Θεσσαλονίκη: Μαθητές νηπιαγωγείου εξερευνούν το ηλιακό σύστημα και βραβεύονται

Οι μικροί εξερευνητές του 37ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στην Ξηροκρήνη διευρύνουν τους ορίζοντες τους μέχρι το... άπειρο.

Parallaxi
θεσσαλονίκη-μαθητές-νηπιαγωγείου-εξ-776229
Parallaxi

Οι μαθητές του 37ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης στην Ξηροκρήνη, πήραν για πρώτη φορά μέρος στον διαγωνισμό ρομποτικής της WRO HELLAS και κέρδισαν το βραβείο καλύτερης αναπαράστασης του ηλιακού συστήματος δουλεύοντας ομαδικά εξ αποστάσεως στο θέμα του διαγωνισμού για την κατηγορία Νηπιαγωγεία, που ήταν «ο Γαλαξίας μας». 

Με την πρώτη τους συμμετοχή κέρδισαν και κάτι περισσότερο: Τη δυνατότητα να διευρύνουν τους ορίζοντές τους …μέχρι το άπειρο!!

 Απεικονίζοντας τον Γαλαξία

Στην κατηγορία για τα παιδιά Νηπιαγωγείου,μια κατηγορία που προστέθηκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής το 2019, οι μαθητές δημιούργησαν ομάδες στις οποίες συμμετείχαν από 3-6 παιδιά. 

Η κάθε ομάδα  έχει στόχο να δημιουργήσει μία επιδαπέδια πίστα που είναι φτιαγμένη από υλικά της αρεσκείας της και απεικονίζει, με τρισδιάστατο τρόπο, το γαλαξία μας, ή το ηλιακό μας σύστημα. Με βοηθό ένα επιδαπέδιο ρομπότ που κινείται ανάμεσα από πλανήτες, κομήτες, αστεροειδείς νεφελώματα  σύμφωνα με τις εντολές που του δίνουν τα παιδιά, οι ομάδες μάς δείχνουν πώς είναι το ηλιακό μας σύστημα και το διάστημα και μας κάνουν κατανοητό πως η Γη, το σπίτι μας, είναι μέρος ενός ευρύτερου συστήματος. Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι  μαθητές θα δημιουργήσουν τον πρώτο τους αλγόριθμο.

Δουλεύοντας εξ αποστάσεως

Όπως εξηγεί η Προϊσταμένη του 37 Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης Ράνια Ιατροπούλου «δουλέψαμε ομαδικά  και με δια ζώσης διδασκαλία μαθαίνοντας εξ αποστάσεως για το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες.  Οι μαθητές των δύο τμημάτων επινόησαν μια δική τους ιστορία , ενώ το τρίτο τμήμα βασίστηκε στο έργο του Οδυσσέα Ελύτη, «Μάγια».

 Τα παιδιά πρώτα παρουσίαζαν τους πλανήτες και τον τρόπο κατασκευής τους και στη συνέχεια ακολουθούσε ένα video  με τις δημιουργίες όλων. Στη συνέχεια γινόταν η σύνδεση με το on line εργαλείο ψηφοφορίας και τα παιδιά επέλεγαν τον πλανήτη της αρεσκείας τους βάζοντας μια καρδούλα-ψήφο κάτω από την εικόνα που επέλεγαν.  Η  επιλογή των πλανητών που θα  γινόταν με on line ψηφοφορία με εργαλείο του web 2.0 και όχι με συζήτηση. Πρώτα παρουσίαζαν τους πλανήτες και τον τρόπο κατασκευής τους  και στη συνέχεια ακολουθούσε ένα βιντεάκι με τις δημιουργίες όλων. Τέλος γινόταν η σύνδεση στο εργαλείο ψηφοφορίας και επέλεγαν τον πλανήτη της αρεσκείας τους βάζοντας μια καρδούλα – ψήφο κάτω από την εικόνα». 

Η εμπειρία των μαθητών του 37ου Νηπιαγωγείου, ήταν μοναδική. Κοίταξαν με κάποιον τρόπο τα αστέρια , αλλά κυρίως εργάστηκαν συνεργατικά και διεύρυναν ουσιαστικά τους ορίζοντές τους. Αυτή την εμπειρία, ότι μπορεί κανείς να φτάσει όπου ονειρεύεται ακόμη και πέρα από τον ουρανό, θα την θυμούνται για πάντα.

Τα έργα τους εκτέθηκαν στο σχολείο τους , δίνοντας χαρά και ικανοποίηση στα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς τους.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα