Σάλος με νέα λογοκρισία στο Instagram

Tι ακριβώς συνέβη.

Parallaxi
σάλος-με-νέα-λογοκρισία-στο-instagram-486206
Parallaxi
Photo by Luke van Zyl on Unsplash

Στο Palazzo Strozzi, στη Φλωρεντία, οι υπεύθυνοι ανήρτησαν και πάλι στο Instagram ένα πίνακα με γυναικείο γυμνό της Νατάλια Γκοντσάροβα, λίγες ημέρες μετά από την «αποκαθήλωση» από το μέσο κοινωνικής δικτύωσης ενός βίντεο με το συγκεκριμένο έργο της εμβληματικής φιγούρας της Ρωσικής Πρωτοπορίας.

Το έργο, που φέρει τον τίτλο «A Model (Against a Blue Background, 1910)», θα κοσμεί έκθεση στο Palazzo Strozzi η οποία θα εγκαινιαστεί στις 28 Σεπτεμβρίου (και θα διαρκέσει έως τις 12 Ιανουαρίου του 2020). Έως τις 8 του μηνός εκτίθετο στην Tate Modern στο Λονδίνο, στο πλαίσιο έκθεσης για τη Ρωσίδα εικαστικό.

Ο Αρτούρο Γκαλανσίνο, διευθυντής του Palazzo Strozzi είπε ότι το Instagram αρχικά διέγραψε την ανάρτηση, την προηγούμενη εβδομάδα: «Ήταν η συνήθης πρακτική διαγραφής μιας ανάρτησης, με ένα γενικόλογο μήνυμα από το Instagram. Προσπαθήσαμε, όμως, ξανά. Κι αυτή τη φορά δούλεψε!».

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Era il 1910 quando Natalia Goncharova venne prima censurata poi processata in Russia con l’accusa di offesa alla morale pubblica e pornografia. Oltre 100 anni dopo la storia si ripete, ma il processo questa volta è su Instagram che censura il dipinto “Modella (su sfondo blu)”, all’interno del video che volevamo mettere in promozione 😔⠀ ⠀ -⠀ ⠀ Natalia Goncharova Modella (su sfondo blu), 1909-1910, olio su tela,⠀ cm 111 x 87. Mosca, Galleria Statale Tretyakov, ZH-1633. Lascito di⠀ A.K. Larionova Tomilina, Parigi 1989 © Natalia Goncharova, by SIAE 2019

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Palazzo Strozzi (@palazzostrozzi) στις

Έγινε και πάλι ντόρος για τη στάση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης όσον αφορά το γυναικείο γυμνό στην τέχνη. Τόσο το Instagram όσο και η μητρική εταιρεία, το Facebook, απαγορεύουν φωτογραφία με γυναικείο γυμνό, αν και πέρυσι αναθεώρησαν την πολιτική τους επιτρέποντας γυναικείο γυμνό σε γλυπτική και ζωγραφική.

«Το Instagram είναι ένα ισχυρό εργαλείο επικοινωνίας, αλλά είναι και χρήσιμη πηγή πληροφοριών για ανθρώπους με ενδιαφέρον στις τέχνες και τον πολιτισμό. Δεν πρέπει να λογοκρίνεται η τέχνη» τόνισε ο Γκαλανσίνο.

Πιο καυστικός ήταν ο Ιταλός τεχνοκριτικός Φραντσέσκο Μπονάμι. «Αν ο αλγόριθμος, και αυτός ο τεχνητός ηλίθιος, έκαναν πραγματικά τη δουλειά τους θα έπρεπε να βάζουν ένα κάλυπτρο και στα γεννητικά όργανα του “Δαυίδ” του Μιχαήλ Αγγέλου» έγραψε στη La Reppublica. «Ειδάλλως, γεννιέται η ανυπόφορη αμφιβολία ότι η λογοκρισία ενεργοποιείται μόνον όταν το γυμνό είναι γυναικείο. Τότε, η ακόμη πιο επίφοβη ανησυχία αναδύεται ότι ο προγραμματιστής που είναι σε υπηρεσία είναι κάποιος με τάσεις φονταμενταλιστή και Ταλιμπάν. Είναι αυτό δυνατόν;».

Επισημαίνει ότι η Γκοντσάροβα διώχτηκε, στη Ρωσία, γύρω στο 1912, λόγω του θρησκευτικού περιεχομένου των έργων της και όχι λόγω απεικόνισης γυμνού. «Το να είναι πιο σκοταδιστικό το Instagram, το 2019, είναι συγκλονιστικό» αναφώνησε η πένα του Μπονάμι.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα