5 λόγοι για να πάτε σινεμά (21-27/5)
του Στάθη Κόλια Ο καιρός πλέον μας επισημαίνει σχεδόν καθημερινά πως ήρθε το καλοκαίρι και προς επιβεβαίωση του άνοιξαν και οι θερινοί κινηματογράφοι της πόλης, οι οποίοι ως επιχειρήματα έχουν να προτείνουν γαλλική κωμωδία και την επιστροφή του Al Pacino. Είναι δυνατά επιχειρήματα. Βέβαια θα ήταν άδικο να γυρίσετε την πλάτη σας στου χειμωνιάτικους κινηματογράφους […]
του Στάθη Κόλια
Ο καιρός πλέον μας επισημαίνει σχεδόν καθημερινά πως ήρθε το καλοκαίρι και προς επιβεβαίωση του άνοιξαν και οι θερινοί κινηματογράφοι της πόλης, οι οποίοι ως επιχειρήματα έχουν να προτείνουν γαλλική κωμωδία και την επιστροφή του Al Pacino. Είναι δυνατά επιχειρήματα. Βέβαια θα ήταν άδικο να γυρίσετε την πλάτη σας στου χειμωνιάτικους κινηματογράφους που πάντα αυτή την εβδομάδα σας προσφέρουν ελληνικές ταινίες που αξίζει να μάθετε.
Υ.Γ. Μην χάσετε την ευκαιρία να δείτε το «Τετάρτη 04.45», ένα εντυπωσιακό ελληνικό νέο-νουαρικό δράμα.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα.
Γιατί να τη δείτε; -Για την ερμηνεία του Benicio Del Toro ως Pablo Escobar. Είναι ανατριχιαστικός και με όπλο το βλέμμα του, αλλά και με μέσο έκφρασης την παχύσαρκή του σιλουέτα.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί πρωταγωνιστής δεν είναι ο Pablo Escobar, απλά λειτουργεί ως φόντο και κακός ενός ακόμα χιλιοειπωμένου απαγορευμένου χολιγουντιανού έρωτα. -Γιατί πρωταγωνιστής είναι ο Josh Hutcherson, του οποίου η εκφραστική ικανότητα ανταγωνίζεται αυτή της Kristen Stewart. Στη μισή ταινία είναι σκληρός και ανέκφραστος και στην άλλη αγχωμένος και ανέκφραστος. -Γιατί οι χαρακτήρες της ταινίας είναι εντελώς μονόπλευροι και μη ρεαλιστικοί και κανείς δεν δείχνει ποτέ το ενδιαφέρον να εστιάσει έστω και λίγο σε αυτούς. -Γιατί δεν εστιάζει ποτέ στην πολύπλευρη προσωπικότητα και ζωή του βαρόνου ναρκωτικών Pablo Escobar.
Γιατί να τη δείτε; -Για τις πανέμορφες εικόνες της, γυρισμένη στο εξωτικό νησί Σοκότρα της Υεμένης. -Γιατί γυρίστηκε σε λίγες ημέρες, με λίγα λεφτά, με πρωταγωνιστές απλούς ανθρώπους, οι οποίοι δεν γνώριζαν το σενάριο, αλλά μόνο την κεντρική ιδέα. -Γιατί η ταινία αποτελεί έναν υπαρξιακό, φιλοσοφικό και καλλιτεχνικό προβληματισμό.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί δεν σας αρέσει να πειραματίζεστε με τον πειραματικό κινηματογράφο. -Γιατί δεν έχει αρχή, μέση και τέλος και απουσιάζει μία ξεκάθαρη δομή και συνοχή.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί αποτελεί μία καταγραφή της διαδρομής της λύρας από το παρελθόν στο παρόν κατά μήκος όλης της Ελλάδος. -Γιατί με αφορμή την ιστορία της λύρας, το ντοκιμαντέρ αποτελεί μία καταγραφή της ελληνική μνήμης και παράδοσης. -Γιατί είναι το κύκνειο άσμα του σκηνοθέτη Γιάννη Λάμπρου, το οποίο ολοκληρώθηκε και προβλήθηκε μετά το θάνατο του.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί λόγω των αρκετών αποσπασμάτων μουσικών κομματιών λύρας θα κουράσει αυτούς που δεν έχουν μεγάλη οικειότητα με το αντικείμενο. -Γιατί μπορεί να κουράσει η μεγάλη διάρκεια του.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί είναι η καλύτερη σας οι γαλλικές κωμωδίες σε θερινό κινηματογράφο κάτω από τα αστέρια. -Γιατί ξετρελαθήκατε με το «Ο διάβολος φοράει Prada». -Γιατί σας αρέσουν οι ταινίες που έχουν λίγο έρωτα, λίγο δράμα, λίγο γέλιο και λίγο πασαρέλα. -Για την πολύ ωραία σεναριακή επιλογή ο πρωταγωνιστής να μην ανταποκρίνεται στα γνωστά στερεοτυπικά πρότυπα ομορφιάς που μας έχουν συνηθίσει παρόμοιες ταινίες.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί περνάει λίγη ώρα μέχρι να αρχίσουν τα γέλια. -Γιατί θα νοιώσετε πως την έχετε ξαναδεί και δεν έχει να προσφέρει σε επίπεδο κωμωδίας κάτι το διαφορετικό. -Γιατί οι χαρακτήρες είναι υπερβολικοί και λίγο μονοδιάστατοι για να παραχθεί γέλιο.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί λες και είναι αυτοβιογραφική ταινία του Al Pacino και του Barry Levinson. Μιλά για τη ματαιοδοξία του ηθοποιού, για το πώς αντιμετωπίζει το γεγονός ότι γερνάει και εξαφανίζεται από το προσκήνιο και για το πώς χάνει τον εαυτό του ανάμεσα στους τόσους ρόλους που υποδύεται. -Για τον Al Pacino. Είναι τρωτός και ευάλωτος, εκφράζοντας τραγικοκωμικά το άγχος και τη μοναξιά αυτού του γερασμένου ηθοποιού και ξεφεύγοντας από τη γνωστή υποκριτική του μανιέρα τα τελευταία χρόνια. Επιτέλους. -Γιατί σας άρεσε και σας άγγιξαν οι θεματικές του «Birdman» και του «Clouds of Sils Maria». -Γιατί έχετε αδυναμία στον Philip Roth, σε μυθιστόρημα του οποίου βασίζεται η ταινία.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί προσπαθεί να είναι και καυστική κωμωδία και δράμα, με αποτέλεσμα να αποπροσανατολίζει λόγω των διαφορετικών κατευθύνσεων και να μην έχει συγκεκριμένο χαρακτήρα. -Για τη σεναριακή επιλογή του να είναι συνέχεια παρούσα η φωνή του αφηγητή επεξηγώντας τα πάντα, ώστε να μην αφήνει κάτι αμφίβολο για να παρακινήσει την περιέργεια του θεατή.
Το γνωρίζω αυτή την εβδομάδα η κριτική ήταν λιγάκι σκληρή στις νέες κινηματογραφικές αφίξεις, με αποτέλεσμα να έχετε περιέργεια για το τι άλλο προβάλλεται στις αίθουσες. Ε θα ήταν ντροπή να σας αφήσου με την απορία.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί αγαπάτε τα φιλμ νουάρ, τα αγωνιώδη θρίλερ και τις ταινίες με μαύρο χιούμορ. -Για την ερμηνεία του Στέλιου Μάινα. Για τη μελαγχολία και τη σκληρότητα που βγάζει το βλέμμα του και το σώμα του όσο ο εφιάλτης προχωράει. -Για την σκοτεινή και υποχθόνια ατμόσφαιρα του και για το πόσο τρομακτικά παρουσιάζει τη σύγχρονη Αθήνα της κρίσης μέσα από τη διεύθυνση φωτογραφίας του Χρήστου Καραμάνη. -Γιατί απολαμβάνεται τις ταινίες που βυθίζονται στο όνειρο κάνοντας τα σύνορα με την πραγματικότητα να είναι δυσδιάκριτα. -Γιατί σας άρεσε η «Ιστορία 52».
Γιατί να μην τη χάσετε; -Για τη Juliette Binoche. Είναι εντυπωσιακός ο τρόπος που εκφράζει με το βλέμμα της τον πόνο της συνειδητοποίησης του χρόνου και ανατριχιαστικό το γέλιο της που κρύβει το υπαρξιακό αδιέξοδο που βιώνει. -Γιατί είναι ένας απλός αλλά διεισδυτικός τρόπος αποτύπωσης του χώρου του κινηματογράφου, των ομοιοτήτων και αντιθέσεων του φεστιβαλικού κόσμου με το Hollywood και τα σημεία που αλληλοεπηρεάζονται. -Κυρίως για το πώς προσεγγίζει μέσα από τις δύο πρωταγωνίστριες και τις δύο ηρωίδες του βιβλίου που θα μεταφερθεί τη μεγάλη οθόνη τις έννοιες του χρόνου, της εξουσίας και της ομορφιάς. -Για τα υπέροχα πλάνα της φύσης, της ομίχλης και των βουνών.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί είναι η καλύτερη ταινία δράσης της χρονιάς. -Γιατί μέσα σε δύο ώρες βλέπεις φορτηγά και αμάξια να συγκρούουνται, καταδιώξεις, απίστευτα χορογραφημένες σκηνές μάχης και καταστροφών με φόντο ένα δυστοπικό σουρεάλ τοπίο. -Γιατί μπορεί να θεωρηθεί προσβολή, αλλά ο Tom Hardy αντικαθιστά επάξια τον Mel Gibson και είναι ένας αθόρυβος, λακωνικός μαχητής με τον οποίο δεν θέλεις να μπλέξεις. -Για την εντυπωσιακή διεύθυνση φωτογραφίας. Περιμένετε να ενθουσιαστείτε στη σκηνή με το πέπλο της άμμου. -Γιατί έφτιαξε αυτό το οπτικό υπερθέαμα με την τόσο σωστή και εντυπωσιακή χρήση των ειδικών εφέ ένας άνθρωπος 70 ετών. Αυτό θα πει οραματιστής. Γατάκια 25χρονοι φάτε τη σκόνη του (κυριολεκτικά).
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί ο Xavier Dolan δημιουργεί ένα αληθινό παθιασμένο γεμάτο συναίσθημα δράμα ενός γιου και της μητέρας του που μέσα από συγκρούσεις, πάθη και εντάσεις πορεύονται, στηρίζονται και αγαπιούνται. -Για τις σκηνοθετικές επιλογές του. Πειραματικά επιλέγει η ταινία να είναι γυρισμένη σε διαστάσεις 1:1 δημιουργώντας την εντύπωση πως η λήψη έγινε από smartphone, μόνο για να ανοίξει το πλάνο κάποια στιγμή συμβολίζοντας την ελπίδα. -Για τις εξαιρετικές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών. -Για το soundtrack της. Για το συνδυασμό pop κομματιών με την ελεγειακή μουσική του Ludovico Einaudi.
The Avengers: Age of Ultron – Εκδικητές: Η Εποχή του Ultron
Γιατί να μην τη χάσετε; -Για την απίστευτη εντυπωσιακή εκρηκτική καταιγιστική της δράση. Καταλάβατε ή θέλετε κι άλλους επιθετικούς προσδιορισμούς; -Γιατί ο Loki βρήκε τον άξιο διάδοχο του. Ο Ultron του James Spader είναι τρομακτικότατος και απολαυστικότατος και μπαίνει απευθείας στο πάνθεον των καλύτερων κακών superhero movies. -Για τα καυστικά αστεία της που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τον Thor και τον Captain America. Iron Man φάε σκόνη. Και οι Σκανδιναβοί έχουν χιούμορ. -Γιατί το σκοτεινό κομμάτι της ταινίας είναι το μυαλό του Toni Stark. -Γιατί το ρομαντικό κομμάτι της ταινίας είναι η τραγική ερωτική ιστορία του Hulk.