Life

Υπέροχα βιβλία για να κάνεις δώρο σε εκείνους που αγαπάς

Διάλεξε ανάμεσα σε όσα ξεχωρίσαμε στην εκπνοή του έτους.

Parallaxi
υπέροχα-βιβλία-για-να-κάνεις-δώρο-σε-εκ-393066
Parallaxi

Γιορτές σημαίνει δώρα που διαρκούν, δώρα που μας κάνουν σοφότερους και πλούσιους από γνώσεις και συναισθήματα. Τα βιβλία που δωρίζονται εγγυώνται αυτό το αποτέλεσμα και είναι πάντα μια ιδανική λύση για την χριστουγεννιάτικη περίοδο. Η Parallaxi σας δίνει μερικές επιλογές για όλες τις αναγνωστικές συνήθειες:

«Γιώργος Νταλάρας | …και το καλοκαίρι κρυώνω!» του Θανάση Λάλα

Μια ζωή σαν μυθιστόρημα, 50 χρόνια ελληνικό τραγούδι! Ο Γιώργος Νταλάρας έχει κουσούρια που ίσως να προκαλούν και παρεξηγήσεις. Αλλά υπάρχει άνθρωπος χωρίς κουσούρια; Τα καλά του, όπως στον καθένα, πάνε με τα κουσούρια του παρέα… Ο «θείος», έτσι τον φωνάζουν οι κοντινοί του συνεργάτες, έχει αλλεργία στον καπνό του τσιγάρου, πίνει νεράκι του Θεού, κοιμάται νωρίς, όλη μέρα κάθε μέρα με τα μουσικά όργανα παρέα, δεν αντέχει τα δείπνα και τα κοσμικά, δεν τον χωράει ο τόπος, κάνει πάντα μια προβίτσα πέντε ωρών πριν την κανονική πρόβα έξι ωρών, είναι στο πλευρό των φίλων του στη γιορτή αλλά και στα δύσκολα, δεν ξεχνάει πού γεννήθηκε, ποιοι τον έφεραν στον κόσμο και ιδιαιτέρως δεν ξεχνά πόσο τον έχει επηρεάσει το φυσικό κρύο που έζησε στα παιδικά του χρόνια: «…δεν το άντεχα το κρύο, υπέφερα σαν παιδί… Να σκεφτείς ότι αυτό μού έμεινε κουσούρι και μεγάλος τώρα πια… είναι καλοκαίρι και κρυώνω!». Το βιβλίο του Θανάση Λάλα περιλαμβάνει 121 αυτοβιογραφικά διηγήματα διαλόγου, 112 μοναδικές φωτογραφικές αφηγήσεις, 18 προσωπικές λίστες. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αρμός

«Στο στήθος μέσα χάλκινη καρδιά» του Κώστα Κατσουλάρη

Αθήνα, Σεπτέµβριος 2013: ο 15χρονος Νάσος, ο πιο χαρισµατικός µαθητής του γυµνασίου, δεν εµφανίζεται την πρώτη µέρα στο λύκειο. Ο µόνος που δεν αποδέχεται την εξαφάνιση του παιδιού, µε το οποίο τον συνδέουν πολλά περισσότερα από το πάθος τους για την Ιλιάδα, είναι ο φιλόλογός του Αργύρης Σταυρινός. Κι ενώ στην πόλη αθροίζονται τα θύµατα ενός ασίγαστου κοινωνικού πολέµου, ο Αργύρης θα βρεθεί µπροστά σε ένα κουβάρι από πολλαπλά νήµατα που τον οδηγούν άλλοτε σε νυχτερινές περιπλανήσεις στα στενά του Κολωνού κι άλλοτε αντιµέτωπο µε τα φαντάσµατα µιας οδυνηρής προσωπικής ήττας. Πού όµως τελειώνει το ατοµικό τραύµα και πού αρχίζει το συλλογικό; Πόσος «ηρωικός κόσµος» χωράει στην παρωδία της ελληνικής καθηµερινότητας; Κι αν η αγάπη είναι «το κοινότερο νόµισµα», γιατί είναι τόσο δύσκολο να το αποκτήσουµε; Ένα ατέλειωτο καλοκαίρι απλωνόταν µπροστά του, ένα καλοκαίρι, κι αυτό ήταν το χειρότερο, που θα κατέληγε σε ένα φθινόπωρο χωρίς εκείνον στην τάξη του, χωρίς το βάλσαµο της καθηµερινής τους συνύπαρξης, χωρίς το πρόσωπό του, σοβαρό, καθαρό, όµορφο, να τον αντικρίζει µόλις λίγα µέτρα µακριά του, χωρίς τη φωνή του, αυτή την αργή, µετρηµένη φωνή µε την παράξενη προφορά, που συνόψιζε για εκείνον την ανθρώπινη χάρη και τη θεία δικαιοσύνη. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

«Κυρίες της Θεσσαλονίκης» του Στράτου Σιμιτζή 

Η Θεσσαλονίκη είναι πόλη γένους θηλυκού. Άλλωστε έχει πάρει το όνομά της από μια γυναίκα, η οποία είχε τη διπλή ιδιότητα της συζύγου του ιδρυτή της, Κάσσανδρου, αλλά και της ετεροθαλούς αδελφής του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Και ενώ οι γυναικείες προσωπικότητες που συνδέθηκαν με την ιστορία της πόλης μπορεί να μην γνώρισαν πολλή φήμη κατά την αρχαιότητα, η Θεσσαλονίκη μετρά πολλές σημαντικές γυναικείες φιγούρες οι οποίες επηρέασαν την πορεία και την ζωή της προς το καλύτερο. Αυτές τις γυναίκες, με χρονικό πλαίσιο τις τελευταίες δεκαετίες της πόλης, έρχεται να φέρει μπροστά το βιβλίο του Στράτου Σιμιτζή, που κυκλοφορεί τώρα σε επανέκδοση. Όπως αναφέρει ο συγγραφέας, το βιβλίο “Κυρίες της Θεσσαλονίκης” επιχειρεί να αναδείξει κυρίες οι οποίες ανεξάρτητα από ιδιότητα, επάγγελμα και χώρο, έχουν αφήσει το στίγμα και το αποτύπωμά τους στα κοινωνικά, πολιτικά, πολιτιστικά, επιχειρηματικά δρώμενα αυτής της πόλης. ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ στο πλήρες αφιέρωμα εδώ: Γνωρίστε τις Κυρίες της Θεσσαλονίκης! *Κυκλοφορεί από τον εκδοτικό οίκο Αδελφών Κυριακίδη

«Κρυφή Φωτιά» της Καμίλα Σάμσι (μτφρ. Μιχάλης Μακρόπουλος)

Η Ίσμα είναι ελεύθερη πια. Αφού αφιέρωσε χρόνια στη φροντίδα των νεαρότερων αδελφιών της μετά τον θάνατο της μητέρας τους, αποδέχεται μια πρόσκληση από τη Χίρα, μέντορά της που ζει στην Αμερική, η οποία της επιτρέπει να κάνει πραγματικότητα ένα άπιαστο όνειρό της. Ωστόσο, ο νους της είναι στο Λονδίνο και στην Ανίκα, την όμορφη και ξεροκέφαλη αδελφή της, αλλά και στον αδελφό της, τον Παρβίζ, που εξαφανίστηκε ακολουθώντας το δικό του όνειρο, δέσμιος της σκοτεινής κληρονομιάς του τζιχαντιστή πατέρα που δε γνώρισε ποτέ. Όταν επανεμφανίζεται στην άλλη άκρη της υφηλίου, οι χειρότεροι φόβοι της Ίσμα επιβεβαιώνονται. Και τότε ο Έιμον μπαίνει στη ζωή των αδελφών. Γιος πανίσχυρος πολιτικού, πρέπει να αποφασίσει αν θα ακολουθήσει το προδιαγεγραμμένο μέλλον του ή αν θα τολμήσει να το αψηφήσει. Οι μοίρες των δύο οικογενειών θα συνδεθούν καταλυτικά όταν οι πρωταγωνιστές κληθούν να επιλέξουν τις θυσίες που πρέπει να κάνουν στο όνομα της αγάπης. Μια συγκινητική ιστορία για την πάλη ανάμεσα στην αγάπη και την πίστη, που μεταφέρει την Αντιγόνη του Σοφοκλή στην πολύπλοκη σημερινή πραγματικότητα.

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα: Η Καμίλα Σάμσι γεννήθηκε το 1973 στο Καράτσι, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε δημιουργική γραφή στο Hamilton College και έκανε μεταπτυχιακά (MFA) στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης. Εργάστηκε ως κριτικός λογοτεχνίας και αρθρογράφος, κυρίως για τον Guardian, και συμμετείχε ως κριτικός σε αρκετά λογοτεχνικά βραβεία, όπως το Orange Award for New Writing και το Guardian First Book Award. Επίσης είναι μέλος της συμβουλευτικής ομάδας του μη κερδοσκοπικού οργανισμού Index on Censorship. Τα μυθιστορήματά της έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχουν τιμηθεί με πολυάριθμα βραβεία. Το «Κρυφή Φωτιά» τιμήθηκε με το Women’s Prize for Fiction, ενώ ήταν υποψήφιο για το Man Booker Prize, το Costa First Novel Award και το International Book of the Year 2018 στα Australian Book Industry Awards. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Ψυχογιός 

«Κάποιος Λούκας» του Χούλιο Κορτάσαρ (μτφρ. Αχιλλέας Κυριακίδης)

«Κάπου πρέπει να υπάρχει μια χωματερή όπου στοιβάζονται οι εξηγήσεις. Ένα μόνο πράγμα είναι ανησυχητικό σ’ αυτό το σωστό πανόραμα: ό,τι ενδέχεται να συμβεί τη μέρα που κάποιος θα κατορθώσει να εξηγήσει και τη χωματερή». 

Διαβάστε σχετικά: Ο Αχιλλέας Κυριακίδης από το Ω ως το Α – Μια εξομολόγηση στην Parallaxi από το τώρα ως την παιδική του ηλικία

Πίσω από το όνομα «Λούκας» κρύβεται κάποιος «Χούλιο» που αφηγείται ιστορίες για τους αγαπημένους του πιανίστες, τις ζωές εκκεντρικών καλλιτεχνών, τα έθιμα ορισμένων αργεντινών οικογενειών, την αγάπη και τη φιλία. Ακούραστος ανατροπέας κανόνων, προσφέρει μέχρι και συμβουλές για το πώς να γυαλίσετε τα παπούτσια σας, να γράψετε ποιήματα, να δώσετε διαλέξεις, να καταφέρετε να σας πετάξουν έξω με τις κλοτσιές από μια συναυλία ή να κολυμπήσετε σε μια πισίνα με αλεύρι. Σε τελική ανάλυση, αυτό εδώ είναι περισσότερο ένα εγχειρίδιο κόντρα στη σοβαρότητα, παρά ένα βιβλίο μυθοπλασίας. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Opera

«Μικρές φωτιές παντού» της Celeste Ng (μτφρ. Ρίτα Κολαΐτη)

Στο Σέικερ Χάιτς, ένα ήρεμο, προοδευτικό προάστιο του Κλίβελαντ, όλα είναι σχεδιασμένα ως την τελευταία λεπτομέρεια – από τη χάραξη των στριφογυριστών δρόμων ως το χρώμα των σπιτιών, ως τις επιτυχημένες ζωές που πρόκειται να ζήσουν οι κάτοικοί του. Και κανείς δεν ενσαρκώνει αυτό το πνεύμα καλύτερα απ’ ότι η Έλενα Ρίτσαρντσον, της οποίας η βασική αρχή είναι να σέβεται πάντα τους κανόνες. Τότε, στην ειδυλλιακή φούσκα που συνιστά τη ζωή της οικογένειάς της, μπαίνει η Μία Γουόρεν, μια αινιγματική καλλιτέχνιδα που νοικιάζει μαζί με την έφηβη κόρη της, την Περλ, ένα σπίτι των Ρίτσαρντσον. Σύντομα η Μία και η Περλ αποκτούν πολύ σημαντικότερο ρόλο στη ζωή τους από αυτόν των απλών ενοικιαστριών – και τα τέσσερα παιδιά των Ρίτσαρντσον γοητεύονται από τη μητέρα και την κόρη. Η Μία όμως κουβαλά ένα μυστηριώδες παρελθόν και μια αψηφισιά για το κατεστημένο που απειλεί να ανατρέψει την τόσο τέλεια οργανωμένη κοινότητά τους. Το Μικρές φωτιές παντού διερευνά το βάρος των μυστικών, την τρομερή δύναμη της μητρότητας, καθώς και τον κίνδυνο που ελλοχεύει στην πεποίθηση πως ακολουθώντας τους κανόνες μπορείς να αποτρέψεις μια συμφορά.

Ένα παγκόσμιο εκδοτικό φαινόμενο, το αγαπημένο μυθιστόρημα των αναγνωστών στην ψηφοφορία του GoodReads για το 2017, το καλύτερο μυθιστόρημα του 2017 σύμφωνα με το Amazon. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο

«Αυτοβιογραφία» του Κώστα Γαβρά (μτφρ. Ωρίων Αρκομάνης)

Οκτώβριος 1955, ο Κώστας Γαβράς φτάνει στο Παρίσι, μόνος και με ελάχιστα χρήματα αλλά γεμάτος ελπίδες και όνειρα, έστω και απροσδιόριστα. «Το να ανακαλύψεις, να μάθεις, ήταν το όνειρο μέσα στο όνειρο», γράφει. Στην Ελλάδα, λόγω των πολιτικών φρονημάτων του πατέρα του, ήταν απαγορευμένο να σπουδάσει. Στα 65 χρόνια που ακολούθησαν ο Γαβράς γύρισε περισσότερες από 20 ταινίες, συνεργάστηκε με σημαντικούς συγγραφείς, σεναριογράφους, ηθοποιούς, μουσικούς, φωτογράφους και τεχνικούς του κινηματογράφου, γνώρισε και συνομίλησε με τους σπουδαιότερους πολιτικούς της εποχής του.

Διαβάστε σχετικά: Ο Κώστας Γαβράς βραβεύτηκε με το Ευρωπαϊκό Όσκαρ

Σκηνοθέτης και σεναριογράφος, με τολμηρό πολιτικό λόγο και παγκόσμια αναγνώριση, τιμήθηκε με τα μεγαλύτερα βραβεία κινηματογράφου: Όσκαρ, Χρυσό Φοίνικα Φεστιβάλ Καννών, Χρυσή ʼρκτο Φεστιβάλ Βερολίνου, Μεγάλο Βραβείο Ακαδημίας Γαλλικού Κινηματογράφου, Βραβεία στα Φεστιβάλ Μόσχας και Τορόντο, Βραβεία Έντγκαρ ʼλλαν Πόε, Σεζάρ, Λυμιέρ κ.ά. Στην Αυτοβιογραφία του Γαβρά ο αναγνώστης δεν παρακολουθεί απλώς το άκρως ενδιαφέρον και συχνά περιπετειώδες παρασκήνιο των ταινιών του, αλλά και την οδυσσειακή πορεία ενός ανθρώπου που ξεκίνησε από κάποια ελληνική φτωχογειτονιά για να διανύσει έναν ανηφορικό αλλά λαμπρό δημιουργικό δρόμο. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg

«Πού να βρω την ψυχή μου – Ιδέες, Τόμος Γ» του Μίκη Θεοδωράκη

Οι Εκδόσεις IANOS επανεκδίδουν το βιβλίο του Μίκη Θεοδωράκη «Ποῦ νὰ βρῶ τὴν ψυχή μου…» Ιδέες, το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 2002. Πρόκειται για το τρίτο και τελευταίο μέρος της τριλογίας Ποῦ νὰ βρῶ τὴν ψυχή μου, με τον υπότιτλο Ιδέες, στο οποίο περιλαμβάνονται κείμενα, άρθρα, ομιλίες και συνεντεύξεις του Μίκη Θεοδωράκη, στα οποία ξεδιπλώνονται οι σκέψεις του για φιλοσοφικά ζητήματα. Σε αυτόν τον τόμο δημοσιεύεται το Αντιμανιφέστο, ένα επίκαιρο κείμενο για τον λαό που διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον κι ένα καλύτερο επίπεδο διαβίωσης: «Τι είναι κατ’ αρχάς οι “ανθρωπομονάδες”; Πρόκειται για ένα σύνθετο και αρκετά πολύπλοκο σύστημα καταμέτρησης της ανθρώπινης ενέργειας – βιολογικά, πνευματικά και ψυχικά», γράφει ο Μίκης Θεοδωράκης. Το βιβλίο προλογίζει η Ιωάννα Κολοβού. Έργο εξωφύλλου: Μίκης Θεοδωράκης Απόσπασμα από τον πρόλογο της Ιωάννας Κολοβού: «Αυτή είναι η στάση ζωής του, αυτή που διαφαίνεται και μέσα από τα κείμενα που ακολουθούν. Κείμενα φιλοσοφικά, κείμενα-φωτιά, κείμενα προφητικά, κείμενα με απόψεις που πρώτη φορά εμφανίζονται στην παγκόσμια σκέψη, αιφνιδιάζουν με την προκλητική απλότητά τους και την “αυθάδη” τολμηρότητά τους. Κείμενα από όπου βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι εντός του αποκαλύφθηκε κάποια στιγμή η φύση και η αλήθεια των όντων και των φαινομένων. Κοινωνοί αυτής της γνώσης γινόμαστε τώρα κι εμείς». *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις IANOS

«Ο μαυροκόκκινος Δεκέμβρης» του Δημοσθένη Παπαδάτου – Αναγνωστόπουλου

Ο ελληνικός Δεκέμβρης του 2008 δεν είχε αιτήματα, ιεραρχία ή εκπροσώπους. Ξεκίνησε με τις οργισμένες διαδηλώσεις για το φόνο του 15χρονου Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου και έφτασε σχεδόν σε κάθε γωνιά της χώρας. Ανησύχησε ξένους ηγέτες, ενέπνευσε εκδηλώσεις αλληλεγγύης στο εξωτερικό, απασχόλησε σημαντικούς διανοούμενους. Έδειξε τα όρια μιας ορισμένης εκδοχής του μαρξισμού, αλλά και αυτά των μεταμοντέρνων πολιτικών θεωριών. Προάγγελος της κρίσης και των μεγάλων κινητοποιήσεων ως και το 2015, ο Δεκέμβρης ήταν οι επιθέσεις μαθητών σε αστυνομικά τμήματα, οι εργαζόμενοι χωρίς πολιτική και συνδικαλιστική εκπροσώπηση και οι άνεργοι που έκαψαν τράπεζες· η «δεύτερη γενιά» μεταναστών και οι Τσιγγάνοι, αλλά και τα παιδιά των βορείων προαστίων. Ταυτόχρονα, ήταν μια μαυρο-κόκκινη εξέγερση, που προειδοποίησε έγκαιρα για τα όρια της συμβίωσης καπιταλισμού και δημοκρατίας. Τι έμεινε από την προειδοποίηση εκείνη; Ο Δεκέμβρης δεν έγινε εθνική γιορτή. Δημιουργικός και καταστροφικός μαζί, συσπείρωσε απέναντί του το «μετριοπαθές» Κέντρο και τα (δεξιά) άκρα. Φιλελεύθεροι πολιτικοί, πανεπιστημιακοί και δημοσιογράφοι απαίτησαν «να τελειώνουμε με τη Μεταπολίτευση». Κόμματα και μέσα ενημέρωσης απενοχοποίησαν την κρατική βία και έκαναν την Ακροδεξιά κυβερνητική δύναμη. Έμποροι βρήκαν «προστασία» στους νεοναζί. Καθώς η κρίση συνεχίζεται, δεν πρόκειται για παλιά ιστορία. Εξέγερση, αντι-εξέγερση, αντικαπιταλιστική στρατηγική: με αυτά τα ζητήματα καταπιάνεται ο Δημοσθένης Παπαδάτος-Αναγνωστόπουλος στην εμπεριστατωμένη μελέτη του για τον Δεκέμβρη του 2008. *Κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Τόπος

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα