Ο μοναχός που έγινε CEO

Είναι το Άγιο Όρος ένα ισχυρό brand name παγκοσμίως;

Κική Μουστακίδου
ο-μοναχός-που-έγινε-ceo-285766
Κική Μουστακίδου

Με το πρώτο άκουσμα αυτής της φράσης, φαντάζεσαι ότι υπάρχει κάποιο παράδειγμα μοναχού που άφησε πίσω του την ασκητική ζωή και έβαλε πλώρη για τις υψηλές θέσεις των πολυεθνικών εταιρειών. Ωστόσο, πρόκειται για το βιβλίο που έγραψε ο Θοδωρής Σπηλιώτης, καθηγητής Αθωνικού Management στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και ιδρυτής της Startup εταιρείας τεχνολογίας ESURVEY.

«Ο τίτλος του βιβλίου είναι μεταφορικός λόγος, καθώς συνδέει το Άγιο Όρος με τον έξω κόσμο. Το Αθωνικό Management είναι πραγματικά μία από τις γνωσιακές εκπλήξεις που σου επιφυλάσσει το Άγιο Όρος, μια επιχειρηματική αποκάλυψη της οποίας η ανθεκτικότητα και αποτελεσματικότητα μέσα στον χρόνο την αναδεικνύει σε πρότυπο είδος Management», αναφέρει ο συγγραφέας του εγχειριδίου που διαβάζεται ταυτόχρονα και ως ταξιδιωτικό οδοιπορικό.

Ο Θοδωρής Σπηλιώτης

Ακολουθώντας μια προσωπική γραφή, ο Θοδωρής Σπηλιώτης πήρε την απόφαση να γράψει το βιβλίο έπειτα από μια συζήτηση που είχε με τον πνευματικό του, σε ένα από τα ταξίδια του στο Άγιο Όρος. «Από τα λεγόμενά του κατάλαβα ότι το διάστημα εκείνο έλειπε ο ηγούμενος από τη Μονή. Αμέσως αναρωτήθηκα σιωπηλά πώς ήταν δυνατόν να λειτουργούν όλα με απόλυτη ακρίβεια και συνέπεια τη στιγμή που απουσίαζε ”ο επικεφαλής”. Ο θαυμασμός μου για τη δομή και την οργάνωση που πρόδηλα φαινόταν μπροστά μου, ήταν η αρχή της δικής μου προσωπικής έρευνας για το μυστικό αυτής της επιτυχίας».

Η έρευνά του διήρκεσε για περισσότερο από ενάμιση χρόνο, ένα διάστημα στο οποίο ταξίδεψε στην περιοχή σε διαφορετικές χρονικές περιόδους και μίλησε με αρκετούς μοναχούς από μονές και σκήτες ώστε να αποκτήσει βιωματική εμπειρία.

Τι θα μπορούσε, λοιπόν, να διδάξει μια μονή του Αγίου Όρους σε μια πολυεθνική εταιρεία; «Στόχος του βιβλίου δεν είναι να αποκαλύψει το χρυσό κλειδί της επιτυχίας στον χώρο του Management. Αυτό ωστόσο που αποτελεί την αφορμή και την φιλοδοξία του, είναι να αναδείξει το Αθωνικό Management ως μία επιχειρηματική αποκάλυψη, η οποία, έχοντας συμπληρώσει πάνω από 10 αιώνες αδιάλειπτης εφαρμοσμένης επιτυχίας, μπορεί να αποτελέσει το πρότυπο μιας νέας στρατηγικής κι ενός άλλου προσανατολισμού στη φιλοσοφία μιας σύγχρονης εταιρείας. Δεν είναι τυχαίο ότι το Άγιο Όρος συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ισχυρών παγκοσμίως brand names και αυτό το καθιστά από μόνο του μία πολύ ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης (case study)».

*Το Αθωνικό Management διδάσκεται στο Πανεπιστήμιο Πειραιά στην πλατφόρμα δια βίου μάθησης (e-learning) και μπορεί να το παρακολουθήσει οποιοσδήποτε επιθυμεί. Το βιβλίο «Ο μοναχός που έγινε CEO» κυκλοφορεί από τις εκδόσεις iWrite.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα