Life

Πώς η Gen Z αλλάζει την εικόνα στους δρόμους της Ευρώπης

Από τα ΙΧ, στην κοινή χρήση αυτοκινήτου, τις δημόσιες συγκοινωνίες, αλλά και τη μικροκινητικότητα

Ραφαήλ Γκαϊδατζής
πώς-η-gen-z-αλλάζει-την-εικόνα-στους-δρόμου-1018943
Ραφαήλ Γκαϊδατζής

Όπως πολλές γενιές πριν, έτσι και η Gen Z, δεν ακολουθεί πάντα τους κανόνες. Ακόμα και στον τρόπο των μετακινήσεων, των τύπων των οχημάτων που θέλουν να χρησιμοποιούν, αλλά και ο τρόπος που θα τα αποκτήσουν, διαφέρουν θεμελιωδώς από τις προτιμήσεις των παλαιότερων γενιών.

Η έρευνα που πραγματοποίησε η McKinsey Mobility Consumer Pulse σε 4.000 άτομα σε όλη την Ευρώπη, διαπίστωσε μεταξύ άλλων την άνοδο του ride hailing, την κοινή χρήση αυτοκινήτου, αλλά και την προτίμηση σε ενοικιάσεις σκούτερ.

Ένα σημαντικό μέρος αυτής της έρευνας εστίασε επίσης στην κατανόηση των τρόπων μεταφοράς που προτιμά η Gen Z.

Η κινητικότητα είναι ολοένα και πιο πολυτροπική, αλλά η εξάρτηση από τα ιδιωτικά οχήματα παραμένει

Η χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου κυριαρχεί στη σημερινή κινητικότητα των παλαιότερων γενιών. Ωστόσο, οι νεότερες γενιές δείχνουν να «στρίβουν» προς τις δημόσιες συγκοινωνίες, τη χρήση μικροκινητικότητας (οχήματα κατηγορίας δύο ή τεσσάρων τροχών). Συχνά επιλέγουν κοινόχρηστους και βιώσιμους τρόπους κινητικότητας.

Κοιτάζοντας προς το μέλλον, οι καταναλωτές λένε ότι κινούνται προς τη μείωση της εξάρτησης από το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο, με την κοινή κινητικότητα να κερδίζει έδαφος.

Σχεδόν το 55% της Gen Z είναι ανοιχτά στο να μοιράζονται τα ιδιωτικά τους οχήματα με άλλους. Παρατηρείται επίσης διπλάσιο ενδιαφέρον για τη μίσθωση πακέτων που σχετίζονται με την κοινή χρήση ποδηλάτων, σκούτερ ή ride hailing.

Η Gen Z γνωρίζει επίσης τον τύπο αυτοκινήτου που θέλει. Το πώς θέλουν να χρησιμοποιήσουν το όχημά τους διαφέρει επίσης από άλλες ηλικιακές ομάδες.

  • Το επόμενο αυτοκίνητο θα είναι ηλεκτρικό για έναν στους δύο πελάτες Gen Z στην Ευρώπη.
  • Προτιμώνται μικρότερα αυτοκίνητα. Τα συμπαγή οχήματα και ακόμη μικρότερες επιλογές minimobility προτιμώνται από το 64% των Gen Zers έναντι περίπου 50% σε όλες τις άλλες ηλικιακές ομάδες.
  • Τα οχήματα πρέπει να είναι ευέλικτα. Η χρηματοδοτική μίσθωση είναι η πιο ισχυρά αναπτυσσόμενη μορφή ιδιοκτησίας.

Το χάσμα γενεών όταν μιλάμε για αγορά

  • Το leasing φαίνεται να είναι όρος άγνωστος για την πλειοψηφία της Gen Z. Ο φόβος του κρυφού κόστους και η ανασφάλεια που προκαλείται από την έλλειψη γνώσης σχετικά με τη χρηματοδοτική μίσθωση είναι οι δύο κύριοι λόγοι για τους οποίους οι αγοραστές της Gen Z δεν επιλέγουν τη μίσθωση σήμερα.
  • Ο σχεδιασμός και οι καινοτόμες τεχνολογίες και τα χαρακτηριστικά ξεχωρίζουν. Η ασφάλεια, τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS), τα πολυμέσα και το ψηφιακό αυτοκίνητο είναι τα πιο αναφερόμενα στοιχεία κατά την επιλογή οχήματος.
  • Η Gen Z έχει μεγαλύτερη επίγνωση των τιμών. Η τιμή αγοράς είναι ο κορυφαίος παράγοντας αγοράς για έναν στους δύο αγοραστές που ανήκουν στη γενιά Gen Z. Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές της Gen Z θα ήθελαν να ξεκινήσουν ένα διαδικτυακό… ταξίδι για την αγορά αυτοκινήτου με βάση τις εκτιμήσεις του προϋπολογισμού τους.
  • Περισσότερο από το 55% των αγοραστών της Gen Z σχεδιάζουν να παραγγείλουν το επόμενο αυτοκίνητό τους μέσω διαδικτύου και μόνο το 17% θέλει να βασίζεται εξ ολοκλήρου στις παραδοσιακές αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, σε σύγκριση με περισσότερο από 40% μεταξύ των παλαιότερων γενεών. Δύο στους τρεις καταναλωτές της Gen Z είναι πιθανό να επιλέξουν τη χρηματοδότηση του οχήματός τους μέσω διαδικτύου αφού έχουν διαμορφώσει το όχημα των ονείρων τους, έναντι λιγότερου από 50% στις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.

Πηγή: mckinsey.com

Πηγή Εικόνας: Matheus Bertelli / pexels

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα