E.E: Έρευνα σε YouTube και TikTok για την ασφάλεια των παιδιών

Και οι δύο εταιρείες πρέπει να απαντήσουν έως τις 30 Νοεμβρίου.

Parallaxi
e-e-έρευνα-σε-youtube-και-tiktok-για-την-ασφάλεια-των-799070
Parallaxi

Η ΕΕ ανακοίνωσε την Πέμπτη τη διεξαγωγή ερευνών στο YouTube και το TikTok για να διαπιστώσει ποια μέτρα λαμβάνουν οι αμερικανικές και κινεζικές πλατφόρμες για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των ανηλίκων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι απέστειλε επίσημα αιτήματα παροχής πληροφοριών στο TikTok και το YouTube αντίστοιχα, το πρώτο βήμα των διαδικασιών που δρομολογήθηκαν βάσει του νέου νόμου της ΕΕ για το ψηφιακό περιεχόμενο.

Ο εκτελεστικός βραχίονας της ΕΕ δήλωσε ότι ήθελε να μάθει ποια μέτρα έχουν λάβει οι πλατφόρμες ανταλλαγής βίντεο για να συμμορφωθούν με τον Νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ειδικά όσον αφορά τους κινδύνους που εγκυμονούνται για την ψυχική και σωματική υγεία των παιδιών.

Η DSA αποτελεί μέρος του ισχυρού οπλοστασίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για να θέσει υπό έλεγχο τη μεγάλη τεχνολογία και απαιτεί από τους ψηφιακούς γίγαντες να κάνουν περισσότερα για να αντιμετωπίσουν τη διάδοση παράνομου και επιβλαβούς περιεχομένου καθώς και την παραπληροφόρηση.

Οι πλατφόρμες αντιμετωπίζουν πρόστιμα που μπορούν να φτάσουν έως και το 6% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών για παραβάσεις.

Το TikTok, που ανήκει στην κινεζική εταιρεία ByteDance, είναι ιδιαίτερα δημοφιλές στους νεότερους χρήστες, ενώ το YouTube είναι μέρος της ψηφιακής αυτοκρατορίας της Alphabet που περιλαμβάνει και την Google.

Και οι δύο εταιρείες πρέπει να απαντήσουν έως τις 30 Νοεμβρίου.

Ο επικεφαλής της ΕΕ για την επιβολή της νομοθεσίας στον τομέα της τεχνολογίας, Τιερί Μπρετόν, δήλωσε τον Αύγουστο ότι «η προστασία των παιδιών θα αποτελέσει προτεραιότητα επιβολής» για την DSA.

Ο νόμος έχει επίσης απαγορεύσει τη στοχευμένη διαφήμιση σε ανηλίκους ηλικίας 17 ετών και κάτω.

Η ΕΕ έχει ήδη ξεκινήσει έρευνες για το TikTok, το X και το Facebook της Meta σχετικά με την παραπληροφόρηση μετά την επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της TikTok, Σάου Ζι Τσου, συναντήθηκε με αξιωματούχους της ΕΕ νωρίτερα αυτή την εβδομάδα στις Βρυξέλλες, σε συνομιλίες που ο εκπρόσωπος της εταιρείας χαρακτήρισε την Πέμπτη «θετικές».

«Είμαστε ικανοποιημένοι που οι προσπάθειές μας να διατηρήσουμε τους ανθρώπους στο TikTok ασφαλείς, να ασχοληθούμε με αυτά τα σημαντικά θέματα και να συμμορφωθούμε με την DSA, δεν πέρασαν απαρατήρητες».

«Θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε στενά με την Επιτροπή, μεταξύ άλλων και σε αυτό το τελευταίο αίτημα», ανέφερε ο εκπρόσωπος σε δήλωσή του.

Αυστηρότεροι περιορισμοί Η DSA απαιτεί επίσης από τους τεχνολογικούς κολοσσούς να κάνουν περισσότερα για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης των παράνομων αγαθών.

Η Επιτροπή ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι ξεκίνησε έρευνα για την κινεζική AliExpress σχετικά με τις ενέργειες που λαμβάνει για την προστασία των καταναλωτών στο διαδίκτυο από παράνομα προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων των πλαστών φαρμάκων, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης με την DSA.

Η DSA τέθηκε σε ισχύ τον Αύγουστο για 19 ιστοσελίδες που χαρακτηρίστηκαν από την ΕΕ ως «πολύ μεγάλες» πλατφόρμες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, συμπεριλαμβανομένων των Google Search, Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, Amazon και AppStore της Apple.

Οι μικρότερες ψηφιακές επιχειρήσεις θα πρέπει να συμμορφωθούν με την DSA από τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους, όταν τα κράτη μέλη της ΕΕ θα έχουν δημιουργήσει εθνικές εποπτικές αρχές.

Το TikTok και το YouTube συγκαταλέγονται επίσης μεταξύ των 22 υπηρεσιών που συμπεριέλαβε η ΕΕ τον Σεπτέμβριο και οι οποίες αντιμετωπίζουν αυστηρότερους περιορισμούς όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο ασκούν τις δραστηριότητές τους βάσει του συναφούς νόμου του DSA, του Νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA). Οι εταιρείες πρέπει να συμμορφωθούν πλήρως με τον DMA έως τον Μάρτιο του 2024.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα