Winter Sales: βάλε τα δυνατά σου για το καλύτερο deal
Διαρκούν ως τις 28 Φεβρουαρίου και αυτός είναι ο απόλυτος οδηγός για να κάνετε τις πιο έξυπνες αγορές.
Οι πρώτες εκπτώσεις της χρονιάς έρχονται ακριβώς μετά τις γιορτές με αποτέλεσμα αρκετοί καταναλωτές να θεωρούν πως είναι σχετικά αχρείαστες, έχοντας ξοδέψει τα χρήματά τους δύο σχεδόν εβδομάδες νωρίτερα. Όμως, αν αξιοποιήσετε σωστά την ευκαιρία μπορούν οι χειμερινές εκπτώσεις να αποτελέσουν το καλύτερο shopping deal της σεζόν σας. Οι εκπτώσεις ξεκίνησαν στις 8 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ο απαιτούμενος χρόνος για μία στοχευμένη βόλτα στην αγορά, ιδίως τώρα που λιώνουν και τα χιόνια και η επιστροφή στην καθημερινότητα όπως την ξέραμε γίνεται και πάλι γεγονός.
#Μεγάλη προσοχή στις πραγματικές εκπτώσεις
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι επίσημοι φορείς, κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Ο τρόπος μάλιστα με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στην αλήθεια και να μην είναι ανακριβής. Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
#Δεν γίνονται επιστροφές
Μία συμβουλή που καλό είναι να την έχουμε πάντα στο μυαλό μας. Πολλά καταστήματα το αναγράφουν προς ενημέρωση του κοινού αλλά πάντα υπάρχουν εκείνοι που παρακαλούν ή φωνάζουν για αλλαγή. Αυτό σημαίνει ότι οφείλουμε διπλά και τριπλά να είμαστε καθόλα προσεκτικοί όταν αγοράζουμε προιόν έκπτωσης. Τσεκάρετε τις ραφές, τα υφάσματα, την συσκευασία ή τα υλικά του αγαθού που θα αγοράσετε για να είστε σίγουροι ότι δεν θα χρειαστεί να το αλλάξετε.
Ακολουθεί η λίστα του καλού καταναλωτή με τις βασικές αρχές και κανόνες συμπεριφοράς του αλλά και μερικοί άγραφοι εμπειρικοί κανόνες που θα σας οδηγήσουν στο καλύτερο deal των χειμερινών εκπτώσεων.
#Τα βασικά του καλού καταναλωτή
Πρώτον οι πωλητές/τριες δεν είναι υπηρέτες αλλά εργαζόμενοι και δεύτερον επειδή η πλαστική σακούλα την περίοδο των εκπτώσεων εξολοθρεύει για προφανής λόγους την χάρτινη, ας θυμηθούμε όλοι να πάρουμε μαζί μας την μεγάλη υφασμάτινη ή κλασική shopper bag μας και να γλιτώσουμε το περιβάλλον όσο γίνεται από το μανιακό μας καταναλωτικό αποτύπωμα.
#Ξύπνα την μοδίστρα μέσα σου
Επειδή είναι εκπτώσεις δεν σημαίνει ότι δεν “ζυγίζουμε” την αναλογία ποιότητας και τιμής. Να θυμάστε το ρητό που θέλει ό,τι ειναι φθηνό να βγαίνει τελικά ακριβό. Ειδικότερα στα καλάθια των mass brands που θυμίζουν λαική αγορά μπορεί να βρείτε μέχρι και ξεσκονόπανο με τύπωμα. Θυμηθείτε να κοιτάτε τις ραφές και να τσεκάρετε ενδελεχώς το κομμάτι του πόθου σας για τυχόν ελαττώματα. Επειδή η τιμή είναι δελεαστική δεν σημαίνει ότι παίρνουμε “γουρούνι στο σακί” διαιωνίζοντας την νοοτροπία του επιπόλαιου καταναλωτή. Στην περίπτωση που το έχετε ερωτευτεί ήδη παρά την μικρή τρυπούλα δίπλα στην ετικέτα, προβείτε σε αγορά μόνο στην περίπτωση που το ρούχο ακολουθεί τον επόμενο κανόνα.
#Προοπτικές
Ο όρος κλασικό δεν αφαιρεί πόντους από το πόσο μοντέρνο ή σέξι είναι ένα ρούχο. Βλέπεται πως η μόδα κάνει επιστροφές και επηρεάζεται από δεκαετίες του παρελθόντος. Για παράδειγμα ήδη από τα τέλη του 2015 επανήλθε έντονα το άρωμα της δεκαετίας του 90. Offshoulders, ψηλόμεσα σκληρά τζιν, backpacks, choker και άλλα πολλά. Αυτό δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να ξοδέψετε όλο τον μισθό σας τιμής ένεκεν στην αγαπημένη δεκαετία επειδή τώρα είναι στην μόδα. Η έξυπνη επιλογή θέλει να επιλέξετε δύο μάξιμουμ κλασικά κομμάτια της δεκαετίας, κυρίως μονόχρωμα, σε καλή ποιότητα τα οποία όταν με το καλό φύγει από την μόδα και ξαναεπανέλθει παραλλαγμένη στο μέλλον να επανέλθουν και αυτά πανέτοιμα να φορεθούν ευκολότερα με όσα θα επιτάσσει η τάση την δεδομένη στιγμή. Κοινώς ο κανόνας είναι κοιτάμε το δάσος και όχι το δέντρο.
#Έξυπνες αγορές
Έξυπνη αγορά σημαίνει αν θέλουμε να το δούμε τελείως ορθολογιστικά: μου λείπουν 5 συγκεκριμένα κομμάτια από την γκαρνταρόμπα μου οπότε στις εκπτώσεις θα ψάξω αποκλειστικά για αυτά, για να τα χτυπήσω σε καλή τιμή. Ναι, αυτός είναι ο λογισμός και δεν είναι καθόλου ξενέρωτος. Το αντίθετο μάλιστα. Πόσο χώρο πιάνουν στον χώρο μας μικρά πορτοφολάκια που δεν γεμίζουν ποτέ ή lip balm που δεν φοράμε γιατί δεν σκανε τα χείλη μας ή σετ καλτσάκια με βαρκούλες που δεν θα βάλουμε ποτέ; Πολύ, είναι η απάντηση. Γλιτώστε τον εαυτό σας από το δράμα του άδειου πορτοφολιού και κυρίως της ενέργειας των άχρηστων πραγμάτων γύρω σας. Ό,τι είναι φθηνό δεν σημαίνει ότι είναι και χρήσιμο.
#Θυμηθείτε να τσεκάρετε ξανά τα πιο δημοφιλή fashion brands της πόλης και γιατί όχι να “χτυπήσετε” το αγαπημένο σας κομμάτι σε καλή τιμή.