Parallax View

4 λεπτά που εξηγούν πως φτάσαμε σε μία γυναικοκτονία

Η Lacta έδωσε μαθήματα διαφήμισης σήμερα

Μυρτώ Τούλα
4-λεπτά-που-εξηγούν-πως-φτάσαμε-σε-μία-γ-847325
Μυρτώ Τούλα

Έπεσε στα χέρια μου μόλις κυκλοφόρησε, το ύμνησαν όλοι. Κι εγώ μαζί τους. Αυτό είναι το νόημα του marketing. Ή μαλλον αυτό θα έπρεπε να είναι. Η δημιουργία να σε βάζει να σκέφτεσαι, να σε προβληματίζει, να σε σκουντάει να ξυπνήσεις. 

Καμιά φορά οι μεγάλες εταιρείες οφείλουν να παίρνουν θέση σε ζητήματα που μας αφορούν όλους. Το marketing και τα social media είναι πια η πιο ηχηρή φωνή όλων, έτσι οι χειριστές και δημιουργοί αυτών οφείλουν να σκέφτονται με αυτό το background και να δρουν ανάλογα με σκοπό την αφύπνιση της κοινωνίας.

Σήμερα λοιπόν, λίγες ημέρες πριν την 25η Νοέμβρη, η Lacta δημοσίευσε ένα video τετράλεπτης διαρκείας, γροθιά στο στομάχι, με τίτλο “Mη με αφήσεις ποτέ.”

Οι πρώτες σκηνές του γρήγορου κλιπ, απεικονίζουν ένα ερωτευμένο ζευγάρι λουσμένο από ευτυχία. Αχώριστοι, κάτω από τον ήλιο, σε νέο σπίτι μόλις ξεκίνησαν τη νέα τους κοινή ζωή.

Όμως, κάπου στην ευτυχία η κοπέλα αντίκρισε κατάματα το σκοτάδι του αγοριού. Το αγόρι την εγκλώβισε, την έκλεισε στο σπίτι, την κυνήγησε πετώντας της ένα γυάλινο ποτήρι, δεν της επέτρεπε την παραμικρή επικοινωνία, μέχρι που εκείνη του ζήτησε να χωρίσουν.

Και μετά από αυτή της την φράση-επιθυμία εκείνος…την σκότωσε. Έτσι απλά!

Μία ιστορία πια συνηθισμένη, που πάραυτα αν την δεις γυρισμένη και αποτυπωμένη οπτικά στην μικρή οθόνη, θα φρικάρεις για άλλη μία φορά.

Κινηματογραφικές σκηνές που ξεπηδούν από την ματωμένη πραγματικότητα, που σε λυγίζουν, που ξυπνούν εκείνες που δεν σπάνε την σιωπή τους τόσο καιρό, που απαντούν σε εκείνους τους ανόητους που ρωτούν μέχρι σήμερα «γιατί τα είπε τώρα;»

Μία εταιρία που θα μπορούσε κάλλιστα να εκμεταλλευτεί στο έπακρο το film της μα ανταυτου δεν υπήρξε κανένα αποτύπωμα της μέσα του.

Δεν με ενδιαφέρει να δώσω απάντηση σε ορισμένους που έγραψαν «Γιατί η lacta δεν γύρισε νωρίτερα αυτό το βιντεο», με νοιάζει που το έκανε κι ας είναι και τώρα ας ήταν και σε 10 μέρες.

Η διαφήμιση, αποτελεί μέχρι σήμερα βασικό παράγοντα επιρροής και τελικής καθοδήγησης του ανθρώπου και σίγουρα κυκλοφορούσαν και άλλες τέτοιου είδους διαφημίσεις ο κόσμος ενδεχομένως να ήταν λίγο καλύτερος, ή μαλλον, πιο ενημερωμένος, ενδεχομένως και συνεσταλμένος.

Διότι εδώ μιλούμε για (εταιρική) κοινωνική ευθύνη, οι κολοσσοί οφείλουν να βοηθούν την κοινωνία να εξαλείψει τέτοια αισχρά φαινόμενα, σαν αυτό των γυναικοκτονιών και το άλλο της κακοποιητικής σχέσης προς το πρόσωπο της γυναίκας.  Μετέπειτα οι άνθρωποι που ανήκουν στην κοινωνία οφείλουν να σκέφτονται πως οι ίδιοι συμβάλλουν σε αυτά τα φαινόμενα. Γιατί συμβάλλουν.

4 λεπτά ενός βίντεο λοιπόν, που παρακολουθείς, παγωμένος μα καθόλου έκπληκτος για το τι συμβαίνει στην Ελλάδα του 2021. Και ένας τίτλος «Μη με αφήσεις ποτέ», που προδίδει την αγάπη, μα πίσω από αυτήν κρύβεται η λέξη-κατάσταση κολαστήριο μιας φυλακής.

4 λεπτά ωμής αλήθειας μία άγριας κλοτσιάς στην κοινωνία.

Αυτό εκανε η lacta σήμερα, επιδίωξε την αφύπνιση που όλες οι μεγάλες εταιρίες έχουν την δυνατότητα έχουν να κάνουν.

Είπε και έδειξε τα πάντα με το όνομα τους, χωρίς θολά πρότυπα και υπονοούμενα, με ωμότητα, εντιμότητα και συνείδηση της φρικτής κατάστασης που βιώνουν  οι γυναίκες στην Ελλάδα σήμερα.

Δείτε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα