Μια Ιστορία Γάμου (και το Netflix) πρωταγωνιστεί στις φετινές υποψηφιότητες των Χρυσών Σφαιρών
Μια μίνι ανάλυση για τις υποψηφιότητες που ανακοινώθηκαν σήμερα.
Με το Marriage Story του Νόα Μπάουμπακ (και του Netflix) να κερδίζει τις περισσότερες (έξι στο σύνολο) ανακοινώθηκαν πριν από λίγο οι υποψηφιότητες για τις Χρυσές Σφαίρες της χρονιάς. Ο Ιρλανδός του Μάρτιν Σκορτσέζε (του Netflix επίσης) είναι εδώ όπως και το Κάποτε στο Χόλυγουντ του Ταραντίνο με πέντε υποψηφιότητες ενώ ανάμεσα στις ταινίες που ξεχωρίζουν είναι φυσικά τα Παράσιτα του Μπονγκ Τζουν-Χο και το 1917 του Σαμ Μέντες (που κέρδισαν από 3 υποψηφιότητες), ο Τζόκερ (που μάλλον φαίνεται να ξεπερνάει την δύσκολη θεωρητική συζήτηση που αναπτύχθηκε τους προηγούμενους μήνες σε σχέση με την ηθική και την χρήση βίας στην ταινία), το Τwo Popes του Φερνάντο Μερέγες (πάλι Netflix) που κέρδισαν από 4 υποψηφιότητες.
Η γοητεία του Netflix είναι λοιπόν κάτι παραπάνω από εμφανής σε αυτή την τεράστια λίστα υποψηφιοτήτων και αν υπολογίσει κανείς και την παρουσία του Dolemite Is My Name στις Κωμωδίες της χρονιάς η τηλεοπτική πλατφόρμα έχει 4 ταινίες και ορίζει με τις προτάσεις της και την δυναμική παρουσία της την συζήτηση στις Σφαίρες (και ίσως και την δυναμική της στην οσκαρική κούρσα).
Στις ερμηνευτικές κατηγορίες η Ρενέ Ζελβέγκερ επιβεβαιώνει μέχρι στιγμής τις εκτιμήσεις που την θέλουν να σηκώνει την βιογραφία της Judy (Γκάρλαντ) στους ώμους της και ενδιαφέρον επίσης έχουν εδώ η Σκάρλετ Γιόχανσον για το Marriage Story (μαζί με την Λόρα Ντερν στον β΄γυναικείο δίνουν δύο δυναμικές γυναικείες) και η Σάρσε Ρόναν για τις Μικρές Κυρίες (ταινία που οι Σφαίρες δεν πρόσεξαν αρκετά παρά τις θετικές κριτικές που έλαβε μέχρι στιγμής). Στις κωμικές ερμηνείες η Άκουαφίνα (του Farewell) είναι η πλέον αξιοπρόσεκτη ενώ η Κεϊτ Μπλάνσετ συμπληρώνει τις δέκα υποψηφιότητες για Σφαίρες με το Where’d Yu Go Bernadette.
Στις ανδρικές ερμηνείες (εκεί που όπως φαίνεται έχουμε πολύ πιο πλούσιο υλικό για συζήτηση φέτος) ο Τζόκερ του Γιοακίμ Φοίνιξ επιβεβαιώνει πως είναι πράγματι το φαβορί και μια από τις ερμηνείες της χρονιάς. Μαζί του στον Α ανδρικό για δραματική ταινία ο Άνταμ Ντραϊβερ του Marriage Story και ο Αντόνιο Μπαντέρας του αλμοδοβαρικού Πόνος και Δόξα ενώ βγάζει μάτι η απουσία του Ρόμπερτ Ντε Νίρο για τον Ιρλανδό (και θα έχει ενδιαφέρον η συζήτηση γύρω από την οσκαρική διαδρομή του τις επόμενες εβδομάδες όπως και η διπλή παρουσία του Ιρλανδού στον β΄ανδρικό με τους Πατσίνο και Πέσι να είναι μέσα στις υποψηφιότητες). Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο (για το Κάποτε στο Χόλυγουντ) και ο Έντι Μέρφι (για το Dolemite is My Name) αποτελούν τα φαβορί για τον Α Ανδρικό για κωμωδία/μιούζικαλ.
Congratulations to the 13 @goldenglobes nominees across #ViacomCBS’s film, tv, and studio production business. https://t.co/jeL8Rp8D8N #goldenglobes2020 #GoldenGlobes pic.twitter.com/q0GVwPDaZq
— ViacomCBS (@ViacomCBS) December 9, 2019
Σε ό,τι αφορά τα τηλεοπτικά οι Σφαίρες αφήνουν εκτός το φινάλε του Games of Thrones όπως και το When They See Us στις μίνι σειρές αγκαλιάζουν το Chernobyl και το Catch 22 ενώ πρόσεξαν το Morning Show (το ντεμπούτο της AppleTV+ στα τηλεοπτικά βραβεία), τον δεύτερο κύκλο του Big Little Lies το απολαυστικό Kominsky Method και το Fleabag (και αν υπάρχει κάποιο σχόλιο είναι σαφής εδώ με τις επιλογές των Σφαιρών η υπεροπλία της θεματικής του φύλου στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες).
Αν για κάτι είναι γνωστές οι Χρυσές Σφαίρες είναι βέβαια για τις άψογες δημόσιες σχέσεις που προσπαθούν να έχουν με την κινηματογραφική βιομηχανία του Χόλυγουντ. Κάπως έτσι έχουμε δει να απονέμονται υποψηφιότητες και υποψηφιότητες και εν τέλει και Σφαίρες σε απίθανες επιλογές στο όνομα αυτών των καταστάσεων που θέλουν να αισθάνονται όλοι βολεμένοι και ικανοποιημένοι από την μοιρασιά των Σφαιρών. Τι μπορεί να πει όμως κάποιος όταν οι περσινές Σφαίρες έπεσαν διάνα με τις επιλογές τους σε όλες τις μεγάλες οσκαρικές κατηγορίες (Πράσινο Βιβλίο για καλύτερη ταινία, Αλφόνσο Κουαρόν για σκηνοθεσία, Ράμι Μάλεκ και Ολίβια Κόλμαν για ερμηνείες) επιβεβαιώνοντας αυτή την κλισέ (αλλά άτοπη) περιγραφή τους ως προάγγελος των Όσκαρ; Κάτι τέτοιο μάλλον εύχονται οι 90 ανταποκριτές των Σφαιρών να συμβεί και φέτος και μένει να δούμε αν οι επιλογές τους θα τους βοηθήσουν. Επιλογές που κόβουν βέβαια τη φόρα του Ρόμπερτ Ντε Νίρο από τον Ά Άνδρικό, στερούν από τα Παράσιτα την ευκαιρία να διεκδικήσουν την Σφαίρα καλύτερης ταινίας (αν και κατά γενική ομολογία αποτελούν μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς) και επιλέγουν τον Τοντ Φίλιπς του Τζόκερ για Σφαίρα Σκηνοθεσίας αντί του Νόα Μπάουμπακ (όπως είπαμε το υπέροχο Marriage Story του ξεχωρίζει έχοντας τις περισσότερες υποψηφιότητες) ή της Γκρέτα Γκέργουικ για τις Μικρές Κυρίες (έχει αρχίσει ήδη ο σχολιασμός στα social για το πως οι Σφαίρες απαξιώνουν τις γυναίκες δημιουργούς και τις ταινίες τους) και βαπτίζουν το live action remake του Lion King ως μια από τις καλύτερες ταινίες animation της χρονιάς.
Φυσικά όλα αυτά είναι λεπτομέρειες αφού οι Σφαίρες είναι απλά ένα (τηλεοπτικό) σώου με ωραίες παρουσίες, lifestyle ενδυματολογικά σχόλια στο κόκκινο χαλί και κάποιες καλές ατάκες ανάμεσα σε βραβεία και αρκετά ποτά. Επιπλέον έχουν το άγχος να απονέμονται στις 7 Ιανουαρίου 2020 στο Μπέβερλι Χιλς με κεντρικό παρουσιαστή τον Ρίκι Ζερβές (έτοιμο να ταράξει για ακόμη μια φορά με τα σαρκαστικά σχόλια του την σοβαροφάνεια και τον ορθολογισμό της κινηματογραφικής βιομηχανίας) και μια εβδομάδα αργότερα (στις 13 Ιανουαρίου) να ανακοινώνονται οι οσκαρικές υποψηφιότητες. Είναι λοιπόν σαφές πως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονιά η Ακαδημία με την επιλογή της να φέρει σχεδόν ένα μήνα νωρίτερα την οσκαρική απονομή κόβει τη φορά σε υποτιθέμενους προάγγελους και επιτρέπει κάθε είδους καραμπόλα σε υποψηφιότητες και βραβευμένους. Και οι κομμένοι των Σφαιρών μπορούν να έχουν κάθε δικαίωμα να παίξουν τον δικό τους ρόλο σε αυτές τις καραμπόλες των Όσκαρ.