«Παραγγελία στο 10’» – Μπορεί ένα μουσικό κομμάτι να γίνει ταινία μικρού μήκους;
Ο Γιώργος Πατεράκης & το String Theory χρειάζονται τη βοήθεια σου για να ολοκληρωθεί το «πείραμα» που τόσο καιρό προετοιμάζουν.
Ο Γιώργος Πατεράκης και το String Theory ξεκίνησαν μία διαδικτυακή καμπάνια για την υλοποίηση μίας μικρού μήκους ταινίας που θα βασίζεται στο “Παραγγελία στο 10′” που αποτελεί κομμάτι από τον δίσκο τους, “Gallery Dramaton”.
Η ιδέα προέκυψε από τη σκέψη της ομάδας πως με την δύναμη της εικόνας, το τραγούδι αυτό θα απογειωνόταν. Ο κ. Γιγιντής αποκαλύπτει πως και ο ίδιος προβληματίστηκε με το πως θα οπτικοποιηθεί το κομμάτι, χωρίς να στερηθεί κάτι. Όμως, από την πρώτη κιόλας συνάντηση με τους String Theory, κατάλαβε ακριβώς προς τα που έπρεπε να κινηθούν.
“Η Παραγγελία στο 10’ είναι ένα πείραμα. Είναι ένα κουλό κομμάτι που προσπαθεί να φέρει μία αρμονική αποτύπωση στην οχλαγωγία και τους μπλεγμένους ήχους και ομιλίες που συναντούμε σε χώρους εστίασης, επιλέγοντας το παράδειγμα της χασαποταβέρνας.
Είναι μία ενδιαφέρουσα μίμηση ρεαλιστικής δράσης που εφαρμόζεται σε πολλές τέχνες (ζωγραφική, χορός, θέατρο εξ’ορισμού κ.α.) , όμως στη μουσική είναι λίγο πιο περίπλοκο.
Το αποτέλεσμα συνεπώς είναι μία έκπληξη για τον ακροατή. Δεν είναι η «ραδιοφωνική» μουσική που έχουμε συνηθίσει ή η μουσική «χαλί».” αναφέρει στην Parallaxi η Ε. Τσαμή.
“To κομμάτι απέχει από τα συνηθισμένα ακούσματα. Βασισμένο μόνο στη λυρικότητα του λόγου και των φωνών, θυμίζει χορό από αρχαία τραγωδία. Οι φωνές κορυφώνουν σε ρυθμό προοδευτικά καθ’ όλη τη διάρκεια και μέχρι το σημείο που μπαίνει πλέον ένα μουσικό θέμα, η συνθήκη διογκώνεται, όπως άλλωστε και αυτά που περιγράφονται στους στίχους. Προσωπικά θεωρώ ότι πρόκειται για μια εξαιρετική καλλιτεχνική απόδοση μιας άκρως οικείας και ”βρώμικης” συνθήκης με ξεκάθαρα στοιχεία δραματουργίας με θεατρικούς όρους.” συμπληρώνει ο Μ.Γιγιντής.
Ωστόσο, το φιλμ αυτό αποτελεί και την πρώτη συνεργασία του String Theory μαζί με τον κ. Μιχάλη Γιγιντή.
“Του τηλεφώνησα κάποια στιγμή μέσα στον Απρίλη με προτροπή του Αντώνη Τσιοτσιόπουλου (ο πρωταγωνιστής σερβιτόρος στο ταινιάκι μας), ο οποίος συνεργάζεται σταθερά με τον Γιώργο Πατεράκη και το String Theory, συμμετέχοντας σε παραστάσεις τους. Αφού έγινε η συνάντηση, η εικόνα που πλάσαμε βγήκε σουρεαλιστική αλλά και οικεία με ένα πιο εσωτερικό τρόπο.” εξηγεί η Ε. Τσαμή.
“Σε πρώτη επαφή μας έφερε ο Αντώνης και τον ευχαριστώ πολύ. Πρώτα μίλησα με την Ειρηλένα, η οποία μου πρότεινε να τα πούμε εκτενώς. Τα είπαμε, τα συμφωνήσαμε και συναντηθήκαμε με τα υπόλοιπα παιδιά για να το δούμε όλοι μαζί. Όπως λέει και μια σοφή ρήση “Μιλήσαμε, ρωτήσαμε, απαντήσαμε, συμφωνήσαμε και τα υπόλοιπα είναι ιστορία.” αναφέρει ο Μ.Γιγιντής.
Όπως και πολλοί καλλιτέχνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, αποφάσισαν να δοκιμάσουν μία διαδικτυακή καμπάνια (crowdfunding) για να καταφέρουν να μαζέψουν χρήματα για την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Για εκείνους, αν και συνάντησαν κάποιες δυσκολίες στην αρχή, ήταν μία ευχάριστη διαδικασία.
“Μας τρομοκράτησε λίγο αρχικά καθώς η πλατφόρμα που χρησιμοποιήσαμε δεν λειτουργούσε αν δεν είχαν λογαριασμό σε αυτή οι δωρητές και συχνά δεν ανταποκρινόταν με αποτέλεσμα να αποθαρρύνονται οι υποστηρικτές μας. Με τη χρήση του PayPal donation λειτουργεί καλύτερα.”
“Γενικά το crowdfunding κάνει τα πρώτα του βήματα στην Ελλάδα ακόμη και στο χώρο των τεχνών. Όμως, υπάρχουν και δυσκολίες όπως το ότι για να επιτευχθεί η μεγάλη διάδοση χρειάζεσαι είτε πολύ προσωπική προσπάθεια είτε κεφάλαιο προώθησης και επικοινωνίας. Ωστόσο, σαν πρωτοβουλία έχει ρομαντισμό και πρακτικότητα μαζί οπότε προσωπικά το εκτιμώ πολύ. Έχουμε ήδη και κάποια success stories Ελλήνων που τα κατάφεραν όπως το πρόσφατο παράδειγμα του Σπύρου Γραμμένου με το δίσκο «Δισκό σας».” αναφέρει η Ε. Τσαμή.
“Δεν είχα μέχρι πρόσφατα ιδέα για το πως λειτουργεί στις λεπτομέρειες το crowdfunding. Δεν το έχω κάνει ποτέ. Ότι μου λέγανε απαντούσα ”ναι ναι” και ”χμ χμ, οκ οκ”. Σε γενικές γραμμές είναι μια ευγενής διαδικασία που ελπίζουμε όλοι να εξελιχθεί και να εκδημοκρατιστεί ακόμη περισσότερο.” συμπληρώνει ο Μ.Γιγιντής.
Αυτό που μας κέντρισε το ενδιαφέρον είναι πως στην ταινία θα φαίνεται η τεράστια επιρροή των έργων της Αναγέννησης και του Μπαρόκ. Ο κ. Γιγιντής και η κ. Τσαμή μας λένε δύο λόγια παραπάνω.
“Τα έργα αυτά, από τον Da Vinci στον Caravaggio, συχνά αρέσκονται να φωτογραφίζουν τη συνθήκη του ομαδικού δείπνου. Έχει ενδιαφέρον για εμάς το στιλιζάρισμα και η γαλήνια ιερότητα του γεύματος που αποτυπώνεται στα έργα αυτά, σε αντίθεση με το πρωτόγονο ένστικτο της τροφής. Αυτή είναι η βάση του concept μας κι από εκεί και πέρα εξελίσσεται σε διάφορα επίπεδα.” αναφέρει η Ε. Τσαμή.
“Θέλαμε η απόδοση να οδηγεί σε κάτι καθολικό. Κάτι που διέπει όλες τις εποχές, ξεφεύγει από τον χρόνο και δεν αλλοιώνεται από την παρέμβαση του, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τη συνθήκη που πραγματεύεται το κομμάτι αλλά και με τη μουσική του ”φύση” . Ο άνθρωπος φέρει αυτά τα αρχέγονα χαρακτηριστικά της βουλιμίας, του υπερκαταναλωτισμού εκατοντάδες χρόνια και όταν πρόκειται για τις πρωτόγονες ανάγκες του, τείνει να υπερβάλλει με τη πρώτη ευκαιρία. Στόχος ήταν επίσης να δημιουργηθεί μια, κατά κάποιο τρόπο αντίστιξη της εικόνας με τα λόγια του κομματιού. Η προσέγγιση και αναφορά στους πίνακες της αναγέννησης με διονυσιακά στοιχεία στα όρια του κωμικοτραγικού λειτουργεί και εικαστικά αλλά και δραματουργικά. Διάφορες επιμέρους επιλογές το εξελίσσουν σε επίπεδο ρυθμού και υφής. Προσπαθήσαμε η εικόνα και το κομμάτι να αλληλοσυμπληρώνονται χωρίς να δημιουργούν σύγχυση, σε όλα τα επίπεδα. Κατά τα άλλα πρόκειται για μια απλή ιστορία.” εξηγεί ο Μ.Γιγιντής.
Αν και η πανδημία στάθηκε εμπόδιο για όλους τους καλλιτέχνες (και όχι μόνο), η ομάδα προχώρησε το πρότζεκτ σε ένα καλό σημείο, τηρώντας φυσικά όλα τα μέτρα προστασίας. Από το ποσό που είχαν ως στόχο, κατάφεραν να μαζέψουν το μεγαλύτερο μέρος και τώρα τους λείπουν περίπου 800 ευρώ για να συμπληρώσουν τον προϋπολογισμό. Πάντως, το σημαντικό είναι πως το τελικό cut ετοιμάζεται και η ομάδα ανυπομονεί να το μοιραστεί μαζί μας μέσω του YouTube.
“Βρισκόμαστε αισίως στο στάδιο του μοντάζ και είμαστε πολύ χαρούμενοι. Είναι μεγάλη τύχη που πλαισίωσε την ιδέα και την εκτέλεσή της μία ομάδα ανθρώπων τόσο γόνιμη και ταλαντούχα χωρίς το οικονομικό κίνητρο. Ο Γιώργος Πατεράκης και το String Theory είναι ο πόλος έλξης.
Τα χρήματα με σειρά μεγέθους χρειάστηκαν για τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό και προσωπικό, για τα τρόφιμα του food décor, για covid test και τα αναλώσιμα πρόληψης (μάσκες, αντισηπτικά κλπ) και για τη φιλοξενία των 25+ ατόμων που αφιέρωσαν ώρες για την προετοιμασία και το γύρισμα.” εξηγεί η Ε. Τσαμή.
“Έχουμε ένα καλό cut στο edit και προχωράμε στη διαδικασία του post. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους συντελεστές αυτής τη δουλειάς για τη συμβολή τους. Την Μαρίζα Σουλιώτη για την υπέροχη δουλειά στα κοστούμια και το σκηνικό, τον d.o.p μας Άγγελο Παπαδόπουλο για την εξαιρετική δουλειά του, τη Χαρά Γέροντα για τη συμβολή της πρακτικά και δημιουργικά, τη Φανή Ποζίδη για την κίνηση, τη Φιλένια Καρτσωνάκη για την επιμονή (και υπομονή) στο μοντάζ, την Ειρηλένα Τσάμη για τη καθοριστική δουλειά που έκανε σε επίπεδο παραγωγής αλλά και δημιουργικά, διασφαλίζοντας μας μια παραγωγή με τα όλα της σε ένα αυτοχρηματοδοτούμενο εγχείρημα – πράγμα καθόλου εύκολο. Τους συμμετέχοντες σε όλο το project και όσους βοήθησαν με τον τρόπο τους.
Τέλος φυσικά, τον Γιώργο Πατεράκη και τους string theory για αυτή την πολύ όμορφη και δημιουργική συνεργασία. Περάσαμε πολύ όμορφα και βγήκε αυτό στον κόσμο.” αναφέρει ο Μ.Γιγιντής.
Δείτε επίσης: