Σε πλατφόρμα διευρυμένης πραγματικότητας, τα art cars της BMW

Με αφορμή τα 50χρονα της έναρξης εμπλοκής της BMW με τον πολιτισμό, το «γκαράζ» των art cars, των αυτοκινήτων τέχνης γίνεται ψηφιακό

Parallaxi
σε-πλατφόρμα-διευρυμένης-πραγματικό-793950
Parallaxi
View this post on Instagram

A post shared by Acute Art (@acuteart)

Με αφορμή τα 50χρονα της έναρξης εμπλοκής της BMW με τον πολιτισμό, το «γκαράζ» των art cars, των αυτοκινήτων τέχνης της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας γίνεται ψηφιακό. Η με έδρα το Λονδίνο εταιρεία Acute Art μεταφέρει τα αυτοκίνητα που χρησιμοποίησαν ως καμβά σπουδαίοι καλλιτέχνες σε διευρυμένη πραγματικότητα· μέσω ειδικής εφαρμογής, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν στο έξυπνο κινητό τους να τα δουν οπουδήποτε – στον δρόμο, στα βουνά, στην άνεση του καθιστικού τους -, οποτεδήποτε και δωρεάν.

Το art car της BMW το παρουσίασε για πρώτη φορά, ο Γάλλος οδηγός αγώνων αυτοκινήτου Hervé Poulain, ο οποίος θέλησε να προσκαλέσει έναν καλλιτέχνη να αντιμετωπίσει ως καμβά το BMW με το οποίο έτρεχε στους αγώνες. Το 1975, ζήτησε από τον Αμερικανό καλλιτέχνη – και φίλο του – Alexander Calder να ζωγραφίσει το πρώτο αυτοκίνητο τέχνης της BMW. Έκτοτε, στο πρότζεκτ έχουν συμμετάσχει 19 παγκοσμίου φήμης καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Jeff Koons, Olafur Eliasson, Jenny Holzer, John Baldessari και Cao Fei.

«Τα art cars σκαναρίστηκαν χρησιμοποιώντας μια σοφιστικέ μέθοδο φωτογραμμετρίας για να εξασφαλιστεί το ότι αιχμαλωτίστηκαν όλες οι λεπτομέρειες» δήλωσε ο Jacob de Geer, διευθύνων σύμβουλος της Acute Art, στο πλαίσιο αποκλειστικής συνέντευξης που παραχώρησε από κοινού με τον επικεφαλής της δραστηριότητας εμπλοκής της BMW με τον πολιτισμό Thomas Girst στο Designboom. «Οι υψηλής ανάλυσης κάμερες αιχμαλώτισαν τις λεπτομέρειες των αυτοκινήτων από όλες τις γωνίες και στο τέλος, τα αυτοκίνητα συναρμολογήθηκαν για να δουλέψουν σε διευρυμένη πραγματικότητα. Αν τοποθετήσετε την AR εκδοχή δίπλα στο πραγματικό πρωτότυπο αυτοκίνητο και τραβήξετε μια φωτογραφία, αμφιβάλλω αν θα είστε σε θέση να πείτε ποιο είναι ποιο».

«Η BMW πάντα θέλει να προσεγγίσει όσο δυνατόν περισσότερο κόσμο, όχι μόνο για να διαδώσει το μήνυμα και το ευαγγέλιο της εταιρείας αλλά πραγματικά για να κάνει τον κόσμο να συμμετέχει στις τέχνες, στον πολιτισμό» υπογράμμισε, από την πλευρά του, ο Thomas Girst.

Η πρώτη ομάδα των αυτοκινήτων τέχνης που παρουσιάστηκε σε AR περιβάλλον την 21η Ιουλίου περιλαμβάνει τα έργα των Alexander Calder (BMW 3.0 CSL, 1975), Michael Jagamara Nelson (BMW M3, 1989), Ken Done (BMW M3, 1989), Matazo Kayama (BMW 535i, 1990), Esther Mahlangu (BMW 525i, 1991), Jeff Koons (BMW M3 GT2, 2010) και John Baldessari (BMW M6 GTLM, 2016). Ανά δύο εβδομάδες θα προστίθενται στην πλατφόρμα και άλλα.

Πηγή: ΑΠΕ

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα