Πέθανε ο φωτογράφος των σταρ του κινηματογράφου και της μόδας, Βίκτορ Σκρεμπνέσκι
Ο θρυλικός φωτογράφος μόδας που έγινε γνωστός για τις δραματικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες διάσημων, πέθανε στην οικία του στο Σικάγο, σε ηλικία 90 ετών.
Ο Βίκτορ Σκρεμπνέσκι, ο θρυλικός φωτογράφος μόδας που έγινε γνωστός για τις δραματικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες διάσημων, πέθανε στην οικία του στο Σικάγο, σε ηλικία 90 ετών.
Ο Βίκτορ Σκρεμπνέσκι πέθανε το περασμένο Σάββατο από καρκίνο, όπως ανακοινώθηκε από τις αρχές της κομητείας Κουκ.
Στην 70ετή καριέρα του, ο Αμερικανός φωτογράφος συνεργάστηκε με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο και φωτογράφισε διάσημες προσωπικότητες, όπως οι Μπέτι Ντέιβις, Όντρεϊ Χέπμπορν, Ντέιβιντι Μπόουι, Ντένις Χόπερ, Σίντι Κρόφορντ, Μπαράκ και Μισέλ Ομπάμα.
Φώτιζε τις γραμμές και τις καμπύλες του προσώπου σαν διευθυντής φωτογραφίας της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ.
Γεννημένος το 1929 στο Σικάγο, από γονείς πολωνικής και ρωσικής καταγωγής, ο Βίκτορ Σκρεμπνέσκι φοίτησε στη Σχολή του Ινστιτούτου Τέχνης του Σικάγου και στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας του Ιλινόις. Ξεκίνησε από τη ζωγραφική και τη γλυπτική προτού κάνει τη μετάβαση στη φωτογραφία.
Έδειξε κάποιες από τις φωτογραφίες του στον φωτογραφίες Χάρι Καλάχαν, ο οποίος τον προέτρεψε να επισκεφτεί εκδότες περιοδικών στη Νέα Υόρκη. «Δεν ήταν δική μου απόφαση να στραφώ στη φωτογραφία, απλά συνέβη. Η φωτογραφία ήταν κάτι που ερωτεύτηκα και αποφάσισα ότι ήθελα να κάνω για το υπόλοιπο της ζωής μου, γιατί μου άρεσε» είχε πει ο Βίκτορ Σκρεμπνέσκι.
Πέρασε μερικούς μήνες στη Νέα Υόρκη και την Ευρώπη στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Επέστρεψε στο Σικάγο, αλλά αργότερα μετακόμισε στη Νέα Υόρκη και μία από τις πρώτες του αποστολές ήταν να φωτογραφήσει το πολυκατάστημα Marshall’s Field.
Τελικά αποφάσισε να μείνει στο Σικάγο και να κάνει φωτογραφίσεις για διαφημιστικές καμπάνιες.
Έως το 1962, γίνεται ο αποκλειστικός φωτογράφος της Estée Lauder και συνέχισε αυτή τη συνεργασία για 27 χρόνια. Από τη φωτογράφιση προέκυψε η 15ετής συνεργασία με το μοντέλο και φίλη του, Κάρεν Γκράχαμ.
Οι μακροχρόνιες συνεργασίες του ήταν με τα brand Grosvenor Furs, I. Magnin, Saks Fifth Avenue και το περιοδικό Town & Country Magazine.
Στη βιομηχανία της μόδας, φωτογράφισε για τους οίκους Ralph Lauren, Chanel και Givenchy.
Οι κομψές φωτογραφίες του κοσμούν τους τοίχους των καταστημάτων Ralph Lauren σε όλο τον κόσμο.
Εκτός από το εμπορικό του έργο, ο Αμερικανός φωτογράφος έγινε γνωστός για τα πορτραίτα διάσημων, τους οποίους φωτογράφισε στο στούντιο του, Τρούμαν Καπότε, Όρσον Γουέλς, Άντι Γουόρχολ.
Είχε μια διαρκή αγάπη για αυτό που ονόμαζε «μεγάλα σύγχρονα κινήματα» -σουρεαλισμό, κυβισμό, νταντά- και τους καλλιτέχνες και φωτογράφους των οποίων το έργο έχει ορίσει αυτά τα κινήματα.
Οι φωτογραφίες του αντιπροσωπεύουν ένα κλασικισμό στον τρόπο ζωής, μια επιθυμία για τάξη, που λείπει από τους χαοτικούς μας χρόνους. Επιβάλλει μια τάξη στη ζωή μέσω της τέχνης, έχει αναφέρει ο αρθρογράφος του Town & Country.
Ο ιδρυτής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου, Μάικλ Κούτζα ανέφερε στο Variety ότι το 1966 ζήτησε από τον Σκρεμπνέσκι να τον βοηθήσει: Του ζήτησα να βοηθήσει να γίνει το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Σικάγο σέξι. Κατέληξε να το εντάξει στον χάρτη. Οι αφίσες του για το Φεστιβάλ έγιναν συλλεκτικές με την πάροδο των χρόνων.
Φωτογράφισε τη Βανέσα Ρεντγκρέιβ μετά την ταινία Blow-Up, την Ιμάν και τον σύζυγό της Ντέιβιντ Μπόουι γυμνούς, τη Νταϊάνα Ρος.
Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε μουσεία και γκαλερί στο Λονδίνο, το Παρίσι, το Αμβούργο, τη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Σαν Φρανσίσκο, τη Νέα Ορλεάνη και το Σικάγο και συνθέτουν μόνιμες συλλογές του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη, του Μουσείου Τέχνης του Λος Άντζελες και του Μουσείου Σύγχρονης Φωτογραφίας George Eastman στο Σικάγο.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ