Έξυπνα tips για τις καλοκαιρινές εκπτώσεις
Εκπτώσεις αλέρτ! Όλα όσα πρέπει να προσέξεις.
Οι βιτρίνες των καταστημάτων γεμίζουν cult φλούο επιγραφές με την μαγική λέξη: “ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ” και “Sales” για εκείνους που σκοπεύουν να το καταστήσουν σαφές σε διεθνές επίπεδο. Στο εσωτερικό των καταστημάτων επικρατεί ο καταναλωτικός οργασμός ο οποίος και δεν αφήνει περιθώρια για την τήρηση οποιασδήποτε άτυπης δεοντολογίας μεταξύ των καταναλωτών. Όποιος πρόλαβε να αρπάξει… άρπαξε και όποιος κατάφερε να μην σκουντήξει… μπράβο του.
Τελευταία θα δεις να κυκλοφορεί διαδικτυακά ένα quote σύμφωνα με το οποίο πρέπει να “σταματήσουμε να ψωνίζουμε και να ξεκινήσουμε να σκεφτόμαστε”. Βρήκαμε τρόπο να συνδυάσουμε άψογα και τα δύο. Καλοκαιρινές εκπτώσεις αλέρτ και συγκεντρώσαμε τους άγραφους εμπειρικούς κανόνες αλλά και τους επίσημους και πολύ σημαντικούς του Εμπορικού Συλλόγου για να μπεις όσο πιο ετοιμοπόλεμος/η γίνεται, στην αρένα.
#Των φρονίμων τα παιδιά. Καλοκαιρινές εκπτώσεις δεν σημαίνει ότι αγοράζουμε μαγιό. Επωφελήσου και βάλε στο πλάνο να αγοράσεις αρκετά φθηνά, χαλαρής πλέξης πουλόβερ και τζάκετς τα οποία και θα χρειαστείς απο Σεπτέμβριο. Την εποχή δηλαδή που οι νέες παραλαβές θα έχουν καταπιεί τα δελεαστικότατα 19,90 του Ιουλίου. Όσο οξύμωρο και αν σου ακούγεται στις καλοκαιρινές εκπτώσεις είναι φανταστική ευκαιρία να τονώσεις το συρτάρι των φθινοπωρινών σου με τα basic κομμάτια που ξεθάβουν από τις αποθήκες τους τα καταστήματα. Ακολούθησέ το και μας ευχαριστείς οταν η βαλίτσα σου για την αργία της 28ης θα είναι γεματη με ολοκαίνουρια και έξυπνα αγορασμένα κομμάτια.
#Ξύπνα την μοδίστρα μέσα σου. Επειδή είναι εκπτώσεις δεν σημαίνει ότι δεν “ζυγίζουμε” την αναλογία ποιότητας και τιμής. Να θυμάστε το ρητό που θέλει ό,τι ειναι φθηνό να βγαίνει τελικά ακριβό. Ειδικότερα στα καλάθια των mass brands που θυμίζουν λαική αγορά μπορεί να βρείτε μέχρι και ξεσκονόπανο με τύπωμα. Θυμηθείτε να κοιτάτε τις ραφές και να τσεκάρετε ενδελεχώς το κομμάτι του πόθου σας για τυχόν ελαττώματα. Επειδή η τιμή είναι δελεαστική δεν σημαίνει ότι παίρνουμε “γουρούνι στο σακί” διαιωνίζοντας την νοοτροπία του επιπόλαιου καταναλωτή. Στην περίπτωση που το έχετε ερωτευτεί ήδη παρά την μικρή τρυπούλα δίπλα στην ετικέτα, προβείτε σε αγορά μόνο στην περίπτωση που το ρούχο ακολουθεί τον επόμενο κανόνα.
#Προοπτικές. Ο όρος κλασικό δεν αφαιρεί πόντους από το πόσο μοντέρνο ή σέξι είναι ένα ρούχο. Βλέπεται πως η μόδα κάνει επιστροφές και επηρεάζεται από δεκαετίες του παρελθόντος. Για παράδειγμα ήδη από τα τέλη του 2015 επανήλθε έντονα το άρωμα της δεκαετίας του 90. Offshoulders, ψηλόμεσα σκληρά τζιν, backpacks, choker και άλλα πολλά. Αυτό δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να ξοδέψετε όλο τον μισθό σας τιμής ένεκεν στην αγαπημένη δεκαετία επειδή τώρα είναι στην μόδα. Η έξυπνη επιλογή θέλει να επιλέξετε δύο μάξιμουμ κλασικά κομμάτια της δεκαετίας, κυρίως μονόχρωμα, σε καλή ποιότητα τα οποία όταν με το καλό φύγει από την μόδα και ξαναεπανέλθει παραλλαγμένη στο μέλλον να επανέλθουν και αυτά πανέτοιμα να φορεθούν ευκολότερα με όσα θα επιτάσσει η τάση την δεδομένη στιγμή. Κοινώς ο κανόνας είναι κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο.
#Έξυπνες αγορές. Έξυπνη αγορά σημαίνει αν θέλουμε να το δούμε τελείως ορθολογιστικά: μου λείπουν 5 συγκεκριμένα κομμάτια από την γκαρνταρόμπα μου οπότε στις εκπτώσεις θα ψάξω αποκλειστικά για αυτά, για να τα χτυπήσω σε καλή τιμή. Ναι, αυτός είναι ο λογισμός και δεν είναι καθόλου ξενέρωτος. Το αντίθετο μάλιστα. Πόσο χώρο πιάνουν στον χώρο μας μικρά πορτοφολάκια που δεν γεμίζουν ποτέ ή lip balm που δεν φοράμε γιατί δεν σκανε τα χείλη μας ή σετ καλτσάκια με βαρκούλες που δεν θα βάλουμε ποτέ; Πολύ, είναι η απάντηση. Γλιτώστε τον εαυτό σας από το δράμα του άδειου πορτοφολιού και κυρίως της ενέργειας των άχρηστων πραγμάτων γύρω σας. Ό,τι είναι φθηνό δεν σημαίνει ότι είναι και χρήσιμο.
#Οι εκπτώσεις είναι ο “γάμος” του shopping. Η επιτομή των στιγμών του. Είναι καθιερωμένη εμπειρία, είναι ψυχοθεραπεία γιατί παίρνεις εκδίκηση για το ταλαίπωρο “βλέπινγκ” στις βιτρίνες της υπόλοιπης σεζόν. Eκπτώσεις σημαίνει, η καλύτερή σας φίλη από το μπράτσο και η καλύτερή σας καφείνη ανα χείρας -με προσοχή και διακριτικά με τον καφέ στα καταστήματα- σχόλια, δοκιμαστήρια και υπέροχες ατάκες πάνω από τυπωμένα t shirt. Καλό είναι όμως να θυμόμαστε κάποια βασικά του καλού καταναλωτή τα οποία θα διατηρήσουν το κλίμα γιορτής: 1)οι πωλητές/τριες δεν είναι υπηρέτες αλλά εργαζόμενοι, 2)αλλαγές στις εκπτώσεις δεν γίνονται και είναι ο πρώτος νόμος που μαθαίνει η επίδοξη shopper από το νηπιαγωγείο, 3)επειδή η πλαστική σακούλα την περίοδο των εκπτώσεων εξολοθρεύει για προφανής λόγους την χάρτινη κλπ ας θυμηθούμε όλοι να πάρουμε μαζί μας την μεγάλη υφασμάτινη ή κλασική shopper bag μας και να γλιτώσουμε το περιβάλλον όσο γίνεται από το μανιακό μας καταναλωτικό αποτύπωμα.
#Θυμηθείτε να τσεκάρετε ξανά τα πιο δημοφιλή fashion brands της πόλης και γιατί όχι να “χτυπήσετε” το αγαπημένο σας κομμάτι σε καλή τιμή.
#Μην ξεχνάτε πως σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης, οι οδηγίες προς τις εμπορικές επιχειρήσεις είναι σαφέστατες και περιλαμβάνουν βασικούς κανόνες τους οποίους είναι χρήσιμο να γνωρίζουν και οι καταναλωτές. Σύμφωνα με αυτό λοιπόν, εμπορικές επιχειρήσεις και καταναλωτές θα πρέπει να δώσουν προσοχή στα εξής:
Ο ΕΣΘ υπενθυμίζει ακόμη ότι κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε προϊόντα που αντιστοιχούν σε ποσοστό άνω του 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος -και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία- το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …% έως …%»). Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Οι πρακτικές επικοινωνίας μείωσης της τιμής διενεργούνται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε οποιαδήποτε άλλη γλώσσα. Η διενέργεια εκπτώσεων είναι στη διακριτική ευχέρεια της κάθε επιχείρησης.