5 λόγοι για να πάτε σινεμά (19/2-25/2)
του Στάθη Κόλια Επιλέγεις παρά το παγερό κρύο να βγεις από το σπίτι σου για να χουχουλιάσεις σε μία ονειρική κινηματογραφική αίθουσα και από νέες ταινίες έχεις να επιλέξεις ανάμεσα μόνο σε δύο. Μην στεναχωριέσαι. Περιορισμένες οι επιλογές αυτή τη φορά αλλά γεμάτες, ουσιαστικές και λακωνικές, που θα γράφαμε στην Έκθεση Γ’ Λυκείου. Επιλογή ανάμεσα […]
του Στάθη Κόλια
Επιλέγεις παρά το παγερό κρύο να βγεις από το σπίτι σου για να χουχουλιάσεις σε μία ονειρική κινηματογραφική αίθουσα και από νέες ταινίες έχεις να επιλέξεις ανάμεσα μόνο σε δύο. Μην στεναχωριέσαι. Περιορισμένες οι επιλογές αυτή τη φορά αλλά γεμάτες, ουσιαστικές και λακωνικές, που θα γράφαμε στην Έκθεση Γ’ Λυκείου. Επιλογή ανάμεσα σε ένα συγκινητικό και σκληρό ανθρώπινο δικαστικό δράμα και σε μία πολεμική ταινία. Ανοίξτε την εξώπορτα, αγνοήστε το κρύο και αφεθείτε στη μαγεία της σκοτεινής αίθουσας.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί God Bless America. -Για την ερμηνεία του Bradley Cooper και τη θεαματική του μεταμόρφωση. Το σώμα του προσδίδει επιθετικότητα και μίσος, αλλά το βλέμα του παρουσίαζει την ευαίσθητη πλευρά του, τον πόνο του και την άγνοια του γιατί πολεμάει. -Για την σαθρή ηθική παρουσίαση της Αμερικής, της κοινωνίας της και των στρατιωτών της. Μια γενιά πολεμιστών, καταστροφικών μηχανών, που σκοτώνουν χωρίς να ξέρουν για ποιο λόγο αγωνίζονται και μη μπορώντας να αιτιολογήσουν επαρκώς τις πράξεις τους. -Για το ρεαλισμό της σκηνοθεσίας του Clint Eastwood. Σε παρασύρει και σε κάνει να νοιώθεις πως βρίσκεσαι στο πεδίο της μάχης.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί δαιμονοποιεί τόσο τους Ιρακινούς λειτουργώντας ως μία έμμεση αμερικάνικη προπαγάνδα. -Γιατί αγαπήσατε το αντιπολεμικό αριστούργημα του Clint Eastwood “Γράμματα από την Ίβο Τζίμα”. -Γιατί δεν θέλετε να ξαναδείτε πότε κάτι παρόμοιο με το “The Hurt Locker”.
1. Το Διαζύγιο: Η Δίκη της Βίβιαν Άσλεμ
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί σας αρέσουν τα δικαστικά δράματα. Απολαύσατε το “12 angry men” και το “’Ενας Χωρισμός”. -Για τη σκηνοθεσία της ταινίας. Όλη γυρισμένη σε ένα άσπρο δωμάτιο, σε ένα δικαστήριο που υπό την συναισθηματική πίεση της έλλειψης ελευθερίας μικραίνει κατά την αναμονή της απονομής της δικαιοσύνης. -Για την ερμηνεία της Ronit Elkabetz, φειδωλή και κραυγαλέα, συγκινεί με τη σιωπή της και με τα ξεσπάσματα της, με το βλέμμα της και τις απόψεις της για την καταπάτηση της κοινωνικής αδικίας. -Για το σενάριο της και για τη θεματική της. Πρόκειται για μία ουσιαστική φεμινιστική ταινία σχετικά με την οικογένεια, τις συζυγικές σχέσεις και την ανάγκη πραγματικής κοινωνικής δικαιοσύνης. Μια ταινία που δεν επικεντώνεται μόνο στο αναχρονιστικό δίκαιο του Ισραήλ, αλλά επεκτείνεται και σε πολλές άλλες χώρες, όπως και στην Ελλάδα.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί οι δικηγορικές και οι φεμινιστιές ταινίες σας προκαλούν ύπνο και δεν θέλετε να κοιμάστε στον κινηματογράφο. -Γιατί ο τρόπος κινηματογράφησής της παραπέμπει περισσότερο σε θεατρικό έργο, παρά σε ταινία. -Για τον αργό της ρυθμό και για την έλλειψη οποιουδήποτε ειδικού εφέ, κάτι που μπορεί να σας κουράσει, αν δεν είστε συνηθισμένοι.
Μπορεί να είναι μόνο δύο οι νέες ταινίες της εβδομάδας, και να μην σας αρκούν οι προσφερόμενοι νέοι ταξιδιωτικοί προορισμοί, αλλά ήδη υπάρχουν και άλλα απολαυστικά κινηματογραφικά μέρη για να ταξιδέψετε:
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί λατρέψατε το «Kick-Ass» και το «X-Men: Η Πρώτη Γενιά». Ο σκηνοθέτης τους Mathew Vaugn επιστρέφει με μία σύγχρονη καθαρή περιπέτεια δράσης με στυλ Τζέιμς Μποντ. -Για τον Samuel L. Jackson που μας χαρίζει έναν από τους πιο απολαυστικούς κακούς των σύγχρονων ταινιών δράσης. -Για τον «Like a sir» Colin Firth ως αρχηγό-πράκτορα που δίνει άλλη φινέτσα στον Βρετανικό τρόπο αντιμετώπισης των καταστροφών και της μάχης. Ποιος είπε ότι δεν μπορείς να πιεις το τσάι σου, ενώ σώζεις την ανθρωπότητα; -Για την 100% απενοχοποιημένη διασκέδαση που θα σας προσφέρει χωρίς περιττούς political correct διδακτισμούς.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Για να γνωρίζετε γιατί προκλήθηκε τόσος σάλος με την απαγόρευση προβολής της στη Ρωσία. -Γιατί είναι ένα ηθογραφικό αριστούργημα της σύγχρονης Ρωσίας σχετικά με τη διαφθορά και την αδικία που συμβαίνουν καθημερινά στα σπλάχνα της. -Για την μαγευτική της φωτογραφία που θυμίζει επίπεδο και βάθος σκηνοθετών άλλων εποχών. -Γιατί είναι ένα οπτικό φιλοσοφικό δοκίμιο πάνω στους θεσμούς, στις αξίες, στη σημασία της θρησκείας και στο ρόλο της εκκλησίας.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί μιλάει για την ασταμάτητη, ανυπέρβλητη ανάγκη για δημιουργία που ξεπερνάει τη φιλία, τον έρωτα και κάθε άλλη διαπροσωπική σχέση. -Γιατί μιλάει για την αφοσίωση, για τη πειθαρχία, για τον σκληρό ανταγωνισμό στο χώρο της μουσικής, αλλά και για τα πολλά σκληρά πρόσωπα της καθημερινότητας. -Για την σοκαριστική ερμηνεία του J.K. Simmons. Είναι εκπληκτικός, αλλά και τρομακτικός ταυτόχρονα. Πολύ καλός είναι και ο νεαρός Milles Teller. -Γιατί πρώτον ο πρωταγωνιστής σε αντίθεση με τα πρότυπα δεν είναι γυμνασμένος και όμορφος, και γιατί ο πρωταγωνιστής σκιαγραφημένα δεν είναι τέλειος,. Έχει πολλά ελαττώματα. -Για το μαγικό jazz soundtrack της. Θα σας παρασύρει.