Γιατί το Stranger Things δεν θα σώσει το Netflix

Η θριαμβευτική επιστροφή της σειράς είναι μόνο μια άλλη απόδειξη της μη βιωσιμότητας της πλατφόρμας.

Parallaxi
γιατί-το-stranger-things-δεν-θα-σώσει-το-netflix-927080
Parallaxi

Το Netflix εδώ και καιρό έχει διαταράξει τον κόσμο του Hollywood, όμως το τελευταίο διάστημα φαίνεται πως η δημοφιλής πλατφόρμα έχει διαταραχθεί. 

Τον Απρίλιο, η εταιρεία αποκάλυψε ότι είχε χάσει πελάτες για πρώτη φορά μετά από μια δεκαετία, καθώς το αυξανόμενο κόστος συνδρομής και ο αυξημένος ανταγωνισμός έδιωξαν το κοινό. Οι μετοχές έπεσαν κατακόρυφα, όπως και η εμπιστοσύνη των μετόχων.

Κάπως έτσι ξεκίνησαν οι συζητήσεις σχετικά με τα σχέδια εισαγωγής διαφημίσεων και πάταξης της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης. Τα έργα που είχαν παραγγελθεί στο παρελθόν ακυρώθηκαν για να συμβάλουν στη μείωση των δαπανών.

Μετά από μία παύση τριών ετών, στην πλατφόρμα επέστρεψε η 4η σεζόν του Stranger Things, μιας σειράς τρόμου επιστημονικής φαντασίας. Λίγο πριν την κυκλοφορία της, οι κριτικοί υπέθεσαν ότι η σειρά θα ήταν η καλύτερη λύση-ελπίδα για την streaming πλατφόρμα έτσι ώστε να αντιστρέψει τις κακοτυχίες της: ήταν μία από τις πιο σίγουρες επιτυχίες του Netflix, , as sure to draw eyeballs with each new installment as monsters are to escape the Upside Down.

Είναι ο αρχετυπικός τίτλος του Netflix, με μια πλοκή που τροφοδοτείται από τη νοσταλγία απόδρασης, φιλική προς τον αλγόριθμο της πλατφόρμας.

Η εταιρεία φέρεται να ξόδεψε 30 εκατομμύρια δολάρια ανά επεισόδιο για τη νέα σεζόν και την αντιμετώπισε σαν ένα μεγάλο γεγονός, καθώς την χώρισε σε δύο μέρη. 

Όλο αυτό φαίνεται πως λειτούργησε, σύμφωνα με το Netflix τουλάχιστον. Η πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι την Τρίτη (31/5) το Stranger Things 4: Volume One είχε συγκεντρώσει 286,79 εκατομμύρια ώρες παρακολούθησης κατά τη διάρκεια του πρώτου Σαββατοκύριακου, σπάζοντας κάθε ρεκόρ για την σειρά. Και οι τρεις προηγούμενες σεζόν προσγειώθηκαν επίσης στη λίστα των top-10 της περασμένης εβδομάδας, συγκεντρώνοντας σχεδόν 85 εκατ. ώρες προβολών από κοινό σε όλο τον κόσμο.

Κι όμως, οι αριθμοί δείχνουν ελάχιστα πέρα από την επιτυχία του ίδιου του Stranger Things. Σε κάθε περίπτωση αποδεικνύουν τη δημοτικότητα της σειράς, όμως όχι την επιστροφή του Netflix.

Ακόμη και η παρακολούθηση του «Stranger Things 4: Volume One» έδειξε τα όρια της στρατηγικής του Netflix, η οποία βασίζεται σε υπερβολικές δαπάνες: Η εκπομπή έμοιαζε κινηματογραφική, με απρόσκοπτα οπτικά και ειδικά εφέ, αλλά η ιστορία ταλαιπωρήθηκε για να καλύψει τον αυξημένο χρόνο προβολής. Μερικές από τις βελτιώσεις φάνηκαν περιττές, αν όχι παράλογες.

Το πρόσωπο της Millie Bobby Brown ήταν τοποθετημένο πάνω στο σώμα ενός ακόμη νεότερου ηθοποιού σε επαναλαμβανόμενες αναδρομές. Μια δευτερεύουσα πλοκή που εκτυλίσσεται στην Καλιφόρνια έδειξε στους θαυμαστές βοηθητικούς χαρακτήρες όπως ο Jonathan (Charlie Heaton), αλλά έφτασε σε τέτοιο σημείο όπου ορισμένοι από τους ίδιους θαυμαστές αμφισβήτησαν την ανάγκη για αυτές τις αφηγηματικές παρακάμψεις.

Αλλά βλέποντας τη σειρά πίσω από τις σκηνές, το Netflix απολύει εκατοντάδες υπαλλήλους, ορισμένους από τμήματα που είχε δημιουργήσει μόλις μήνες πριν, σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τις απώλειές του. Με μια τελευταία σεζόν του Stranger Things να έχει ολοκληρωθεί, πόσο περισσότερο θα βυθιστεί το Netflix στην εκπομπή για να την κάνει θρίαμβο στην κορυφή των chart; Πόσο θα κοστίζει μια συνδρομή στο Netflix μέχρι να κυκλοφορήσει η 5η σεζόν;

Με άλλα λόγια η επιτυχία της 4ης σεζόν είναι μόνο μία άλλη απόδειξη της μη βιωσιμότητας του Netflix. Ένας προϋπολογισμός 30 εκατομμυρίων δολαρίων ανά επεισόδιο είναι απίθανο να επαναληφθεί για άλλα έργα της εταιρείας. Δεν έχει κάθε εκπομπή την πολυτέλεια αυτή.

Η τρίτη σεζόν έσπασε επίσης ρεκόρ, για παράδειγμα, αλλά η τηλεθέαση εκείνη την εποχή καταμετρήθηκε σύμφωνα με τον αριθμό των νοικοκυριών που παρακολουθούσαν τουλάχιστον το 70% ενός επεισοδίου, όχι τον αριθμό των συνολικών ωρών ροής. Άρα, ναι, 286,79 εκατομμύρια ώρες είναι πράγματι αριθμός ρεκόρ—αλλά μόνο από την άποψη των δεδομένων που η εταιρεία άρχισε να συλλέγει πέρυσι. Στην εβδομάδα με τις καλύτερες επιδόσεις, το κορεατικό δράμα Squid Game συγκέντρωσε περισσότερες από 571 εκατομμύρια ώρες προβολών, επισκιάζοντας το σύνολο του Stranger Things.

Ίσως τα δεδομένα από ανθρώπους που δεν παρακολουθούν Netflix θα ήταν πιο διδακτικά για την εταιρεία. Το «Running Up That Hill» της Kate Bush έφτασε στο Νο. 1 στο iTunes. Το τραγούδι έφτασε για πρώτη φορά στην κορυφή των charts σχεδόν πριν από 40 χρόνια, το 1985, αλλά κορυφώθηκε ξανά αφού χρησιμοποιήθηκε στο σόου κατά τη διάρκεια μιας κομβικής σκηνής στο επεισόδιο 4.

Σ’ αυτό, η Max (Sadie Sink) βρίσκεται στα πρόθυρα του θανάτου, παγιδευμένη στο Upside Down, αλλά θυμάται την πραγματικότητα από τη μελωδία, που τυχαίνει να είναι η αγαπημένη της. Η επακόλουθη απόδρασή της είναι τόσο επική όσο και συγκλονιστική—αρκετά αξέχαστη για τους θαυμαστές του Stranger Things να αναζητήσουν το κομμάτι. Ίσως αυτό είναι το μάθημα που πρέπει να πάρει το Netflix από την εκπομπή: Η εταιρεία δεν χρειάζεται να μετατρέπει ολόκληρες σεζόν σε σειρές/ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε, μεγιστοποιώντας όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία. Το να είσαι επιλεκτικός μπορεί να είναι εξίσου ισχυρό – ειδικά αν λέγεται μια καλή ιστορία.

Πηγή: The Atlantic

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα