Ο οίκος Burberry ζήτησε συγγνώμη και απέσυρε φούτερ που προκάλεσε αντιδράσεις
Γιατί προκάλεσε αντιδράσεις.
Ο βρετανικός οίκος Burberry ζήτησε συγγνώμη για φούτερ με «θηλιά» γύρω από τον λαιμό που παρουσιάστηκε στη διάρκεια της επίδειξης της νέας του συλλογής του για το Φθινόπωρο/Χειμώνα 2019 στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου.
Το βρετανικό brand ανακοίνωσε επίσης ότι θα αποσύρει το φούτερ με κουκούλα (hoodie), μετά τις ανησυχίες που εξέφρασε για το ρούχο η Λιζ Κένεντι μοντέλο που βάδισε στην πασαρέλα.
Η Κένεντι αναφέρθηκε στο θέμα με ανάρτησή της στο Instagram, δημοσιεύοντας μια φωτογραφία του hoodie και γράφοντας μία μακροσκελή λεζάντα, στην οποία εξηγεί γιατί η «αυτοκτονία δεν είναι μόδα».
Το μοντέλο εκφράζει την ανησυχία του για το σχέδιο του Burberry και αναρωτιέται πώς η εταιρεία μπόρεσε να αγνοήσει τη σύνδεσή του με την αυτοκτονία ειδικά σε μια σειρά αφιερωμένη σε νεαρά κορίτσια και αγόρια.
«Η αυτοκτονία δεν είναι μόδα. Δεν είναι λαμπερή ούτε προχωρημένη και επειδή το σόου είναι αφιερωμένο στη νεολαία που εκφράζει τη φωνή της, θέλω να μιλήσω και να πω πώς μπόρεσε κάποιος να θεωρήσει ότι είναι εντάξει η εμφάνιση. Για να μην αναφέρω τα αυξανόμενα ποσοστά αυτοκτονιών παγκοσμίως».
Εκτός από τις εικόνες αυτοκτονίας, το μοντέλο είπε ότι η θηλιά στο φούτερ που παρουσιάστηκε στην επίδειξη μόδας την περασμένη Κυριακής θυμίζει επίσης την «τρομακτική ιστορία του λιντσαρίσματος».
Μια τεράστια μάρκα, όπως η Burberry, η οποία θεωρείται εμπορική και αριστοκρατική, δεν θα έπρεπε να αγνοήσει μια τέτοια προφανή ομοιότητα, σημειώνει στην ανάρτησή της η Κένεντι και αναφέρει ότι όταν είδε το φούτερ βίωσε ξανά την εμπειρία αυτοκτονίας που είχε στην οικογένειά της και ότι ζήτησε να μιλήσει με κάποιον, αλλά της είπαν να γράψει ένα γράμμα. Είχα μία σύντομη συνομιλία με κάποιον, αλλά μου είπε ότι «είναι μόδα» και ότι «κανένας δεν ενδιαφέρεται για την προσωπική μου ιστορία» προσθέτει.
Μετά την ανάρτηση στον λογαριασμό του μοντέλου στο Instagram ο Burberry και ο επικεφαλής δημιουργικού, Ρικάρντο Τίσι αφαίρεσαν τις φωτογραφίες του φούτερ από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Σε μια δήλωση προς την εφημερίδα «The Independent», ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου Burberry, Μάρκο Γκομπέτι ανέφερε: «Λυπούμαστε βαθύτατα για τη δυσαρέσκεια που προκάλεσε ένα από τα προϊόντα που παρουσιάστηκαν στη συλλογή Tempest A / W 2019».
«Αν και το σχέδιο ήταν εμπνευσμένο από τη θάλασσα, θέμα που ήταν εμφανές σε όλη τη συλλογή, ήταν έλλειψη ευαισθησίας και κάναμε λάθος. Η εμπειρία που περιγράφει η κ. Κένεντι δεν αντικατοπτρίζει ποιοι είμαστε και ποιες είναι οι αξίες μας. Θα εξετάσουμε το θέμα αυτό, θα μάθουμε από αυτό και θα θέσουμε σε εφαρμογή όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα συμβεί ξανά ».
Ο Τίσι εξέφρασε επίσης τη λύπη του για το περιστατικό, αναγνωρίζοντας ότι το κομμάτι της συλλογής διακρίνει η «έλλειψη ευαισθησίας».
«Δεν ήταν ποτέ πρόθεσή μου να αναστατώσω κάποιον», είπε ο Τίσι.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή του Ιδρύματος Ψυχικής Υγείας του Λονδίνου, δρ. Αντώνη Κουσούλη, το περιστατικό υπογραμμίζει την ανάγκη τα brand να εξετάσουν την επίδραση ορισμένων εικόνων.
Πηγή: ΑΠΕ