5 λόγοι για να πάτε σινεμά (4-10/6)
του Στάθη Κόλια Δεν θα σχολιάσουμε κάποιο φεστιβάλ ή κάποια ταινία αυτή τη φορά σε αυτό το εισαγωγικό σημείωμα. Απλά θα καλωσορίσουμε τα θερινά σινεμά που αποτελούν την πιο όμορφη απόδειξη πως ήρθε το καλοκαίρι. Αδράξτε την ευκαιρία και αφεθείτε στη μαγεία του κινηματογράφου κάτω από τον έναστρο ουρανό υπό τη συνοδεία κουνουπιών. Γιατί θερινό […]
του Στάθη Κόλια
Δεν θα σχολιάσουμε κάποιο φεστιβάλ ή κάποια ταινία αυτή τη φορά σε αυτό το εισαγωγικό σημείωμα. Απλά θα καλωσορίσουμε τα θερινά σινεμά που αποτελούν την πιο όμορφη απόδειξη πως ήρθε το καλοκαίρι. Αδράξτε την ευκαιρία και αφεθείτε στη μαγεία του κινηματογράφου κάτω από τον έναστρο ουρανό υπό τη συνοδεία κουνουπιών. Γιατί θερινό σινεμά χωρίς κουνούπια δεν λέει.
Καλή κινηματογραφική εβδομάδα και καλό καλοκαίρι.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί όταν είδατε το «2012» και το «The Day After Tomorrow» ολοκληρωθήκατε ως ανθρώπινη ύπαρξη. -Γιατί είστε στο βιβλίο Γκίνες ως το άτομο που έχει δει τις περισσότερες φορές την «Ημέρα Ανεξαρτησίας». -Γιατί σας ενοχλεί όταν οι ηθοποιοί σε μια ταινία ερμηνεύουν. -Για τα μπράτσα του Dwayne Johnson. Τζάμπα κάνει τόση γυμναστική το παλικάρι;
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί δεν υπάρχει σενάριο. -Γιατί δεν πειράζει αν σε μία ταινία πεθαίνουν εκατομμύρια άνθρωποι. Σημασία έχει να σωθούν οι πρωταγωνιστές. -Γιατί οι χαρακτήρες της ταινίας ή είναι άντρες που σώζουν τις γυναίκες ή είναι γυναίκες που τσιρίζουν και σώζονται τελευταία στιγμή από τους άντρες. Βαθύ. -Γιατί ο Paul Giamatti στη μισή ταινία κρύβεται κάτω από ένα τραπέζι και στην άλλη μισή εξηγεί στο θεατή πως έγιναν οι καταστροφές. Γιατί παίζεις σε αυτές τις ταινίες βρε Paul; Κάποτε είχες παίξει στο «Πλαγίως» και ήσουν υπέροχος.
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί αν μπορούσατε θα πηγαίνατε στη χώρα του Ποτέ-Ποτέ. -Για τον παραμυθένιο κόσμο της γεμάτο από νεράιδες, ξωτικά και καλικάτζαρους. -Γιατί το παιδί σας θέλει να πάει σινεμά (και πολύ καλά κάνει). -Γιατί το soundtrack της αποτελείται από τραγούδια του Elvis Presley, της Whitney Houston και της Lady Gaga. -Γιατί καταπιάνεται με το θέμα της αποδοχής της διαφορετικότητας.
Γιατί να μην τη δείτε; – Γιατί το soundtrack της, που αποτελείται από τραγούδια του Elvis Presley, της Whitney Houston και της Lady Gaga, ερμηνεύεται από μικρές λεπτές φωνούλες νεράιδων. -Γιατί δεν είναι πρωτότυπο και έχει «επηρεαστεί» λίγο από το «Shrek» και το «Πεντάμορφη και το τέρας».
Γιατί να τη δείτε; -Γιατί μιλάει για τη μαγεία της μουσικής και για το πως φέρνει κοντά τους ανθρώπους. -Για το πώς αιχμαλωτίζει την ομορφιά του Μπρούκλιν, του Μανχάταν και των ανεξάρτητων μουσικών σκηνών της Νέας Υόρκης. -Για το soundtrack της. -Γιατί η Anne Hathaway μπορεί να μην είναι καμία σπουδαία ηθοποιός, αλλά είναι πολύ όμορφη και είναι η τέλεια επιλογή για ρομαντική κωμωδία. -Γιατί είστε μία ευαίσθητη ρομαντική ψυχή.
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί αν θέλατε να δείτε το «Once», θα βλέπατε το «Once». -Γιατί είναι προβλέψιμο και δεν προσφέρει σεναριακά κάτι το διαφορετικό από όσα έχουμε δει. -Γιατί ενώ η ιστορία ξεκινάει με τη σχέση της ηρωίδας με τον αδερφό της, ποτέ δεν εστιάζει η σκηνοθέτρια σε αυτή τη σχέση χρησιμοποιώντας το ως αφορμή για να διηγηθεί μια ερωτική ιστορία. -Γιατί είναι λιγάκι hipster. -Γιατί ζήτω ο Tiesto.
Γιατί να τη δείτε; -Για τη Mia Wasikowska. Ποιος θα το περίμενε πως αυτό το κοριτσάκι που γνωρίσαμε στην «Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων» θα εξέφραζε με τέτοια επιτυχία τα διλήμματα και τα υπαρξιακά και συναισθηματικά αδιέξοδα που βιώνει η Έμα Μποβαρί. -Γιατί πιστεύετε ότι γεννηθήκατε λάθος αιώνα και επιβάλλετε στους φίλους να σας αποκαλούν Άννα Καρένινα. -Για τα κοστούμια, τα σκηνικά και γενικά την ατμόσφαιρα εποχής που καταφέρνει να δημιουργήσει. -Για την ερμηνεία του Rhys Ifans (αυτός είναι ο ηθοποιός που έκανε το συγκάτοικο στο «Μια βραδιά στο Νόττινγκ Χιλ» και το σέξι ραδιοφωνικό παραγωγό στο «The Boat that Rocked») ως σαγηνευτικός τοκογλύφος. Μας κάνει να ξεχάσουμε την εμφάνιση του στο «The Amazing Spider-Man».
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί η σκηνοθέτρια επιλέγει να μην προσπαθήσει να κατανοήσει την πολύπλευρη αυτή προσωπικότητα της ηρωίδας και να σταθεί απέναντι της εστιάζοντας μονόπλευρα στη ματαιοδοξία της και στον εγωισμό της. -Γιατί έχει μεταφερθεί στον κινηματογράφο ήδη άλλες πέντε φορές. Θα επιβιώσετε αν δεν δείτε την έκτη μεταφορά. -Γιατί ο Henry Lloyd-Hughes που ερμηνεύει τον υπερβολικά καλό άντρα της Μαντάμ Μποβαρί είναι όμορφος αλλά πιο ξύλινος και από τον Πινόκιο. -Γιατί ο Ezra Miller μοιάζει πιο πολύ με ροκ σταρ της indie σκηνής παρά με χαρακτήρα εκείνης της εποχής. -Γιατί ο Paul Giamatti όσο προλαβαίνει να εμφανιστεί στην ταινία είναι ίδιος με τον χαρακτήρα που ερμήνευε στο «12 Χρόνια Σκλάβος». Τρία χρόνια πέρασαν από τότε, μπράβο του που θυμάται ακριβώς το ρόλο.
Γιατί να τη δείτε; -Για να γελάσει το χειλάκι σας. -Γιατί είναι μία απολαυστική φαρσοκωμωδία με ξέφρενες καταστάσεις που θα σας χαλαρώσει με τον καλύτερο τρόπο. -Γιατί πρωταγωνιστεί ο Christian Clavier (ο Αστερίξ της καρδιά μας) παίρνοντας την ταινία κυριολεκτικά πάνω του (όχι κυριολεκτικά) με τις ατάκες του και τις γκριμάτσες του. -Γιατί λατρέψατε το «Θεέ μου τι σου κάναμε».
Γιατί να μην τη δείτε; -Γιατί εκτός από τον πρωταγωνιστή δεν αναπτύχθηκε ποτέ κανένας άλλος χαρακτήρας. -Γιατί στο τέλος γίνεται διδακτικός χωρίς λόγο, διακόπτοντας την κεφάτη ατμόσφαιρα. -Γιατί η κοινωνική του προσέγγιση είναι τέρμα επιφανειακή. Άστο μωρέ. Επικεντρώσου στο χιούμορ. -Γιατί η σχέση σας με τη Γαλλία αρχίζει και τελειώνει με τον Zinedine Zidane.
Τώρα θέλετε να δείτε και άλλες ταινίες; Δεν σας φτάνουν αυτές; Λυπάμαι.
Καλά. Αφού επιμένετε. Ορίστε:
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί είναι ένα συγκινητικό αντιπολεμικό δράμα το οποίο με απλότητα χωρίς να προπαγανδίζει ή να καταφεύγει σε συναισθηματικές ευκολίες καταδεικνύει τη φρίκη του πολέμου. -Για τη εις βάθος σκιαγράφηση των χαρακτήρων μέσω της οποίας ο θεατής έρχεται σε επαφή με την ουσία της ανθρώπινης ψυχής μακριά από πολιτικές, θρησκευτικές και φυλετικές διαφορές.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί λες και είναι αυτοβιογραφική ταινία του Al Pacino και του Barry Levinson μιλά για τη ματαιοδοξία του ηθοποιού, για το πώς αντιμετωπίζει το γεγονός ότι γερνάει και εξαφανίζεται από το προσκήνιο και για το πώς χάνει τον εαυτό του ανάμεσα στους τόσους ρόλους που υποδύεται. -Για τον Al Pacino. Είναι τρωτός και ευάλωτος εκφράζοντας τραγικοκωμικά το άγχος και τη μοναξιά αυτού του γερασμένου ηθοποιού και ξεφεύγοντας από τη γνωστή υποκριτική του μανιέρα τα τελευταία χρόνια. Επιτέλους. -Γιατί σας άρεσε και σας άγγιξαν οι θεματικές του «Birdman» και του «Cloud of Sils Maria». -Γιατί έχετε αδυναμία στον Philip Roth, σε μυθιστόρημα του οποίου βασίζεται η ταινία.
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί είναι η καλύτερη ταινία δράσης της χρονιάς. -Γιατί μέσα σε δύο ώρες βλέπεις φορτηγά και αμάξια να συγκρούουνται, καταδιώξεις, απίστευτα χορογραφημένες σκηνές μάχης και καταστροφών με φόντο ένα δυστοπικό σουρεάλ τοπίο. -Γιατί μπορεί να θεωρηθεί προσβολή, αλλά ο Tom Hardy αντικαθιστά επάξια τον Mel Gibson και είναι ένας αθόρυβος, λακωνικός μαχητής με τον οποίο δεν θέλεις να μπλέξεις. -Για την εντυπωσιακή διεύθυνση φωτογραφίας. Περιμένετε να ενθουσιαστείτε στη σκηνή με το πέπλο της άμμου. -Γιατί έφτιαξε αυτό το οπτικό υπερθέαμα με την τόσο σωστή και εντυπωσιακή χρήση των ειδικών εφέ ένας άνθρωπος 70 ετών. Αυτό θα πει οραματιστής. Γατάκια 25χρονοι φάτε τη σκόνη του (κυριολεκτικά).
Γιατί να μην τη χάσετε; -Γιατί ο Xavier Dolan δημιουργεί ένα αληθινό παθιασμένο γεμάτο συναίσθημα δράμα ενός γιου και της μητέρας του που μέσα από συγκρούσεις, πάθη και εντάσεις πορεύονται, στηρίζονται και αγαπιούνται. -Για τις σκηνοθετικές επιλογές του. Πειραματικά επιλέγει η ταινία να είναι γυρισμένη σε διαστάσεις 1:1 δημιουργώντας την εντύπωση πως η λήψη έγινε από smartphone, μόνο για να ανοίξει το πλάνο κάποια στιγμή συμβολίζοντας την ελπίδα. -Για τις εξαιρετικές ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών. -Για το soundtrack της. Για το συνδυασμό pop κομματιών με την ελεγειακή μουσική του Ludovico Einaudi.