Μήπως βαρεθήκαμε το Netflix;

Ο κόσμος έχει αρχίσει να αναρωτιέται εάν το Netflix, η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο, αρχίζει να ξεθωριάζει.

Parallaxi
μήπως-βαρεθήκαμε-το-netflix-909593
Parallaxi

Το να προσπαθείς να παρακολουθήσεις μερικές από τις πιο πρόσφατες σειρές του Netflix το τελευταίο διάστημα μοιάζει κάπως σαν να «σπρώχνεις» χοτ ντογκ στον λαιμό σου σε έναν διαγωνισμό φαγητού, λέει ο Paul Weiner.

Όπως εξηγεί ο ίδιος η αναλογία με τα χοτ ντογκ ίσως να μην γίνεται απολύτως αντιληπτή από τους αναγνώστες εκτός των ΗΠΑ αλλά ίσως μπορούν να σχετίζονται με το συναίσθημα.

Όλοι το έχουμε νιώσει τα τελευταία χρόνια, ειδικά τα δύο τελευταία χρόνια, παρακολουθώντας υπερβολικά πολύ περιεχόμενο στην πλατφόρμα.

Μήπως βαρεθήκαμε την πλατφόρμα;

Αυτός είναι ο φόβος των στελεχών του Netflix αυτή τη στιγμή. Όπως ο κ. Weiner, ένας 28χρονος καλλιτέχνης από το Ντένβερ του Κολοράντο, που λάτρεψε την πλατφόρμα στην αρχή, ειδικά όταν παρακολουθούσε παλιά αγαπημένα προγράμματα όπως το Star Trek και το The Office. Ότι μετά από χρόνια συνεχόμενης αύξησης των συνδρομητών, οι άνθρωποι θα σβήσουν, όχι μόνο τις τηλεοράσεις τους, αλλά και τις συνδρομές τους.

Ο κ. Weiner είναι ένας από τους εκατοντάδες χιλιάδες που έχουν ήδη ακυρώσει την συνδρομή τους, προκαλώντας έντονη ανησυχία στην εταιρεία αυτή την εβδομάδα, καθώς όπως έγινε γνωστό η τιμή της μετοχής της έπεσε κατακόρυφα.

Ο κόσμος έχει αρχίσει να αναρωτιέται εάν το Netflix, η μεγαλύτερη πλατφόρμα στον κόσμο, αρχίζει να  «ξεθωριάζει».

«Το Netflix “κατέβασε” μερικές από τις αγαπημένες μου εκπομπές», λέει ο κ. Weiner. «Και ποτέ δεν ξέρω ποια εκπομπή θα εξαφανιστεί μετά».

Ο ίδιος πιστεύει ότι πλέον υπάρχουν περισσότερα δελεαστικά τρέιλερ που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες του κοινού. «Υπάρχουν καλύτερες πλατφόρμες από το Netflix αυτή τη στιγμή», λέει.

Το Netflix μπορεί να ήταν η πρώτη πλατφόρμα περιερχομένου που έγινε γνωστή όμως από τότε πολλές άλλες υπηρεσίες ροής ακολούθησαν το παράδειγμα του Netflix, συμπεριλαμβανομένων των HBO, Disney, Apple και Amazon, καθιστώντας την αγορά όλο και πιο γεμάτη.

«Αυτό που έκανε το Netflix τόσο δημοφιλές αρχικά δεν ήταν απαραίτητα τα αρχικά του προγράμματα, αλλά οι εκπομπές που έδωσε άδεια από άλλες εταιρείες παραγωγής, όπως το Friends, δίνοντας στους θεατές ένα βολικό μέρος για να παρακολουθήσουν όλα όσα αγαπούν», λέει ο δημοσιογράφος ψυχαγωγίας Tufayel Ahmed.

«Με τις εταιρείες πλέον να αποσύρουν τις εκπομπές τους από την υπηρεσία και να τις τοποθετούν στις δικές τους πλατφόρμες ροής, το Netflix αντιμετωπίζει το πρόβλημα να πρέπει να καλύψει το κενό».

Το πέτυχαν αυτό, λανσάροντας μια εξαιρετικά επιτυχημένη πρωτότυπη παραγωγή, από το Bridgerton μέχρι το Squid Game. Δεκαέξι εκατομμύρια άνθρωποι εγγράφηκαν σε τρεις μήνες στις αρχές του 2020 καθώς ο κορωνοϊός εξαπλώθηκε στον κόσμο και η συζήτηση για την αμφίβολη ηθική του Tiger King ή την ιστορική ακρίβεια του The Crown ήταν ένας τρόπος να απομακρυνθούν από τις ειδήσεις.

Αλλά με τόσους πολλούς αντιπάλους, «όλοι εκ των οποίων ρίχνουν εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια για να ανταγωνιστούν το Netflix», λέει ο κ. Ahmed, ήταν σχεδόν αναπόφευκτο η εταιρεία να χάσει τελικά κάποιο έδαφος.

Ο Mark Mulligan, αναλυτής μέσων της MIDiA Research συμφωνεί. «Όλοι είχαν περισσότερο χρόνο και μετρητά κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πράγμα που σήμαινε ότι η αγορά ήταν ανοδική», λέει.

Τώρα όμως σκέφτεται: «Η οικονομική κατάσταση του κόσμου είναι περιορισμένη και ο ελεύθερος χρόνος που έχουν οι άνθρωποι έχει εξαντληθεί».

Υπάρχει επίσης μια κρίση κόστους ζωής που πρέπει να αντιμετωπιστεί, σε όλο τον κόσμο. Και το Netflix, αντί να μειώσει τις τιμές, τις αύξησε, μια κίνηση που θα πρέπει να συμβάλει στη στήριξη του ισολογισμού, αλλά δεν έχει αποδειχτεί δημοφιλής στους συνδρομητές, οι οποίοι αισθάνονται ενόχληση, όπως η 38χρονη Natalie Walters από το Catford στη Νοτιοανατολική Λονδίνο.

Δεν έχει ακυρώσει την συνδρομή της, αλλά άλλαξε από την υπηρεσία premium, η οποία στο Ηνωμένο Βασίλειο κοστίζει 15,99£ το μήνα, στην τυπική έκδοση με 10,99£.

«Το θέμα είναι να επιλέγεις τι κρατάς και τι πρέπει να περιορίσεις ή να απαλλαγείς εντελώς», λέει.

Και ο 55χρονος Peter Biggins, από το Norwich έχει κάνει το ίδιο. «Ήμουν μαζί τους από την αρχή. Έχουν μερικές καλές εμφανίσεις, αλλά δεν είναι ο μόνος παίκτης στην αγορά τώρα», λέει.

Ο Aram Asai Munoz, φοιτητής νομικής στο Σαντιάγο της Χιλής, μοιράζεται έναν λογαριασμό στο Netflix με τους γονείς και την αδερφή του, που ζουν σε χωριστά νοικοκυριά, εδώ και αρκετά χρόνια.

Από τότε που εγγράφηκε για πρώτη φορά – ανυπόμονος να παρακολουθήσει το αστυνομικό δράμα Better Call Saul – το μηνιαίο κόστος της υπηρεσίας έχει σχεδόν διπλασιαστεί, λέει.

Πολλοί από τους φίλους του έχουν ήδη ακυρώσει λόγω των αυξήσεων των τιμών και της ποιότητας του περιεχομένου και λέει ότι θα μπορούσε κάλλιστα να κάνει το ίδιο εάν η εταιρεία καταργήσει την κοινή χρήση κωδικού πρόσβασης.

«Το Netflix περιμένει με κάποιο τρόπο ότι με την απαγόρευση της κοινής χρήσης κωδικού πρόσβασης οι άνθρωποι θα γίνουν άμεσοι νέοι πελάτες, αλλά η οικονομική πραγματικότητα υπαγορεύει το αντίθετο: απλώς θα απομακρυνθούν από την υπηρεσία», λέει.

Αν και δεν είναι δημοφιλής στους πελάτες, η νέα στρατηγική της αύξησης των τιμών και του περιορισμού της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης θα μπορούσε να δώσει στην εταιρεία κάποιο περιθώριο, λέει ο Julian Aquilina, αναλυτής τηλεόρασης στην εταιρεία ερευνών μέσων ενημέρωσης Enders Analysis.

Όμως ο αντίκτυπος θα είναι περιορισμένος. Μια έρευνα σε χρήστες του Netflix στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι μόνο το 11% χρησιμοποίησε κοινόχρηστη σύνδεση. Περίπου το 85% ήταν συνδρομητές επί πληρωμή και οι υπόλοιποι ήταν σε δωρεάν δοκιμές, διαπίστωσε το Kagan Consumer Insights.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι το Netflix πρόκειται να χάσει πολύ έδαφος, λέει ο κ. Aquilina.

“Δεν είναι ότι θα εξαφανιστεί σύντομα. Είναι ένα εξαιρετικό προϊόν, στους ανθρώπους αρέσει να το χρησιμοποιούν”, λέει.

“Το ερώτημα είναι πόσους περισσότερους ανθρώπους θα προσεγγίσει στο μέλλον. Ίσως δεν θα είναι τόσο όσο περίμεναν οι άνθρωποι – φαίνεται ότι αυτές οι προσδοκίες επανέρχονται.”

Πηγή: BBC

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα