Tα μυστικά του καλύτερου shopping την Black Friday
Πού δίνουμε προσοχή πριν ξεχυθούμε στην αγορά.
Τα τελευταία χρόνια η ελληνική αγορά συμμετέχει στο πλαίσιο της Black Friday με μαζική απήχηση από τους καταναλωτές. H Black Friday έρχεται την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου και διενεργείται προαιρετικά από τους εμπόρους. Ποια είναι όμως τα μυστικά του shopping κατά την διάρκεια μιας Black Friday και τί πρέπει να γνωρίζετε;
Γενικά για τoν θεσμό της Black Friday
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών στις ΗΠΑ. Η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη καθιερώθηκε ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους. Ο θεσμός της Black Friday τα τελευταία χρόνια έχει εξαπλωθεί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ των οποίων σε Αγγλία, Γερμανία, Γαλλία, Δανία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Φινλανδία, Πολωνία.
Ποιοι συμμετέχουν στην Θεσσαλονίκη
Πέραν των μεγάλων αλυσίδων και των mass brand, αποφασισμένη να μη «χαρίσει χώρο στις πολυεθνικές», η διοίκηση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) καλεί τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες που το επιθυμούν, να συμμετέχουν στις 24 Νοεμβρίου στον θεσμό της Μαύρης Παρασκευής “Black Friday”, συνιστώντας τους ωστόσο να σεβαστούν το πλαίσιο που διέπει την συγκεκριμένη ημέρα.
Οδηγίες από την Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή
Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).
Μπορείτε να καταθέσετε ηλεκτρονικά τις καταγγελίες σας
Οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.
Μην ξεχνάτε το διαδίκτυο
Πολλά brands μικρά ή μεγαλύτερα παρά το γεγονός πως τυπικά δεν είναι ο θεσμός της Cyber Monday, ανταποκρίνονται στην Black Friday και μάλιστα σε αρκετά εντυπωσιακές προσφορές. Θυμηθείτε να τσεκάρετε.
Έχετε έτοιμα τα προϊόντα που θέλετε να χτυπήσετε
Αποθηκεύστε απευθείας τα link με τα προϊόντα και όλες τις πληροφορίες τους, που θέλετε να πάρετε χωρίς να χάσετε χρόνο είτε από κοντά ξεψαχνίζοντάς τα είτε διαδικτυακά.
Ακολουθείστε από νωρίς στα κοινωνικά δίκτυα
Φροντίστε να ακολουθήσετε εν καιρώ τα κοινωνικά δίκτυα των brands που σας ενδιαφέρουν, έτσι ώστε να έχετε άμεση πληροφόρηση για τις προσφορές τους εκείνης της ημέρας.
Δείτε και τριγύρω
Είναι πολύ δελεαστικό να βρίσκεις ήδη σε χαμηλή τιμή το πολυπόθητό σου κραγιόν. Αλλά όσο ενθουσιασμένοι και αν είστε δοκιμάστε να κοιτάξετε και τριγύρω γιατί συνήθως η παγίδα του ενθουσιασμού αποτρέπει από το καλύτερο δυνατό deal.
Προσοχή στην ποιότητα
Μην κοιτάτε μόνο την τιμή αλλά και την ποιότητα του προϊόντος. Δεν λείπουν οι φορές που οι έμποροι παράγουν τις γραμμές τους ειδικά για την Μαύρη Παρασκευή με φθηνότερες πρώτες ύλες από ότι την πρωτότυπή τους. Δεν αξίζει να αγοράσετε κάτι έτσι και αλλιώς, μόνο και μόνο επειδή είναι φθηνό.
Ελέγξτε την έκπτωση
Επειδή σας λένε πως ένα προϊόν βρίσκεται σε έκπτωση δεν σημαίνει πως πράγματι είναι. Ελέγξτε την αρχική αναγραφόμενη τιμή που είναι υποχρεωτική να εμφανίζεται και την τιμή της έκπτωσης. Έχουν δημιουργηθεί ανάλογα περιστατικά παγκοσμίως πολλές φορές. Άλλωστε αν θέλετε να αγοράσετε κάτι πολύ συγκεκριμένο μπορείτε να τσεκάρετε την τιμή του κάποιες μέρες πριν από την Black Friday.