Τεχνολογία

Τεχνητή Νοημοσύνη: Απειλεί να… βγάλει εκτός δουλειάς τις γυναίκες

Ασχολούνται με επαγγέλματα, που είτε θα εκλείψουν σύντομα, είτε θα αυτοματοποιηθεί η εκτέλεση τους.

Parallaxi
τεχνητή-νοημοσύνη-απειλεί-να-βγάλει-1003361
Parallaxi

Πολύ μελάνι έχει χυθεί το τελευταίο χρονικό διάστημα για την Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) και τις θέσεις εργασίας που μπορεί να στοιχίσει η αλματώδης ανάπτυξη της.

Στις ΗΠΑ οι γυναίκες της ηλικιακής ομάδας 25-54 ετών χτύπησαν αριθμό ρεκόρ τον Απρίλιο και μετά ξανά το Μάιο, ανακάμπτωντας από το περιθώριο που τις έβαλε η πανδημία του κοροναϊού.

Αυτή η τάση μπορεί όμως και πάλι να αλλάξει εξαιτίας της Τεχνητής Νοημοσύνης,  σύμφωνα με άρθρο του CNN.

Οι σχετικές τεχνολογίες, όπως είναι το ChatGPT, έχουν τη δυναμική να αλλάξουν την αγορά εργασίας επιφέροντας την αυτοματοποίηση σε πολλές θέσεις της, σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις οικονομολόγων της Goldman Sachs.

Το μεγαλύτερο πλήγμα

Νέες έρευνες, μάλιστα, δείχνουν ότι παρότι οι άντρες που εργάζονται στις ΗΠΑ είναι περισσότεροι από τις γυναίκες, αυτές θα υποστούν μεγαλύτερο πλήγμα από την επέλαση της Τεχνητής Νοημοσύνης, επειδή ασχολούνται με επαγγέλματα, που εκτιμάται ότι θα αντικαταστήσουν οι μηχανές στο άμεσο μέλλον.

Συγκεκριμένα, μια πρόσφατη μελέτη της σχολής Business School Kenan-Flagler του πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας, περίπου το 79% των εργαζόμενων γυναικών, (δηλαδή 59 εκατομμύρια) κάνουν επαγγέλματα που είτε θα εκλείψουν σύντομα, είτε θα αυτοματοποιηθεί η εκτέλεση τους. Για τους άντρες το αντίστοιχο ποσοστό είναι 58%.

Οι δουλειές στις οποίες εργάζονται σε μεγαλύτερο ποσοστό γυναίκες και πιστεύεται ότι θα πληγούν από την Τεχνητή Νομοσύνη είναι, σύμφωνα με την παραπάνω πηγή, τα επαγγέλματα υγείας, η εκπαίδευση και ότι σχετίζεται με τα βιβλία και τις κοινωνικές υπηρεσίες.

«Δεν νομίζω ότι το θέμα είναι ‘θα χάσω τη δουλειά μου’. Περισσότερο αφορά το ερώτημα, αν υπάρχει κάτι παραπάνω να κάνει ο εργαζόμενος για το επάγγελμα του, που δεν θα μπορεί να διεκπαιρεώσει η Τεχνητή Νοημοσύνη, λέει ο Μαρκ ΜακΝίλι, καθηγητής μάρκετινγκ στο παραπάνω πανεπιστήμιο και ειδικός στα ζητήματα Τεχνητής Νοημοσύνης.

πηγή: in.gr

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα