Βρυξέλλες: Πράσινο φως για την πώληση οχημάτων βενζίνης και diesel μετά το 2035
Η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν να απαγορεύσει την πώληση θερμικών κινητήρων στην επικράτειά της, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου του 2035
Το πράσινο φως για την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035 πρόκειται να δώσει όπως όλα δείχνουν η Ευρωπαϊκή Ένωση, με την προϋπόθεση της χρήσης κλιματικά ουδέτερων καυσίμων.
Πολύ σκληροί για να πεθάνουν αποδεικνύονται οι κινητήρες βενζίνης και diesel, οι οποίοι φαίνεται πως παίρνουν την πολυπόθητη παράταση ζωής μετά και τις ασφυκτικές πιέσεις που άσκησαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση κράτη-μέλη με ισχυρή παράδοση στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ως γνωστόν η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης ήταν να απαγορεύσει την πώληση θερμικών κινητήρων στην επικράτειά της, αρχής γενομένης από την 1η Ιανουαρίου του 2035.
Η απόφαση αυτή ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων από χώρες όπως η Γερμανία και η Ιταλία, οι οποίες ζητούσαν τη διατήρηση των κινητήρων βενζίνης και diesel στη ζωή, υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί θα καταναλώνουν καύσιμα που δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον.
Όπως φαίνεται, το αίτημα της Γερμανίας και όσων κρατών συντάχθηκαν στο συγκεκριμένο «στρατόπεδο», εισακούστηκε στις Βρυξέλες, με τους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εξετάζουν ήδη τον τρόπο με τον οποίο οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταφέρουν να παραμείνουν στη ζωή.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, πρόκειται να δημιουργηθεί μια νέα κατηγορία αυτοκινήτων που θα χρησιμοποιούν για την κίνησή τους συνθετικά καύσιμα με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Μία ακόμα προϋπόθεση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στη ζωή μετά το 2035 είναι η παρουσία εκείνης της τεχνολογίας που θα καθιστά αδύνατη τη χρήση συμβατικών καυσίμων.
Για την ώρα τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης εξετάζουν το προσχέδιο μιας ενδεχόμενης συμφωνίας η οποία πρέπει να επιτευχθεί έως και την Πέμπτη 23/3.
Να θυμίσουμε ότι ένα κλιματικό ουδέτερο συνθετικό καύσιμο είναι το καύσιμο το οποίο κατά την παραγωγή του δεσμεύει από το περιβάλλον εκείνη την ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα την οποία απελευθερώνει κατά την καύση του.
Ένα από τα προβλήματα που θα πρέπει να επιλυθούν και μάλιστα σύντομα είναι οι εξαιρετικά μικρές ποσότητες συνθετικών καυσίμων οι οποίες μπορούν με τα σημερινά δεδομένα να παραχθούν.
Ακόμα και στο καλύτερο δυνατό σενάριο, η παγκόσμια παραγωγή συνθετικών καυσίμων είναι ικανή να καλύψει μόλις το 10% των αναγκών της Γερμανίας.
Πηγη – carandmotor.gr