Μια νέα Chinatown
Εικόνες: Ορχάν Τσολάκ Λέξεις: Κύα Τζήμου Φαρδιά πεζοδρόμια, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, δενδροστοιχίες. Η γειτονιά της Chinatown γύρω από την οδό Ταντάλου ήταν μια γειτονιά υποβαθμισμένη αισθητικά. Η αραιή κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους την καθιστούσε μια γειτονιά ιδανική για μια ανάπλαση που θα εξυπηρετεί περισσότερο τους πεζούς. Η ανάπλαση περιοχής μεταξύ των οδών Μοναστηρίου – […]
Εικόνες: Ορχάν Τσολάκ Λέξεις: Κύα Τζήμου
Φαρδιά πεζοδρόμια, δρόμοι ήπιας κυκλοφορίας, δενδροστοιχίες. Η γειτονιά της Chinatown γύρω από την οδό Ταντάλου ήταν μια γειτονιά υποβαθμισμένη αισθητικά. Η αραιή κίνηση των αυτοκινήτων στους δρόμους την καθιστούσε μια γειτονιά ιδανική για μια ανάπλαση που θα εξυπηρετεί περισσότερο τους πεζούς.
Η ανάπλαση περιοχής μεταξύ των οδών Μοναστηρίου – 26ης Οκτωβρίου – Αισώπου – Ταντάλου – Σαπφούς, προϋπολογισμού (1.490.000 €) ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων ενενήντα χιλιάδων ευρώ με Φ.Π.Α. ήταν ανάμεσα στα πέντε σημαντικά έργα ανάπλασης, νέων κατασκευών και ανάδειξης περιοχών του δήμου Θεσσαλονίκης συνολικού προϋπολογισμού 7,5 εκατομμυρίων ευρώ που ψηφίστηκαν από το δημοτικό συμβούλιο έναν χρόνο πριν. Πέντε εργολαβίες που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο στην κατασκευή πεζοδρόμων και στην διεύρυνση των πεζοδρομίων, με παράλληλη φύτευση δένδρων, σε 48 δρόμους σε όλες τις δημοτικές κοινότητες της πόλης. Τα άλλα 4 έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη είναι: Ανάπλαση της οδού Κίμωνος Βόγα και κάθετων οδών, ανάπλαση περιοχής μεταξύ των οδών Μαβίλη – Κάλβου – Παπαρηγοπούλου (περιοχή Δώδεκα Αποστόλων), ανάπλαση περιοχής Κήπου Καλού – Γυμνασιάρχου Μικρού – Διστόμου – Παπάφη, ανάδειξη ιστορικών περιοχών 2ης και 3ης Δημοτικών Κοινοτήτων.
Με βάση την υφιστάμενη κατάσταση της κυκλοφορίας των πεζών και των αυτοκινήτων, η μελέτη ξεκίνησε με την επαναχάραξη των οδών και των πεζοδρομίων. Συγκεκριμένα, ορίστηκε σταθερό ελάχιστο πλάτος οδοστρώματος 3,20μ., με μια λωρίδα κυκλοφορίας των οχημάτων, εκτός της οδού Οδυσσέως με δύο λωρίδες κυκλοφορίας 3μ. η κάθε μία. Απαγορεύτηκε η στάθμευση των αυτοκινήτων σε όλες τις οδούς, εκτός της οδού Αισώπου που δημιουργήθηκε χώρος στάθμευσης εκατέρωθεν της οδού, διαμορφωμένη ζώνη πλάτους 2,00μ. Στην οδό Αισώπου, επίσης, όπου τα πεζοδρόμια είναι φαρδύτερα, πλάτους 4,40μ. τοποθετείται και λωρίδα όδευσης τυφλών, σύμφωνα με την πρόσφατη νομοθεσία για την κυκλοφορία ΑΜΕΑ στους κοινόχρηστους χώρους της πόλης. Το υπόλοιπο πλάτος του πεζοδρομίου, ως το κράσπεδο, καταλαμβάνεται από τα διάφορα στοιχεία του αστικού εξοπλισμού. Οι διαπλατύνσεις πεζοδρομίων εκατέρωθεν των οδικών αξόνων και των συμβολών τους με τις κάθετες οδούς, εφαρμόζονται και στα σημεία όπου τοποθετούνται κάδοι απορριμμάτων, ράμπες εισόδων καθώς και διαβάσεις πεζών καθορίζοντας τις θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και διευκολύνοντας ταυτόχρονα την κίνηση των πεζών.
Για να διατηρηθεί η φυσιογνωμία της περιοχής επιλεχθηκε η αποξήλωση της υπάρχουσας ασφάλτου και η αποκάλυψη και επανατοποθέτηση μετά από συντήρηση, των παραδοσιακών γρανιτένιων κυβόλιθων. Συγκεκριμένα για τις οδούς Αισώπου και Σαπφούς επιστρώθηκαν εκ νέου οι παλιοί γρανιτοκυβόλιθοι ύστερα από συντήρηση και καθαρισμό τους, με κολυμβητή τοποθέτηση πάνω σε υπόβαση ελαφρά οπλισμένου σκυροδέματος. Για τον επανασχεδιασμό των υπολοίπων οδών της περιοχής ανάπλασης επιλέχθηκε μια συνεχής ομοιόμορφη πλακόστρωση, συναφή με τους παραδοσιακούς γρανιτοκυβολίθους, ώστε να προκύπτει το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα σε όλη την υπόλοιπη έκταση του διαμορφούμενου χώρου.
Διαβάστε ακόμα: Μια πρόταση για την Chinatown