Ο Τουρισμός εμπνέεται και δημιουργεί από το Μάρκετινγκ
Η σύμπραξη Τουρισμού και Μάρκετιγνκ επιβεβαιώθηκε στην επιτυχημένη εκδήλωση “Destination Marketing – Making Tourism Stronger”
Η σύμπραξη Τουρισμού και Μάρκετιγνκ επιβεβαιώθηκε στην επιτυχημένη εκδήλωση “Destination Marketing – Making Tourism Stronger” που διοργάνωσε το Marketing Club Greece. Η παρουσίαση του προϊόντος, οι συνέργειες και οι διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορούμε να διασφαλίσουμε έναν Τουρισμό που μπορεί να αναδείξει και να αναδειχθεί μέσα από τον Πολιτισμό, την Γαστρονομία, τις διαδρομές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός τόπου, ήταν τα κοινά σημεία σύγκλισης των τοποθετήσεων των προσκεκλημένων του Marketing Club Greece στην εκδήλωση Destination Marketing – Making Tourism Stronger που πραγματοποιήθηκε στο Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη με μεγάλη προσέλευση κοινού το απόγευμα της Τετάρτης 18 Ιανουαρίου 2023.
Επαγγελματίες του Τουρισμού αλλά και του Μάρκετινγκ συνομίλησαν με τους Ιωάννα Δρέττα , Διευθύνουσα Σύμβουλος Marketing Greece, Πρόδρομο Μοναστηρίδη, Διευθυντή Marketing στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του Thessaloniki Convention Bureau, Σύλβια – Ιωάννα Κουμεντάκη, Συν-ιδρύτρια Chef stories, Gastronomy Events’ specialist and Consultant, Αλεξία Παναγιωτοπούλου, Επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού στην Εταιρεία Ανάπτυξης & Τουριστικής Προβολής του Δήμου Αθηναίων και Χρήστο Τζούτη, Outdoor Photographer & Founder of Lamda3
Το Marketing Club Greece, αφιέρωσε την πρώτη του εκδήλωση για το 2023, στον Τουρισμό και συγκεκριμένα στο μάρκετινγκ προορισμού, σε όλες εκείνες τις ενέργειες και τις δράσεις που απαιτούνται για να γίνει ελκυστικός ένας προορισμός στους επισκέπτες ανεξάρτητα από το μέγεθος και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά του.
«Ο Τουρισμός εμπνέεται. Είμαστε υποχρεωμένοι να αποδεχθούμε ότι η εποχικότητα είναι μια τάση σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν είναι μόνο χαρακτηριστικό της χώρας μας. Αυτό αν δεν μπορούμε ριζικά να το αλλάξουμε, μπορούμε όμως να το βελτιώσουμε. Μόνο μέσα από δουλειά που θα κάνουμε όλοι μαζί. Βάζοντας στην άκρη τις όποιες διαφορές μας. Αν εργαστούμε όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε πράγματα. Αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να «ξεβολευτούμε», να αλλάξουμε νοοτροπία, να έρθουμε κοντά στους τόπους και τις ανάγκες τους, να δούμε ποια είναι τα σημεία που συμφωνούμε και σε ποια διαφωνούμε για να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε όλοι μαζί». Το παράδειγμα της Marketing Greece και των συμπράξεων της έχουν οδηγήσει στο επιτυχημένο αποτέλεσμα που βλέπουμε σήμερα για τον Τουρισμό στη χώρα μας, ανέφερε η Ιωάννα Δρέττα μιλώντας στο βήμα του Destination Marketing.
Στην συνεργατικότητα και στις συνέργειες που βοήθησαν την Αθήνα να «ξεπεράσει» την εικόνα της, να αναδείξει πέρα από τα ιστορικά μνημεία της και άλλα χαρακτηριστικά της ως πόλη – προορισμό μέσα σε αντίξοεες συνθήκες κρίσεων, διαδηλώσεων και πανδημίας αναφέρθηκε με τη σειρά της και η Αλεξία Παναγιωτοπούλου, παρουσιάζοντας το παράδειγμα της Αθήνας.
Η Σύλβια – Ιωάννα Κουμεντάκη, επισήμανε την σημασία του γαστρονομικού τουρισμού και τους τρόπους με τους οποίους αυτός μπορεί να προβληθεί και να προσελκύσει επισκέπτες. «Εχουμε τοπικά προϊόντα, παραγωγούς σε κάθε τόπο και τεχνικές και συνταγές που πρέπει να μοιραστούμε με τον επισκέπτη. Έχουμε ξεχωριστές προτάσεις και πρέπει να τις συμπεριλάβουμε τόσο στο πληροφοριακό υλικό όσο και στις εκδρομές και στα καταλύματα που φιλοξενούν τους επισκέπτες, ενώ οι χώροι παραγωγής μπορούν από μόνοι τους να γίνουν χώροι φιλοξενίας και να προσελκύσουν ταξιδιώτες».
«Μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις αλλά το κείμενο πάντα συνεργάζεται με την εικόνα» είπε χαρακτηριστικά ο Outdoor photographer, εκδότης ταξιδιωτικού περιοδικού και instagrammer Χρήστος Τζούτης. Κάθε εικόνα για τον Χρήστο Τζούτη και κάθε επισκέπτης που προβάλει αυτές τις φωτογραφίες στον λογαριασμό του στα social media μπορεί να γίνει πρεσβευτής ενός τόπου.
Την σχέση του Πολιτισμού με τον Τουρισμό παρουσίασε ο Πρόδρομος Μοναστηρίδης, Διευθυντής Μάρκετιγκ του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης. «Ο Πολιτισμός μπορεί να γίνει το εφαλτήριο του Τουρισμού για έναν προορισμό», τόνισε. Ο επισκέπτης πρέπει να έχει τη δυνατότητα και τις επιλογές να γνωρίζει σημαντικές παραστάσεις και καλλιτεχνικά έργα που παρουσιάζονται σε μια περιοχή και να τα συμπεριλαμβάνει στο πρόγραμμα του ή να αποτελούν και λόγο επίσκεψης του σε έναν προορισμό για τον κ. Μοναστηρίδη.
Η Γεωργία Δώδου, Διευθύντρια Marketing και Επικοινωνίας του Hospitality and Gastronomy Division στον Όμιλο Fais, που δεν μπόρεσε να παρευρεθεί όπως αρχικά είχε προγραμματιστεί με φυσική παρουσία στην εκδήλωση, έστειλε το μήνυμα της αναφέροντας χαρακτηριστικά «Η Γαστρονομία έχει άμεση σχέση με τον Τουρισμό. Δημιουργεί αναμνήσεις που ο επισκέπτής κουβαλά μαζί στο τέλος μιας διαδρομής και ανατρέχει σε αυτές όταν αναζητά έναν προορισμό», ενώ το κοινό παρακολούθησε βίντεο για την αγορά Μοδιάνο που ξεκινήσε πρόσφατα την επαναλειτουργία της στη Θεσσαλονίκη.
Την εκδήλωση χαιρέτισαν οι εκπρόσωποι των υποστηρικτών: Γιάννης Ασλάνης, Πρόεδρος του Thessaloniki Convention Bureau, ο Γρηγόρης Τάσιος, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και η Ιωάννα Μηταυτσή, Πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Τουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη» Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Alumni Association Master in Tourism and Local Development, AUTH).
«Η εκδήλωση του Marketing Club Greece με έδρα στη Θεσσαλονίκη είναι η πρώτη για το 2023 ανάμεσα σε περισσότερες από 100 δράσεις που έχουν παρουσιαστεί, ενώ το σωματείο στελεχών μάρκετινγκ και επιχειρήσεων μετράει πλέον 11 χρόνια ζωής και είμαστε πολύ χαρούμενοι που βλέπουμε τα μέλη μας να αυξάνονται σε αριθμό και να ανταποκρίνονται σε κάθε κάλεσμα μας», τόνισε ο Πρόεδρος του Marketing Club Greece, Τσαμπίκος Κοκκάρης.