Ο ελληνικός τουρισμός βρίσκει έναν μεγάλο σύμμαχο στην Google
Το «Grow Greek Tourism Online», έχει σκοπό την εκπαίδευση των επαγγελματιών στις επιχειρήσεις τουρισμού, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά το Διαδίκτυο.
Εκδήλωση με αφορμή την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων της πιλοτικής συνεργασίας μεταξύ της Google και του Δήμου Θήρας για τη δωρεάν ψηφιοποίηση των τοπικών τουριστικών επιχειρήσεων που παρέμειναν ανοιχτές κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 9 Μαΐου στο νησί της Σαντορίνης.
Η συνεργασία αυτή πραγματοποιείται στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας της Google για την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων των επαγγελματιών τουρισμού «Grow Greek Tourism Online» καθώς και της πρωτοβουλίας του Δήμου Θήρας «Σαντορίνη Προορισμός όλο τον χρόνο».
Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν η Διευθύντρια Μάρκετινγκ της Google Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Μαρία Φουντά, καθώς και ο Δήμαρχος Θήρας, Νικόλαος Ζώρζος. Κατά την εναρκτήρια ομιλία του ο κύριος Ζώρζος τόνισε το γεγονός ότι η Σαντορίνη αποτελεί πλέον έναν τουριστικό προορισμό που δέχεται επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και όχι μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο.
Όπως υπογράμμισε ο Δήμαρχος Θήρας, στόχος της πρωτοβουλίας «Σαντορίνη Προορισμός όλο τον χρόνο» είναι η άμβλυνση της τουριστικής πίεσης που δέχεται το νησί κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μέσω αλλαγής στην πολιτική από την πλευρά των επιχειρήσεων, οι οποίες πλέον αρχίζουν και κατανοούν τη σημασία που μπορεί να παίξει για την ανάπτυξή τους το Διαδίκτυο.
Όπως επεσήμανε ο κύριος Ζώρζος, στο πλαίσιο της συγκεκριμένης πρωτοβουλίας ξεκίνησε και η συνεργασία με την Google με στόχο την καλύτερη προβολή των τοπικών επιχειρήσεων και ιδιαίτερα εκείνων που παραμένουν ανοικτές κατά τη χειμερινή περίοδο.
Για τον λόγο αυτόν, εκπρόσωποι της Google παρέμειναν στο νησί κατά τους χειμερινούς μήνες με στόχο να βοηθήσουν στην ψηφιοποίηση των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού, μέσω δωρεάν εργαλείων.
Καταλήγοντας ο Δήμαρχος Θήρας ευχαρίστησε τα στελέχη της Google για τη συμβολή τους στην επιτυχημένη πρωτοβουλία και εξέφρασε την ελπίδα ότι η συνεργασία αυτή θα συνεχιστεί και θα επιφέρει μεγάλα οφέλη στην τοπική κοινότητα της Σαντορίνης.
Στη συνέχεια τον λόγο πήρε η κυρία Φουντά, η οποία τόνισε τη σημασία του Διαδικτύου για την ανάπτυξη του κάθε τόπου και πόσο μάλλον μιας τουριστικής χώρας όπως είναι η Ελλάδα. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε η ίδια οι επιχειρήσεις σήμερα, σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν κάνουν όλα όσα θα μπορούσαν να κάνουν ώστε να εκμεταλλευτούν στο έπακρο αυτή την ευκαιρία, κάτι που ισχύει και για τη χώρα μας.
Η ίδια, αναφερόμενη σε μια έρευνα που πραγματοποίησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πριν από 2 χρόνια, επεσήμανε ότι το 47% των Ευρωπαίων πολιτών δεν έχουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες, αλλά παρόλα αυτά στο άμεσο μέλλον περίπου το 90% των θέσεων εργασίας θα απαιτεί ψηφιακές δεξιότητες.
Σαν απόρροια αυτού, περίπου 700.000 θέσεις εργασίας στην Ευρώπη θα μείνουν κενές λόγω της έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων.
Για τον λόγο αυτό, η Google επιδιώκει να προσφέρει βοήθεια στις επιχειρήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και στις λοιπές χώρες της Ευρώπης, να πετύχουν στον ψηφιακό κόσμο και ένα πρώτο βήμα έγινε με την εκπαίδευση 2 εκατομμυρίων Ευρωπαίων.
Η κυρία Φουντά ανέφερε επίσης ότι ο τουριστικός κλάδος ανθεί μέσω του Διαδικτύου, αφού σε παγκόσμιο επίπεδο, το 37% των συνολικών πωλήσεων στον τουριστικό τομέα γίνεται μέσω του Ίντερνετ. Ωστόσο, φαίνεται ότι οι περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις δεν εκμεταλλεύονται στο έπακρο αυτή την τάση και υπολογίζεται ότι περίπου μόλις το 8% των ελληνικών καταλυμάτων και των τουριστικών επιχειρήσεων χρησιμοποιεί σήμερα το Διαδίκτυο για να δέχεται κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων τους.
Κατά συνέπεια, υπάρχουν μεγάλες ευκαιρίες για την ανάπτυξη των τουριστικών επιχειρήσεων μέσω του Ίντερνετ και για τον λόγο αυτόν η Google ανέπτυξε την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online», η οποία σκοπό έχει την εκπαίδευση των επαγγελματιών στις επιχειρήσεις τουρισμού με ψηφιακές δεξιότητες, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά το Διαδίκτυο.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Φεβρουάριο έως και τον Απρίλιο του τρέχοντος έτους, δύο ειδικοί σύμβουλοι της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online» προσέφεραν στις τοπικές επιχειρήσεις δωρεάν ενημέρωση πάνω σε ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία μέσω εξατομικευμένων συναντήσεων στο χώρο των επιχειρήσεων, ενώ βοήθησαν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν ή να ενημερώσουν το λογαριασμό τους στην υπηρεσία Google My Business.
Η συγκεκριμένη υπηρεσία προσφέρει στους επαγγελματίες τη δυνατότητα να καταχωρίσουν δωρεάν, τόσο στους Χάρτες όσο και στην Αναζήτηση Google, όλες τις σημαντικές πληροφορίες, όπως ώρες λειτουργίας, τηλέφωνα επικοινωνίας και οδηγίες μετάβασης στην επιχείρηση.
Επιπλέον, με τη βοήθεια ειδικών καμερών δημιούργησαν, για λογαριασμό των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων, εικονικές περιηγήσεις 360 μοιρών που φιλοξενούνται δωρεάν στην πλατφόρμα Google Street View. Αυτό παρέχει τη δυνατότητα στους δυνητικούς επισκέπτες να «περιηγηθούν» μέσα στους χώρους και να εξερευνήσουν τις τοπικές επιχειρήσεις, μέσω του Διαδικτύου, πριν καν μεταβούν στη Σαντορίνη.
Τουλάχιστον 200 τουριστικές επιχειρήσεις έχουν αξιοποιήσει ήδη την ευκαιρία να ενημερωθούν από τους ειδικούς συμβούλους και να ενισχύσουν την προβολή της επιχείρησής τους στο Διαδίκτυο.
Το πρόγραμμα θα συνεχιστεί μέχρι το τέλος του Ιουνίου, ενώ οποιαδήποτε επιχείρηση επιθυμεί να συμμετάσχει δεν έχει παρά να ζητήσει μια κατ’ ιδίαν συνάντηση με έναν σύμβουλο της Google μέσω της φόρμας που είναι διαθέσιμη ΕΔΩ.
Επιπλέον, η δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό συνεχίζει να είναι διαθέσιμη σε όσους ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες καθώς και να αποκτήσουν το πιστοποιητικό με την υπογραφή του Grow Greek Tourism Online και του IAB Europe.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Φανή Καμπάση