Πώς χρησιμοποιούν το διαδίκτυο οι Έλληνες, τι ψωνίζουν, ποιο social media προτιμούν

Γνωστές και άγνωστες συνήθειες μας πίσω από τις οθόνες

Parallaxi
πώς-χρησιμοποιούν-το-διαδίκτυο-οι-έλλ-878408
Parallaxi

Η έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari παρουσιάζει την εξέλιξη της χρήσης του διαδικτύου και των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα το 1ο εξάμηνο του 2022 σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.

Επικρατέστεροι λόγοι χρήσης του διαδικτύου στην Ελλάδα

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ως φυσικό επακόλουθο, οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του διαδικτύου και συγκεκριμένα ήταν ο 3ος επικρατέστερος. Αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022 με τις ηλεκτρονικές αγορές να καταλαμβάνουν την 5η θέση. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. 

Πόσα ξοδεύουν online κατά μέσο όρο οι Έλληνες σε περίοδο εξαμήνου

Μετά την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες παρέμειναν εξοικειωμένοι με τις online αγορές και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξοδεύουν online από 806€ το 1ο  εξάμηνο του 2021 σε 869€ το 1ο εξάμηνο του 2022. Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933€ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811€. Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο φτάνοντας τα 1031€. Τέλος οι κάτοικοι της πρωτεύουσας ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου, 1065€, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866€ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736€.

Οι προτιμήσεις των Ελλήνων στις online αγορές

Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι 5 επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns.  Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει την Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%. 

Το καταναλωτικό προφίλ όσων αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online

Οι καταναλωτές που αγοράζουν ασφάλεια αυτοκινήτου online είναι σε γενική ομολογία περισσότεροι έμπειροι και εξοικειωμένοι με τις online αγορές. Σε περίοδο εξαμήνου πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 33 online αγορές (1656€ κατά μέσο όρο συνολικά) σε σύγκριση με τις 20 online αγορές (869€ κατά μέσο όρο συνολικά) που πραγματοποιούν όσοι ακόμη δεν αγοράζουν την ασφάλεια αυτοκινήτου τους online.

 

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ελλάδα 

Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες όπως είναι λογικό ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα. 

Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%. 

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα