Τα φωτογραφικά “διαμάντια” του διάσημου B.A.Van Sise σε μια πόλη χωρίς πλήθη
Για πολλές μέρες στη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης της πανδημίας στη Νέα Υόρκη, ο διεθνώς γνωστός φωτογράφος B.A. Van Sise περιφερόταν απαθανατίζοντας στιγμιότυπα μιας πόλης χωρίς πλήθη.
O διάσημος Αμερικανός φωτογράφος βρήκε τις πιο ασυνήθιστες μάσκες προστασίας από τον κορονοϊό στους δρόμους και τις απαθανάτισε — ΕΙΚΟΝΕΣ
Για πολλές μέρες στη διάρκεια της τρέχουσας κρίσης της πανδημίας στη Νέα Υόρκη, ο διεθνώς γνωστός φωτογράφος B.A. Van Sise περιφερόταν απαθανατίζοντας στιγμιότυπα μιας πόλης χωρίς πλήθη. Διαπίστωσε ότι υπήρχαν κάποια θέματα-διαμάντια: «Κόσμος εκμεταλλευόταν την περίσταση ως δικαιολογία να φορά ασυνήθιστες μάσκες (προστασίας από τον ιό), δημιουργικά συνολάκια, και να ζητά την προσοχή ενός σιωπηλού κόσμου που δεν είχε να του δώσει» αφηγείται, στο PetaPixel, ο Van Sise.
Λέει ότι τους σταματούσε και τους εξηγούσε ότι αναζητούσε λίγη χαρά και ότι σχεδόν όλοι που σταμάτησε στον δρόμο είπαν «ναι». «Συναντιόμασταν κατά κάποιον τρόπο παράνομα, πάντα κοντά στα σπίτια τους, πάντα με κάπως κωμικό τρόπο μακριά ο ένας από τον άλλο, εγώ να φωνάζω οδηγίες, εκείνοι να ανταπαντούν φωνάζοντας» εξηγεί ο Van Sise.
«Χαίρονταν που θα τους “έβλεπαν”, κι εγώ βαριεστημένος και μπουχτισμένος με τους αρρώστους και τους βαριεστημένους, χαιρόμουν να δω κάτι άλλο. Το όλο εξελίχθηκε στη βάση ενός δικτύου συστάσεων, μιας και η Νέα Υόρκη είναι η πιο μεγάλη μικρή πόλη του κόσμου: ναι, υπήρχαν κάποιοι που τους ήξερα ήδη, σαν τον οδηγό του μετρό που είχα ακούσει ότι μετακινούσε άδεια βαγόνια στο αμαξοστάσιο στο Μπρούκλιν κι ο οποίος, για πλάκα, ήταν ντυμένος σαν γιατρός που αντιμετώπιζε την πανούκλα στον Μεσαίωνα. Αλλά ακολουθούσε κι άλλο, που ερχόταν ως προτάσεις. Ο καθένας έμοιαζε να ξέρει κάποιον που επίσης εκμεταλλευόταν την περίσταση ως δικαιολογία για να ζωντανέψει» λέει.
«Κάποιοι ντύνονταν για γούστο, κάποιοι για ασφάλεια και κάποιοι θέλοντας να στείλουν ένα συγκεκριμένο μήνυμα. Συναντήθηκα με την Αντζελίνα, επιμελήτρια μουσείου, στην ερημωμένη χώρα που είναι σήμερα τα μπροστινά σκαλιά του Museum of Modern Art. Φορούσε μια μάσκα N95, που εφάρμοζε τέλεια στο πρόσωπο, κι από πάνω μια μάσκα από αυτές που φορούν οι αθλητές στους μεξικανικούς αγώνες πάλης. Έχει γίνει συνήθειά της, τις σπάνιες φορές που ξεμυτίζει από το διαμέρισμά της στο Upper East Side. “Φοράω μάσκα για να πω στον καθένα ότι μπορώ να βγω έξω, και φοράω μάσκα lucha libre (ελεύθερης πάλης) για να πω σ’ όλους ότι μπορούν ν’ απομακρυνθούν” μου είπε, τη στιγμή που περνούσε από κοντά μια γυναίκα μ’ ανοιχτό το στόμα» περιγράφει ο φωτογράφος.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Το διαθεματικό φωτογραφικό άλμπουμ «Children of Grass» του Van Sise, η Αμερικανή συγγραφέας Τζόις Κάρολ Όουτς χαρακτήρισε, στα Books of the Year 2019 των New York Times, «το πιο εντυπωσιακά πρωτότυπο, αξιοσημείωτο βιβλίο της χρονιάς». Ο Van Sise – σύμφωνα με το ΑΠΕ – είναι ένας από τους πλέον πολυάσχολους φωτογράφους ταξιδίων στον πλανήτη, τακτικά δίνει υλικό στο Village Voice και το Buzzfeed και ένας αριθμός πορτρέτων σημαντικών Αμερικανών ποιητών που έχει κάνει φιλοξενούνται στη μόνιμη συλλογή της National Portrait Gallery του Smithsonian.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ