Meta: Συνδρομητικά γίνονται τα Facebook και Instagram
Τι αναφέρει η εταιρία - Ποιο το κόστος της μηνιαίας συνδρομής
Η Meta λανσάρει μια συνδρομή επί πληρωμή που θα αφαιρεί τις διαφημίσεις από το Facebook και το Instagram. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή και στην Ελλάδα, και θα προσφέρεται για περίπου 9,99 ευρώ ανά μήνα στο διαδίκτυο ή 12,99 ευρώ/μήνα σε iOS και Android, ώστε να ληφθούν υπόψη οι πρόσθετες χρεώσεις για αυτές τις πλατφόρμες.
Η συνδρομή προορίζεται να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της Ε.Ε. σχετικά με τις πρακτικές της Meta για τη στόχευση διαφημίσεων και τη συλλογή δεδομένων, όπως αναφέρει το The Verge. Κάνοντας τους χρήστες να επιλέξουν μεταξύ του να πληρώσουν για την υπηρεσία προκειμένου να καταργήσουν τις στοχευμένες διαφημίσεις ή να χρησιμοποιούν δωρεάν τις πλατφόρμες της, αλλά να συναινούν στις πρακτικές συλλογής δεδομένων της, η Meta πιστεύει ότι θα ικανοποιήσεις τις απαιτήσεις απορρήτου που θέτει μια συλλογή ευρωπαϊκών νόμων για τα δεδομένα, συμπεριλαμβανομένου του νόμου για τις ψηφιακές αγορές και του GDPR.
«Σεβόμαστε το πνεύμα και τον σκοπό αυτών των εξελισσόμενων ευρωπαϊκών κανονισμών και δεσμευόμαστε να τους συμμορφωθούμε», γράφει η Meta σε ένα μήνυμα στο ιστολόγιό της μέσω του οποίου ανακοινώνει τη νέα συνδρομή.
Η Meta αναφέρει ότι θα συνεχίσει να προσφέρει δωρεάν πρόσβαση στα προϊόντα της για όσους δεν επιθυμούν να πληρώσουν. Ακόμα, η εταιρεία επισημαίνει ότι η εμπειρία για τους χρήστες που δεν πληρώνουν, δεν θα αλλάξει και τα υπάρχοντα εργαλεία προτίμησης διαφημίσεων θα παραμείνουν διαθέσιμα.
Πάντως, η συνδρομή χωρίς διαφημίσεις θα είναι διαθέσιμη μόνο σε άτομα 18 ετών και άνω στην Ε.Ε., στον ΕΟΧ και στην Ελβετία. Αρχικά, θα ισχύει για όλους τους συνδεδεμένους λογαριασμούς Facebook και Instagram, αλλά τελικά η Meta θα χρεώνει επιπλέον για τους συνδεδεμένους λογαριασμούς. Από την 1η Μαρτίου 2024, θα υπάρχει πρόσθετη χρέωση 6 ευρώ στο διαδίκτυο ή 8 ευρώ σε iOS και Android ανά συνδεδεμένο λογαριασμό. Η εταιρεία αναφέρει ότι όσο κάποιος παραμένει εγγεγραμμένος, τα δεδομένα του δεν θα χρησιμοποιούνται για τη στόχευση διαφημίσεων.
Ο τόνος της ανακοίνωσης της Meta καθιστά σαφές ότι η εταιρεία εξακολουθεί να δίνει προτεραιότητα στη διαφημιστική επιχείρηση στην οποία βασίζονται οι πλατφόρμες της. Η υπηρεσία θα αρχίσει να εφαρμόζεται μόνο σε περιοχές με αυστηρή προστασία γύρω από τα δεδομένα των καταναλωτών, και ακόμα και τότε, θα είναι μόνο μια προαιρετική αγορά. Η εταιρεία γράφει στην ανάρτησή της στο ιστολόγιό της ότι «πιστεύει σε ένα διαδίκτυο που υποστηρίζεται από διαφημίσεις» και διαμορφώνει τη νέα συνδρομή αποκλειστικά ως ένα προϊόν που προέρχεται από την τήρηση των ευρωπαϊκών κανονισμών.
Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για ένα προϊόν που πολλοί ζητούσαν, καθώς το Facebook σάς παρακολουθεί σε όλο το διαδίκτυο και, στη συνέχεια, εμφανίζει στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τη συμπεριφορά σας. Τώρα, θα δούμε πόσοι άνθρωποι είναι πραγματικά διατεθειμένοι να πληρώσουν για να ξεφύγουν από την ενόχληση των ασταμάτητων διαφημίσεων στο feed τους.