Boxing Ελίνα

της Γιώτας Κωνσταντινίδου Εικόνες: Νατάσσα Χριστιανοπούλου Η Ελίνα Ρίζου, πρωταγωνιστεί στο Bitch Boxer, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου. Ένα μαχόμενο κορίτσι που θέλει να αποδείξει, να καταφέρει, να επιβιώσει και εν τέλει να νικήσει. Ένας καταιγιστικός μονόλογος με κινηματογραφική ερμηνεία και συμπαίκτες το κοινό. Μια συνεχόμενη πάλη ζωής σε μια σκληρή πραγματικότητα. Mετά την επιτυχημένη πορεία […]

Γιώτα Κωνσταντινίδου
boxing-ελίνα-33576
Γιώτα Κωνσταντινίδου
rizoy_1.jpg

της Γιώτας Κωνσταντινίδου Εικόνες: Νατάσσα Χριστιανοπούλου

Η Ελίνα Ρίζου, πρωταγωνιστεί στο Bitch Boxer, σε σκηνοθεσία Γιώργου Οικονόμου. Ένα μαχόμενο κορίτσι που θέλει να αποδείξει, να καταφέρει, να επιβιώσει και εν τέλει να νικήσει. Ένας καταιγιστικός μονόλογος με κινηματογραφική ερμηνεία και συμπαίκτες το κοινό. Μια συνεχόμενη πάλη ζωής σε μια σκληρή πραγματικότητα.

Mετά την επιτυχημένη πορεία στο Ίδρυμα Μιχ. Κακογιάννης, η παράσταση κάνει μια στάση στο Black Box. Τι είναι αυτό που κέρδισε το κοινό της Θεσσαλονίκη;

Και στη Θεσσαλονίκη, όπως και στην Αθήνα, η επαφή με το κοινό είναι άμεση και ειλικρινής. Ειδικά με δεδομένη την ιδιαίτερη συνθήκη του μονολόγου, δεν υπάρχει χώρος για “ασφαλείς θεατρικότητες” .Αυτή η εντιμότητα ήταν η μόνη μας πρόθεση και αυτή η ίδια έγινε το πολύτιμο στοιχείο ανταλλαγής με τον κόσμο.

Η Chloe Jackson είναι 21, εσύ 29. Τι σας ενώνει και τι σας χωρίζει;

Ακόμα και τώρα δεν ξέρω. Προσπαθώντας να πλησιάσω ένα κορίτσι που σε πρώτη ανάγνωση είναι αρκετά μικρότερη και αρκετά μετατοπισμένη από το δικό μου προφίλ, μπήκα στη διαδικασία να σκάψω περιοχές που είτε είχα ξεχάσει είτε δεν είχα ανακαλύψει ποτέ. Με αυτόν τον τρόπο ενσωμάτωσα όσο μπόρεσα κάποια στοιχεία, έτσι που τελικά δεν μπορώ να πω ποια από αυτά με χωρίζουν και ποια με ενώνουν με την Chloe. Παλεύοντας να συναντήσεις ένα πρόσωπο, το έχεις ήδη συναντήσει.

Πέρα από τη γυναίκα μποξέρ, συμβολίζεται και η συνεχώς μαχόμενη γυναίκα;

Πολύ φανερά αγώνας της ηρωίδας δίνεται με τέτοιον τρόπο στο έργο που δεν μπορεί κάνεις παρά να κάνει την αναγωγή σε έναν “άλλο” αγώνα, πιο πυρηνικό και άρα οικουμενικό. Δεν περιορίζεται καν στο γυναίκειο φύλο, απλώς βάζοντας ένα κορίτσι να προσπαθεί να ανταποκριθεί σε ένα αρρενωπό άθλημα, γίνεται πιο ανάγλυφη αυτή η ψυχική διαδρομή των στόχων και των εμποδίων, η πολύ γνώριμη σε όλους μας.

Την ηρωίδα, την προπονεί 10 χρόνια ο πατέρας της. Τι έχει στερηθεί;

Δέκα χρονιά προπόνησης στην ηλικία της διαμόρφωσης της προσωπικότητας και στην ηλικία του περάσματος από την παιδική στην ενήλικη ζωή σίγουρα στιγματίζουν ένα κορίτσι. Ο χρόνος που έχει επενδυθεί στο χτίσιμο των αρετών και των δεξιοτήτων της πρωταθλήτριας είναι ο χρόνος που δεν δόθηκε στην ανεμελιά, στην αργή και συνεχή μετάβαση από το παιδί στη γυναίκα, στην καθημερινότητα που μπορεί και να μην έχει πάντα έναν μεγάλο στόχο να την ορίζει.

Η σκηνοθεσία του Γιώργου Οικονόμου, πόσο σε εξέλιξε πάνω στην σκηνή;

Είχα τη μεγάλη τύχη να σκηνοθετηθώ από έναν άνθρωπο με μεγάλη ικανότητα στη “διάγνωση” ,ο όποιος με “εξανάγκασε” τελικά στην απολυτή σκηνική ελευθερία.

Μονόλογος, καταιγιστικός, αποκαλυπτικός. Τι σε φόβισε;

Με φόβισε η συνθήκη του μονόλογου. Δεν μου είχε ξανατύχει και δεν αισθανόμουν άνεση με αυτή τη μοναξιά. Γι αυτό και βασίστηκα τόσο στη σχέση με τους θεατές. Έγιναν οι συμπαίκτες μου και οι βοηθοί μου.

Ήρθες σε επαφή με γυναίκες μποξέρ, τι διέκρινες στη ψυχολογία τους;

Το μονό κοινό χαρακτηριστικό τους ήταν η πίστη στην προσπάθεια. Κατά τα αλλά, ήταν πολύ διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες, η καθεμία με την ιδιαίτερη προσωπικότητα της και τις δικές της ψυχικές αποσκευές.

Το καλοκαίρι σε συναντήσαμε στη Επίδαυρο με την ‘’Ελένη’’ του Ευριπίδη. Ήταν για σένα μια επιβεβαίωση;

Δεν μου έρχεται αυτή η λέξη στο μυαλό όταν σκάφτομαι την Επίδαυρο. Περισσότερο για τιμή θα μιλούσα, για μεγάλη τύχη που έζησα την εμπειρία αυτού του τόσο ιδιαίτερου θεάτρου και μάλιστα σε μια συνθήκη ιδανικών συνεργατών. Σίγουρα κάτι μέσα μου πήρε και επιβεβαίωση, αλλά αυτή φροντίζει να φεύγει με στην πρώτη ευκαιρία, οπότε δεν είναι αυτό που μένει.

Πες μια συνήθεια που απέκτησες στη Θεσσαλονίκη.

Τη συνηθείας των μεγάλων περιπάτων, αυτή η πόλη είναι γεμάτη ωραίες διαδρομές.

Επιστρέφεις Αθήνα για να συνεχίσεις όλο τον χειμώνα με το ‘’Bitch Boxer’’;

Θα ξαναπαιχτεί σίγουρα, γιατί μας έχει μείνει ακόμα μεγάλη διάθεση, αλλά ακόμα δεν ξέρουμε ποτέ και πού. Για αρχή, επιστρέφοντας θα συμμετέχω στο έργο “Γυναίκα και λύκος” της Ε. Πέγκα σε σκηνοθεσία Ε. Παπακωνσταντίνου.

Επιπλέον παραστάσεις

Παρασκευή 12, Σάββατο 13 Δεκεμβρίου στις 21:00 και Κυριακή 14 Δεκεμβρίου 2014 στις 20:00 Ταυτότητα της παράστασης Μετάφραση: Δάφνη Οικονόμου Σκηνοθεσία: Γιώργος Οικονόμου Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος Μουσική επιμέλεια: Γιώργος Οικονόμου Βοηθός Σκηνοθέτη: Παναγιώτης Καφούσιας Boxing Coach: Γιάννης Αΐδινιώτης Ερμηνεύει η Ελίνα Ρίζου

Πληροφορίες της παράστασης

Χώρος: BlackBox, Βασ. Όλγας 65 και Φλέμινγκ 2 Πρεμιέρα: Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014 Ημέρες και ώρες: Δευτέρα – Πέμπτη στις 21:00 καθώς και την Παρασκευή 12/12 στις 21:00, το Σάββατο 13/12 στις 21:00και την Κυριακή 14/12/2014 στις 20:00. Εισιτήρια: Κανονικό 12€, μειωμένο (φοιτητικό – ανέργων) 10€ Πληροφορίες – κρατήσεις: 2310829254 begin_of_the_skype_highlighting 2310829254 end_of_the_skype_highlighting Προπώληση Εισιτηρίων: στο BlackBox και στο www.viva.gr Ώρες ταμείου: 10:30-13:30, 17:30-21:30

Περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση εδώ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα