Τεχνολογία

Η αμφιλεγόμενη διαφήμιση της Apple που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις

Η συγγνώμη της εταιρείας

Parallaxi
η-αμφιλεγόμενη-διαφήμιση-της-apple-που-έχε-1158094
Parallaxi

Εν μέσω σκληρής κριτικής και έντονων αντιδράσεων, η Apple ζήτησε συγγνώμη για μια διαφήμιση που δείχνει μουσικά όργανα, καλλιτεχνικά εργαλεία και παιχνίδια να συνθλίβονται από μια γιγάντια υδραυλική πρέσα.

Το βίντεο διάρκειας ενός λεπτού κυκλοφόρησε από τον διευθύνοντα σύμβουλο της Apple, Tim Cook, για να υποστηρίξει τα νέα της iPad , την πρώτη φορά που ο αμερικανικός τεχνολογικός όμιλος αναθεώρησε τη γκάμα των tablet της εδώ και δύο χρόνια, καθώς προσπαθεί να τονώσει τις πωλήσεις.

Η καμπάνια — που κυκλοφόρησε με το soundtrack της επιτυχίας των Sonny και Cher το 1971 All I Ever Need Is You — έχει σχεδιαστεί για να δείξει πόσα κατάφερε να στριμώξει η Apple στη λεπτότερη συσκευή. Και σύμφωνα με δημοσιεύματα η διαφήμιση δημιουργήθηκε εσωτερικά από τη δημιουργική ομάδα της Apple.

Το μονόλεπτο σποτάκι δέχθηκε ένα κύμα αγανάκτησης, με τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να απαντούν στην ανάρτηση του Κουκ στο X κατηγορώντας την Apple ότι συνθλίβει τα «όμορφα δημιουργικά εργαλεία» και τα «σύμβολα της ανθρώπινης δημιουργικότητας και πολιτιστικών επιτευγμάτων».

Όπως γράφουν οι Financial Times, στελέχη της διαφημιστικής βιομηχανίας υποστήριξαν ότι η διαφήμιση είναι ένα λάθος βήμα για την εταιρεία της Silicon Valley, η οποία υπό τον αείμνηστο συνιδρυτή της Στιβ τζομπς είχε δεχθεί επαίνους για την ικανότητά της να προσελκύει την προσοχή των καταναλωτών.

Ο αντιπρόεδρος επικοινωνιών μάρκετινγκ της Apple, Tor Myhren, δήλωσε την Πέμπτη ότι η εταιρεία «έχασε το νόημα» με το βίντεο, σε μια δήλωση που δόθηκε για πρώτη φορά στο Ad Age. Κατόπιν αυτού η Apple δεν θα μεταδώσει τη διαφήμιση στην τηλεόραση.

«Η δημιουργικότητα είναι στο DNA μας στην Apple και είναι απίστευτα σημαντικό για εμάς να σχεδιάζουμε προϊόντα που ενδυναμώνουν τους δημιουργικούς ανθρώπους σε όλο τον κόσμο», είπε ο Myhren. «Στόχος μας είναι να γιορτάζουμε πάντα τους μυριάδες τρόπους με τους οποίους οι χρήστες εκφράζονται και ζωντανεύουν τις ιδέες τους μέσω του iPad».

«Χάσαμε το νόημα με αυτό το βίντεο και λυπούμαστε», είπε.

Ο ηθοποιός Χιου Γκραντ κατηγόρησε την Apple στο Χ για «την καταστροφή της ανθρώπινης εμπειρίας».

Η άλλη άποψη

Ωστόσο, ο Richard Exon, ιδρυτής της εταιρείας μάρκετινγκ Joint, δήλωσε: «Μια πιο σημαντική ερώτηση είναι: κάνει η διαφήμιση τη δουλειά της; Είναι αξέχαστο, ξεχωριστό και τώρα ξέρω ότι το νέο iPad έχει ακόμα περισσότερα, αλλά είναι πιο λεπτό από ποτέ.»

Η πλατφόρμα πληροφοριών καταναλωτών Zappi διεξήγαγε έρευνα καταναλωτών σχετικά με τη διαφήμιση, η οποία κατέδειξε ότι η ιδέα της σύνθλιψης της τέχνης με υδραυλική πρέσα ήταν διχαστική.

Είπε ότι η διαφήμιση είχε χαμηλότερες επιδόσεις σε τυπικά περιζήτητα συναισθήματα όπως η ευτυχία και το γέλιο και είχε υπεραπόδοση σε παραδοσιακά αρνητικά συναισθήματα, όπως σοκ και σύγχυση, με τους ηλικιωμένους να έχουν περισσότερες πιθανότητες να έχουν αρνητική απάντηση από τους νεότερους καταναλωτές.

Η Nataly Kelly, διευθύντρια μάρκετινγκ στη Zappi, είπε: «Είναι η διαφήμιση iPad της Apple ένα έργο ιδιοφυΐας ή το σημάδι των δυστοπικών καιρών; Εξαρτάται πραγματικά από το πόσο χρονών είσαι. Η αξία σοκ είναι η δύναμη αυτής της διαφήμισης, η οποία είναι αμφιλεγόμενη από τον σχεδιασμό, επομένως το γεγονός ότι οι άνθρωποι μιλούν για αυτήν είναι μια νίκη».

Πηγή: ΟΤ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα