Το πιο ακριβό αυτοκίνητο στον κόσμο

Γιατί πουλήθηκε 135 εκατομμύρια ευρώ;

Σόνια Ταλαντινού
το-πιο-ακριβό-αυτοκίνητο-στον-κόσμο-916590
Σόνια Ταλαντινού

Η Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé του 1955 είναι το «ακριβότερο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ», από τον οίκο Sotheby’s στη Στουτγάρδη, φέτος! 

Με την τελική τιμή πώλησής της, διπλασίασε το προηγούμενο ρεκόρ των 60 εκατομμύριων ευρώ, που κατέχει μια Ferrari 250 GTO του 1963, ενώ το δεύτερο ρεκόρ που έσπασε είναι ο τίτλος του «πιο ακριβού αυτοκινήτου που δημοπρατήθηκε», τριπλασιάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 41 εκατομμυρίων ευρώ, που δόθηκαν για μια Ferrari 250 GTO του 1962. Ποιοι είναι, όμως, οι λόγοι που το κάνουν τόσο ξεχωριστό ώστε να αξίζει ένα τέτοιο ποσό για την απόκτησή του;

Αληθινή ιστορία

Μόνο δύο Uhlenhaut Coupé κατασκευάστηκαν από τη Mercedes. Πριν από τον Β’ Π. Π., τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Mercedes χρηματοδοτούνταν από το ναζιστικό καθεστώς και κυριαρχούσαν στη σκηνή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Με το παρατσούκλι “Silver Arrows”, κέρδισαν πολλά Grand Prix. Μετά το 1954, η εταιρία επέστρεψε στους αγώνες, κερδίζοντας το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, το 1954 και το 1955, με τον Juan Manuel Fangio (Αργεντινή) πίσω από το τιμόνι του νεότερου Silver Arrow, του W196R.

Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί πρόδρομο της ανοιχτής 300 SLR, που σημείωσε παρόμοια επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sportscar το 1955, κερδίζοντας τον αγώνα Mille Miglia με τον Stirling Moss (Ηνωμένο Βασίλειο) στη θέση του οδηγού. Ωστόσο, ένα μήνα αργότερα, με δύο 300 SLR να συμμετέχουν στον παλιότερο αγώνα μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο, “24 Hours of Le Mans”, ο οδηγός του ενός, Pierre Levegh, είχε ένα δυστύχημα στη διάρκεια της κούρσας, που του στοίχησε τη ζωή και σε ακόμα 84 θεατές.

Το νέο μοντέλο

Εξαιτίας του τραγικού γεγονότος, η Mercedes αποσύρθηκε από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό τα επόμενα 30 χρόνια. Πριν το δυστύχημα, ο επικεφαλής μηχανικός μηχανοκίνητου αθλητισμού της Mercedes, Rudolf Uhlenhaut, διέταξε δύο από τα εννέα σασί W196 να διασωθούν και να μεταμορφωθούν στα υβρίδια 300 SLR και 300 SL. Με πόρτες που άνοιγαν προς τα πάνω -στιλ πτερύγια γλάρου-, διευρυμένο κινητήρα 3,0 λίτρων και κουπέ, το Uhlenhaut Coupé, ήταν μια street έκδοση της 300 SLR. Ωστόσο, μετά την απόσυρση από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, και το hard-top 300 SLR σταμάτησε ως project, αφήνοντας πίσω του μόνο δύο πρωτότυπα μοντέλα. Ο Uhlenhaut διεκδίκησε ένα από αυτά και το χρησιμοποίησε για ιδία χρήση. Με τελική ταχύτητα περίπου 290 χλμ./ώρα, ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο δρόμου της εποχής του!

Ο μύθος

Οι ιδιαίτερες συνθήκες της δημιουργίας του σε συνδυασμό με τις υψηλές επιδόσεις και τη high tech σχεδίασή του κατέταξαν το Uhlenhaut Coupé στην κατηγορία «iconic sport cars». Κι όσον αφορά στο αντίτιμο για την απόκτησή του, σύμφωνα με τον ιστορικό της παγκόσμιας αυτοκίνησης Karl Ludvigsen: «Ο λόγος για την υψηλή τιμή θα ήταν ότι ποτέ δεν έχουν πουληθεί επίσημα από τη Mercedes-Benz». Μάλιστα, οι φήμες λένε ότι οι δυνητικοί αγοραστές εξετάστηκαν από τον Oίκο για να διασφαλιστεί ότι πληρούσαν τα αυστηρά κριτήρια της εταιρίας: να είναι οικονομικά εύρωστοι και πρόθυμοι να εμφανίσουν το αυτοκίνητο σε ειδικές εκδηλώσεις. Ο επικεφαλής της Mercedes-Benz Heritage, Marcus Breitschwerdt δήλωσε πως ο νέος ιδιοκτήτης συμφώνησε ότι η 300 SLR θα παραμείνει προσβάσιμη για δημόσια προβολή, ενώ το δεύτερο μοντέλο παραμένει στην κατοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας κι εκτίθεται στο μουσείο της στη Στουτγάρδη.

Τα έσοδα από την πώληση του μοντέλου θα χρηματοδοτήσουν τη δημιουργία ενός παγκόσμιου «Mercedes-Benz Fund», που θα παρέχει υποτροφίες σε νέους οι οποίοι σπουδάζουν επιστήμες σχετικές με το περιβάλλον και προσανατολίζονται στη μείωση εκπομπών άνθρακα!

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα