Google: Ο λόγος που περιορίζει τις απαντήσεις σε αναζητήσεις μέσω AI
Η Google δοκιμάζει τις απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης εδώ και ένα χρόνο με μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών.
Η Google ανακοίνωσε ότι περιορίζει τη χρήση απαντήσεων που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη σε ορισμένα αποτελέσματα αναζήτησης, αφού η τεχνολογία έκανε σοβαρά λάθη, όπως να προτρέψει τους χρήστες να βάλουν κόλλα στην πίτσα τους και ότι ο Μπαράκ Ομπάμα ήταν μουσουλμάνος.
Η Google άρχισε να βάζει τις απαντήσεις τεχνητής νοημοσύνης πάνω από τα αποτελέσματα αναζήτησης για χρήστες στις ΗΠΑ πριν από δύο εβδομάδες, αλλά χρήστες και ειδικοί στις μηχανές αναζήτησης την Πέμπτη άρχισαν να παρατηρούν ότι πολύ λιγότερα ερωτήματα έπαιρναν απαντήσεις από AI σε σύγκριση με τις προηγούμενες ημέρες, παρατήρησε η Washington Post.
Η επικεφαλής αναζήτησης της Google, Λιζ Ράιντ, επιβεβαίωσε σε μια ανάρτηση ιστολογίου την Πέμπτη το απόγευμα ότι η εταιρεία μειώνει ορισμένες από τις απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης, τις οποίες αποκαλεί «Επισκόπηση AI» (AI Overviews). Η εταιρεία μείωσε τη χρήση αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ως πηγαίο υλικό για τις απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης, σταματά ορισμένες απαντήσεις σε θέματα που σχετίζονται με την υγεία και «πρόσθεσε περιορισμούς ενεργοποίησης για ερωτήματα όπου οι Επισκοπήσεις AI δεν αποδείχθηκαν εξίσου χρήσιμες», δήλωσε η Ράιντ στην ανάρτηση. Η εταιρεία έκανε πάνω από δώδεκα τεχνικές αλλαγές με στόχο τη βελτίωση του συστήματος, είπε στην WP η Ράιντ.
Η αλλαγή είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα όπου η Google λανσάρει ένα προϊόν τεχνητής νοημοσύνης με περίσσιο ενθουσιασμό και στη συνέχεια το περιορίζει αφού πάει στραβά. Τον Φεβρουάριο, η εταιρεία απέκλεισε τους χρήστες από το να δημιουργούν εικόνες ανθρώπων με το εργαλείο εικόνας AI, αφού συντηρητικοί σχολιαστές την κατηγόρησαν για προκατάληψη κατά των Λευκών.
Λανσάρουν εργαλεία ΑΙ χωρίς να είναι πλήρως έτοιμα
Η βιομηχανία της τεχνολογίας βρίσκεται στη δίνη μιας επανάστασης της τεχνητής νοημοσύνης, με νεοφυείς επιχειρήσεις και γίγαντες της μεγάλης τεχνολογίας να προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους για να βάλουν την τεχνολογία στα προϊόντα τους και έτσι να κερδίσουν χρήματα. Πολλά από τα εργαλεία έχουν λανσαριστεί πριν είναι έτοιμα, καθώς οι εταιρείες αγωνίζονται να είναι οι πρώτες που θα διαθέσουν στην αγορά τα προϊόντα τους ώστε να χαρακτηριστούν στην αιχμή της τεχνολογίας.
Η Google, οι υπάλληλοι της οποίας επινόησαν πολλά από τα βασικά τεχνολογικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT, προσπαθεί να αποδείξει στους επενδυτές, τους καταναλωτές και τους υπαλλήλους της ότι εξακολουθεί να είναι ο πιο σημαντικός παίκτης στον κλάδο. Σε πρόσφατο συνέδριό της) αυτόν τον μήνα, η εταιρεία έκανε περισσότερες από 100 διαφορετικές ανακοινώσεις που σχετίζονται με την τεχνητή νοημοσύνη.
Η μεγαλύτερη ήταν η επιβεβαίωση ότι θα αρχίσει να παρουσιάζει απαντήσεις που δημιουργούνται από AI στα αποτελέσματα αναζήτησης σe περισσότερους από τους χρήστες της. Η Google δοκιμάζει τις απαντήσεις της τεχνητής νοημοσύνης εδώ και ένα χρόνο με μια επιλεγμένη ομάδα χρηστών, αλλά προσθέτοντάς τις σε περισσότερα αποτελέσματα αναζήτησης σήμαινε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι θα άρχιζαν τώρα να αλληλεπιδρούν απευθείας με την δημιουργική AI μέσω ενός εργαλείου καθημερινής χρήσης.
Η τεχνολογία λειτουργεί διαβάζοντας ιστότοπους που διαφορετικά θα εμφανίζονταν στα αποτελέσματα αναζήτησης Google και στη συνέχεια συνοψίζοντάς τους σε απαντήσεις πολλών παραγράφων. Οι εκδότες κατηγορούν την εταιρεία ότι βλάπτει τις επιχειρήσεις τους παίρνοντας το περιεχόμενό τους και επαναφέροντάς το στους χρήστες απευθείας στα αποτελέσματα αναζήτησης, στερώντας τους σημαντική επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο.
Αστείες και επικίνδυνες απαντήσεις
Αλλά δημοσιογράφοι, ειδικοί στις μηχανές αναζήτησης και χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης άρχισαν γρήγορα να εντοπίζουν προβλήματα με τις απαντήσεις. Μερικές από τις απαντήσεις ήταν αστείες ενώ άλλες προκαλούσαν ανησυχία. Εμφανίστηκαν επίσης σε ευαίσθητα ερωτήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που σχετίζονται με την υγεία.
Μια απάντηση, την οποία η Google έκτοτε έχει διορθώσει, έλεγε στους χρήστες να πίνουν πολλά ούρα για να βοηθήσουν να…περάσει μια πέτρα στα νεφρά. Μια άλλη ανέφερε ότι ο Τζον Φ. Κένεντι αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Ουισκόνσιν στο Μάντισον σε έξι διαφορετικές χρονιές, τρεις από τις οποίες ήταν μετά τον θάνατό του.
Η Google προσπάθησε να δοκιμάσει το εργαλείο όσο περισσότερο μπορούσε πριν από την ευρύτερη κυκλοφορία, αλλά η Ράιντ είπε ότι η κυκλοφορία σε πλήρη κλίμακα αποκάλυψε πολλές καταστάσεις για τις οποίες η εταιρεία δεν είχε προετοιμαστεί.
«Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να χρησιμοποιούν εκατομμύρια άνθρωποι τη δυνατότητα», είπε η Ράιντ.
Πηγή: OT