορισμένα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του σε προηγούμενες δημοσιεύσεις, ένα άρθρο που αναρτήθηκε στις 26 Ιανουαρίου και υπογράφεται από τους υπεύθυνους της Επιστήμης Δεδομένων και της Μηχανικής της εταιρείας παρέχει νέες λεπτομέρειες σχετικά με τον περίφημο αλγόριθμο.
Πώς λειτουργεί ο αλγόριθμος
Ο στόχος αυτής της επιλογής μπορεί να φαίνεται προφανής, δηλαδή η εφαρμογή επιδιώκει να εμφανίζει συχνότερα περιεχόμενο με το οποίο υποθέτει ότι ο χρήστης θα δημιουργήσει περισσότερη αλληλεπίδραση.
Καταρχάς, όλα όσα δημοσιεύονται από τους φίλους του χρήστη ή τις σελίδες που ακολουθεί πρέπει να ενδιαφέρουν, καθώς επέλεξε να ακολουθήσει αυτούς τους λογαριασμούς.
Ωστόσο, το σύστημα πρέπει να βρει έναν τρόπο να φιλτράρει αυτό το περιεχόμενο και να τα δείξει ότι, σύμφωνα με τον υπολογισμό, θα κάνει τον χρήστη να αλληλεπιδρά.
Έτσι, εάν ο χρήστης σχολιάζει συνήθως τις φωτογραφίες που δημοσιεύει ο φίλος του Α, αυτές οι δημοσιεύσεις τείνουν να εμφανίζονται συχνότερα από αυτές του φίλου του Β, με τον οποίο αλληλεπιδρά λίγο.
Κάτι παρόμοιο συμβαίνει όσον αφορά τον τύπο περιεχομένου, καθώς εάν ο χρήστης τείνει να σχολιάζει περισσότερα για βίντεο παρά φωτογραφίες, τότε το Facebook θα τείνει να του δείχνει ένα βίντεο περισσότερο από μια φωτογραφία.
Η έννοια της μηχανικής μάθησης (μηχανική μάθηση) καθίσταται κρίσιμη σε αυτήν τη διαδικασία, καθώς η αξιολόγηση που γίνεται για τους τύπους δημοσιεύσεων, εξαρτάται από το τι κάνει κάθε χρήστης.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο αλγόριθμος θα δώσει προτεραιότητα στις δημοσιεύσεις με τη μεγαλύτερη πιθανότητα ο χρήστης να κάνει κλικ στο like, ενώ για άλλες θα δώσει προτεραιότητα στα άρθρα που, λαμβάνοντας λιγότερες επισημάνσεις «like», έχουν μεγαλύτερη πιθανότητα για σχόλια από τον χρήστη.
Το πρώτο στάδιο αναλύει την «ακεραιότητα» των δημοσιεύσεων προκειμένου να εξαλειφθεί περιεχόμενο που θα μπορούσε να παραβιάζει τις πολιτικές της εφαρμογής ή να είναι προσβλητικό και, στη συνέχεια, από τη βαθμολογία των δημοσιεύσεων, επιλέγονται οι 500 πιο σχετικές και μειώνεται κατά το ήμισυ τον αριθμό των αναρτήσεων που μπορούν να εμφανιστούν.
Οι υπόλοιπες 500 υποψήφιες δημοσιεύσεις αξιολογούνται ξανά, σύμφωνα με τα κριτήρια συνάφειας που το σύστημα έχει μάθει για τον χρήστη. Οι τύποι αναρτήσεων με τους οποίους σπάνια αλληλεπιδρά ο χρήστης ωθούνται αμέσως στο κάτω μέρος της σελίδας.
Το σύστημα προβλέπει ότι οι δημοσιεύσεις που έχει ήδη δει ο χρήστης αλλά έχουν σχόλια μεταξύ των φίλων του, εμφανίζονται και πάλι.
Κατά το τελευταίο βήμα του αλγορίθμου είναι όταν οι δημοσιεύσεις έχουν ήδη βαθμολογηθεί και τοποθετηθεί σε μια κατάταξη και αυτό είναι το στάδιο των συμφραζομένων και, σύμφωνα με το Facebook, επιδιώκεται η διασφάλιση μιας συγκεκριμένης «ποικιλομορφίας» στο περιεχόμενο που εμφανίζεται στον χρήστη γι’ αυτό γίνεται μια προσπάθεια να αποφευχθεί η εμφάνιση πολλών βίντεο στη σειρά και ο συνδυασμός βίντεο, φωτογραφιών και άρθρων.
Έφθασε τους 2,8 δισ. μηνιαίους χρήστες και αύξησε κατά 53% τα κέρδη του
Το Facebook ανακοίνωσε ότι στο τέταρτο τρίμηνο του 2020 εμφάνισε μεγάλη αύξηση εσόδων 33% και κερδών 53%, ενώ οι ενεργοί μηνιαίοι χρήστες του (που χρησιμοποιούν έστω μια φορά το μήνα την πλατφόρμα του) έφθασαν τα 2,8 δισεκατομμύρια, εμφανίζοντας αύξηση 12%.
Σε συνδυασμό με τα Instagram, WhatsApp και Messenger που ανήκουν στο Facebook, οι συνολικοί μηνιαίοι ενεργοί χρήστες τους ξεπέρασαν τα 3,3 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο. Περίπου 2,6 δισεκατομμύρια χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το ίδιο το Facebook ή τουλάχιστον μία από τις «συγγενικές» εφαρμογές του.
Οι αριθμοί αυτοί ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών της Γουόλ Στριτ, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης». Τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα οφείλονται κυρίως στις αυξημένες διαφημίσεις στο μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης με στόχο το ηλεκτρονικό εμπόριο στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, μια τάση που ενισχύθηκε λόγω της πανδημίας.
Τα έσοδα τετάρτου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 28,07 δισεκατομμύρια δολάρια (έναντι 21,08 δισ. δολ. στο τέταρτο τρίμηνο του 2019) και τα κέρδη σε 11,22 δισ. δολ. (έναντι 7,35 δισ. δολ. στο τελευταίο τρίμηνο του 2019).
Το Facebook παραδέχθηκε ότι το 2021 θα αντιμετωπίσει αυξημένες προκλήσεις τόσο από την πλευρά των ρυθμιστικών Αρχών (σε Ευρώπη και ΗΠΑ), όσο και των τεχνολογικών αλλαγών και του ανταγωνισμού (ιδίως από την Apple).
Πηγή: ΑΠΕ / vradini.gr / tech.fb.com