Youtube: «AI slop» περισσότερο από το 20% του περιεχομένου που προτείνει ο αλγόριθμος σε νέους χρήστες
Αυτά τα κανάλια έχουν συγκεντρώσει πάνω από 63 δισ. προβολές και 221 εκατομμύρια συνδρομητές, αποφέροντας περίπου 117 εκατ. δολάρια ετησίως
Περισσότερο από το 20% των βίντεο που προτείνει ο αλγόριθμος του YouTube σε νέους χρήστες είναι «AI slop» – δηλαδή χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο που έχει παραχθεί με τεχνητή νοημοσύνη με στόχο απλώς να αποσπά προβολές, σύμφωνα με έρευνα.
Η εταιρεία επεξεργασίας βίντεο Kapwing εξέτασε 15.000 από τα πιο δημοφιλή κανάλια του YouTube παγκοσμίως – τα 100 κορυφαία σε κάθε χώρα – και διαπίστωσε ότι 278 από αυτά περιέχουν αποκλειστικά AI slop.
Συνολικά, αυτά τα κανάλια AI slop έχουν συγκεντρώσει πάνω από 63 δισ. προβολές και 221 εκατομμύρια συνδρομητές, αποφέροντας περίπου 117 εκατ. δολάρια (90 εκατ. λίρες) ετησίως, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Οι ερευνητές δημιούργησαν επίσης έναν νέο λογαριασμό στο YouTube και διαπίστωσαν ότι 104 από τα πρώτα 500 βίντεο που προτάθηκαν στη ροή του ήταν AI slop. Το ένα τρίτο από τα 500 βίντεο ανήκαν στην κατηγορία «brainrot», η οποία περιλαμβάνει AI slop και άλλο χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο που δημιουργείται για τη μονοποίηση της προσοχής.
Τα ευρήματα αποτελούν ένα στιγμιότυπο μιας ταχύτατα αναπτυσσόμενης βιομηχανίας που κατακλύζει τις μεγάλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης – από το X και τη Meta μέχρι το YouTube – και διαμορφώνει μια νέα εποχή περιεχομένου: αποσπασματικού, εθιστικού και διεθνούς.
Ανάλυση της Guardian νωρίτερα φέτος διαπίστωσε ότι σχεδόν το 10% των ταχύτερα αναπτυσσόμενων καναλιών του YouTube ήταν AI slop, συγκεντρώνοντας εκατομμύρια προβολές παρά τις προσπάθειες της πλατφόρμας να περιορίσει το «μη αυθεντικό περιεχόμενο».
Τα κανάλια που εντόπισε η Kapwing είναι διασκορπισμένα παγκοσμίως και παρακολουθούνται παγκοσμίως. Έχουν εκατομμύρια συνδρομητές: στην Ισπανία, 20 εκατομμύρια άνθρωποι – σχεδόν ο μισός πληθυσμός της χώρας – ακολουθούν τα δημοφιλή AI κανάλια. Στην Αίγυπτο τα AI κανάλια έχουν 18 εκατομμύρια ακολούθους, στις ΗΠΑ 14,5 εκατομμύρια και στη Βραζιλία 13,5 εκατομμύρια.
Το Bandar Apna Dost, το κανάλι με τις περισσότερες προβολές στη μελέτη, εδρεύει στην Ινδία και έχει πλέον 2,4 δισ. προβολές. Παρουσιάζει τις περιπέτειες ενός ανθρωπόμορφου πιθήκου rhesus και ενός μυώδους χαρακτήρα εμπνευσμένου από τον Incredible Hulk, που πολεμά δαίμονες και ταξιδεύει με ένα ελικόπτερο φτιαγμένο από ντομάτες. Η Kapwing εκτιμά ότι το κανάλι θα μπορούσε να αποφέρει έως και 4,25 εκατ. δολάρια. Ο ιδιοκτήτης του δεν απάντησε σε ερώτημα της Guardian.
Η Rohini Lakshané, ερευνήτρια τεχνολογίας και ψηφιακών δικαιωμάτων, δήλωσε ότι η δημοτικότητα του Bandar Apna Dost πιθανότατα οφείλεται στον παραλογισμό του, στα υπερ-αρρενωπά μοτίβα του και στο γεγονός ότι δεν έχει πλοκή, κάτι που το καθιστά εύκολα προσβάσιμο σε νέους θεατές.
Το Pouty Frenchie, με έδρα τη Σιγκαπούρη, έχει 2 δισ. προβολές και φαίνεται να στοχεύει παιδιά. Καταγράφει τις περιπέτειες ενός γαλλικού μπουλντόγκ – που οδηγεί σε ένα δάσος από καραμέλες ή τρώει κρυστάλλινο σούσι – συχνά με ηχητικό υπόβαθρο παιδικά γέλια. Η Kapwing εκτιμά ότι αποφέρει σχεδόν 4 εκατ. δολάρια τον χρόνο. Το Cuentos Facinantes, με έδρα τις ΗΠΑ, φαίνεται επίσης να στοχεύει παιδιά με καρτουνίστικες ιστορίες και έχει 6,65 εκατ. συνδρομητές, καθιστώντας το το κανάλι με τους περισσότερους συνδρομητές στη μελέτη.
Παράλληλα, το The AI World, με έδρα το Πακιστάν, περιέχει σύντομα AI-generated βίντεο καταστροφικών πλημμυρών στο Πακιστάν, με τίτλους όπως «Poor People», «Poor Family» και «Flood Kitchen». Πολλά από αυτά συνοδεύονται από ένα ηχητικό κομμάτι με τίτλο «Relaxing Rain, Thunder & Lightning Ambience for Sleep». Το κανάλι έχει συνολικά 1,3 δισ. προβολές.
Είναι δύσκολο να εκτιμηθεί ακριβώς πόσο σημαντικά είναι αυτά τα κανάλια σε σύγκριση με τον τεράστιο όγκο περιεχομένου που υπάρχει ήδη στο YouTube. Η πλατφόρμα δεν δημοσιεύει στοιχεία για το πόσες προβολές έχει ετησίως ούτε πόσες από αυτές προέρχονται από AI περιεχόμενο.
Ωστόσο, πίσω από αυτές τις αλλόκοτες σκηνές με δάση από καραμέλες και καταστροφές, κρύβεται μια ημιδομημένη και αναπτυσσόμενη βιομηχανία ανθρώπων που προσπαθούν να βρουν νέους τρόπους να εκμεταλλευτούν οικονομικά τις ισχυρότερες πλατφόρμες του κόσμου χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
«Υπάρχουν τεράστιες ομάδες ανθρώπων σε Telegram, WhatsApp, Discord και φόρουμ που ανταλλάσσουν συμβουλές και ιδέες [και] πουλάνε μαθήματα για το πώς να φτιάχνεις slop αρκετά ελκυστικό ώστε να αποφέρει χρήματα», δήλωσε ο Max Read, δημοσιογράφος που έχει γράψει εκτενώς για το AI slop.
«Έχουν αυτό που αποκαλούν “niches”. Ένα που παρατήρησα πρόσφατα είναι AI βίντεο με χύτρες ταχύτητας να εκρήγνυνται πάνω στο μάτι της κουζίνας.»
Αν και οι δημιουργοί AI slop βρίσκονται παντού, ο Read ανέφερε ότι πολλοί προέρχονται από αγγλόφωνες χώρες με σχετικά καλή σύνδεση στο διαδίκτυο, όπου ο μέσος μισθός είναι χαμηλότερος από τα χρήματα που μπορούν να κερδίσουν στο YouTube.
«Κυρίως πρόκειται για χώρες μεσαίου εισοδήματος όπως η Ουκρανία, πάρα πολλοί άνθρωποι στην Ινδία, την Κένυα, τη Νιγηρία, αρκετοί στη Βραζιλία. Βλέπεις και το Βιετνάμ. Μέρη με σχετική ελευθερία στο διαδίκτυο και πρόσβαση στα social media», είπε.
Δεν είναι πάντα εύκολο να είσαι δημιουργός AI slop. Αφενός, τα προγράμματα δημιουργών στο YouTube και τη Meta δεν είναι πάντα διαφανή ως προς το ποιον πληρώνουν και πόσα, σύμφωνα με τον Read. Αφετέρου, το οικοσύστημα του AI slop είναι γεμάτο απατεώνες: ανθρώπους που πουλάνε συμβουλές και μαθήματα για το πώς να δημιουργήσεις viral περιεχόμενο – και συχνά κερδίζουν περισσότερα χρήματα από τους ίδιους τους παραγωγούς AI slop.
Όμως, για κάποιους, αποτελεί βιοπορισμό. Και ενώ νέες, εντυπωσιακές ιδέες – όπως οι εκρήξεις χυτρών – εμφανίζονται συνεχώς, όταν πρόκειται για AI slop, η ανθρώπινη δημιουργικότητα έχει πολύ μικρότερη σημασία από τους αλγόριθμους που διανέμουν το περιεχόμενο στη Meta και το YouTube.
«Αυτές οι ιστοσελίδες είναι από τη φύση τους τεράστιες μηχανές A/B testing», είπε ο Read. «Σχεδόν οτιδήποτε μπορείς να φανταστείς, πιθανότατα υπάρχει ήδη στο Facebook. Το ερώτημα λοιπόν είναι: πώς βρίσκεις αυτά που πάνε καλά και πώς τα κλιμακώνεις; Πώς φτιάχνεις 10 από αυτά;»
Εκπρόσωπος του YouTube δήλωσε: «Η γενετική τεχνητή νοημοσύνη είναι ένα εργαλείο και, όπως κάθε εργαλείο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο για υψηλής όσο και για χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο. Παραμένουμε προσηλωμένοι στη σύνδεση των χρηστών μας με περιεχόμενο υψηλής ποιότητας, ανεξάρτητα από το πώς δημιουργήθηκε. Όλο το περιεχόμενο που ανεβαίνει στο YouTube πρέπει να συμμορφώνεται με τις οδηγίες της κοινότητας και, αν διαπιστώσουμε ότι παραβιάζει κάποια πολιτική, το αφαιρούμε.»
Πηγή: Guardian

