Ένας κάτοικος της Δυτικής Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ

Ανοικτή επιστολή στον ΟΑΣΘ σχετικά με τα προβλήματα που εντοπίζει καθημερινά στις μετακινήσεις του το επιβατικό κοινό

Parallaxi
ένας-κάτοικος-της-δυτικής-θεσσαλονίκ-214580
Parallaxi

Ανοικτή επιστολή στον ΟΑΣΘ σχετικά με τα προβλήματα που εντοπίζει καθημερινά στις μετακινήσεις του το επιβατικό κοινό από τον Αθανάσιο Παπαϊωάννου

Αγαπητοί κύριοι, Ονομάζομαι Αθανάσιος Παπαϊωάννου και με την παρούσα ηλεκτρονική επιστολή θα ήθελα να επισημάνω τα προβλήματα που αντιμετωπίζω καθημερινά κατά τις μετακινήσεις μου με τα αστικά λεωφορεία της Θεσσαλονίκης. Είμαι 30 ετών, κάτοικος Θεσσαλονίκης και χρησιμοποιώ τα αστικά λεωφορεία από το 2005. Τη γενική εικόνα του Οργανισμού καθώς και τις παρεχόμενες υπηρεσίες του μπορώ με ασφάλεια να τις χαρακτηρίσω ελλιπείς και μη ποιοτικές.

Γνωρίζω την οικονομική κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει ο ιδιωτικός ΟΑΣΘ καθώς και τα τεράστια προβλήματα που έχει παραλάβει και έχει να αντιμετωπίσει η νέα δημόσια διοίκηση. Τα προβλήματα είναι λίγο πολύ γνωστά σε όλους. Υπερβολικά μειωμένος αριθμός του διαθέσιμου στόλου, καθημερινές βλάβες και πολλά παροπλισμένα οχήματα στα αμαξοστάσια λόγω διαφόρων βλαβών, κατ επέκταση τεράστιες καθυστερήσεις δρομολογίων, εκδοτικά μηχανήματα που δεν δίνουν ρέστα, αυξημένο κόμιστρο εντός των λεωφορείων.

Γνωρίζω επίσης την προσπάθεια που καταβάλετε καθημερινά για τη βελτίωση των ανωτέρω προβλημάτων και δεν κρύβω την ικανοποίηση μου που επιτέλους κάποιος ασχολείται και με εμάς. Με τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης που αιμορραγούν και μαζί τους αιμορραγούν και οι πολίτες. Εφαρμόζετε κοινωνική πολιτική με μειωμένο κόμιστρο στα άτομα κάτω των 18, ελεύθερη μετακίνηση των ανέργων συμπολιτών μας, αφαίρεση της προσαύξησης του κομίστρου εντός των λεωφορείων, θέμα στο οποίο θα αναφερθώ και παρακάτω, αναγνωρίζετε το πρόβλημα των μηχανημάτων που δεν δίνουν ρέστα. Κοινωνική πολιτική που κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είχε εφαρμοστεί από την παλαιά διοίκηση, κάτι που όμως ποτέ δεν έγινε. Τα προβλήματα όμως δεν τελειώνουν εδώ.

Ως κάτοικος δυτικής Θεσσαλονίκης θέλω να αναφέρω πως οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια της δυτικής Θεσσαλονίκης συνεχίζουν να υπάρχουν. Πολλά λεωφορεία παθαίνουν βλάβη και αδυνατούν να εκτελέσουν το δρομολόγιο ή ακόμη χειρότερα αδυνατούν να ολοκληρώσουν το δρομολόγιο με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού. Επιπροσθέτως, πολλές φορές τα ακυρωτικά μηχανήματα εντός των λεωφορείων δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης μελάνης ή άλλης βλάβης με αποτέλεσμα να μη γίνεται σωστά η επικύρωση του εισιτηρίου και να υπάρχει ο φόβος καταβολής προστίμου.

Ένα ακόμη φλέγον ζήτημα αποτελεί η οδηγική και λεκτικά επιθετική συμπεριφορά του προσωπικού του ΟΑΣΘ. Πολύ συχνά έρχομαι αντιμέτωπος με την επιθετική οδηγική συμπεριφορά οδηγών του ΟΑΣΘ οι οποίοι οδηγούν με απότομες κινήσεις, απότομα σταματήματα, με υψηλές ταχύτητες, μιλώντας στο κινητό τηλέφωνο χωρίς να χρησιμοποιούν hands free, καπνίζουν εν ώρα οδήγησης ή συζητούν με άλλους την ώρα που υπάρχει η ειδική σήμανση “Μην ομιλείτε τον οδηγό”. Σε μία ευρωπαϊκή πόλη όπως η Θεσσαλονίκη, με ιστορία και αναπτυξιακή προοπτική, τέτοιες συμπεριφορές δεν αρμόζουν.

Τα προβλήματα εντός των λεωφορείων, όπως τα χαλασμένα κλιματιστικά το καλοκαίρι και τα χαλασμένα καλοριφέρ το χειμώνα, οι εμφανείς φθορές στα παράθυρα, τις πόρτες και τα αμαξώματα και τα κατεστραμμένα σκίαστρα φανερώνουν την κακή συντήρηση και παλαιότητα των οχημάτων και θέτουν αναγκαία την ανανέωση του στόλου ή τη σωστή συντήρησή τους.

Ενδεικτική είναι η έλλειψη σφυριών εκτάκτου ανάγκης στα παράθυρα των λεωφορείων και η έλλειψη πυροσβεστήρων σε πολλά οχήματα. Εγκληματικές ελλείψεις στον τομέα της ασφάλειας που θέτουν καθημερινά σε κίνδυνο τη δική μου σωματική ακεραιότητα και τη σωματική ακεραιότητα όλων των επιβατών.

Αναφορικά με την προσαύξηση του κομίστρου στα εντός των λεωφορείων εκδοτικά μηχανήματα, έχω διαβάσει πως η νέα διοίκηση σχεδιάζει να περιορίσει τη δυνατότητα έκδοσης στα τρία βασικά εισιτήρια των 50 λεπτών, του ενός ευρώ και των 2 ευρώ χωρίς προσαύξηση. Αυτό σίγουρα θα ικανοποιήσει μία μεγάλη μερίδα επιβατών, θα απογοητεύσει όμως άλλους επιβάτες που θα χρειάζονται εισιτήρια 2 ή 3 διαδρομών τα οποία δεν θα έχουν τη δυνατότητα να τα επιλέξουν. Ως πολίτης αυτής της πόλης, της όμορφης Θεσσαλονίκης, ονειρεύομαι να δω ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες, αστικές συγκοινωνίες όπως της αρμόζουν. Παρακολουθώ το έργο σας και εύχομαι σε ένα χρόνο από σήμερα να μιλάμε για έναν άλλο ΟΑΣΘ. Έναν ΟΑΣΘ με κοινωνικό πρόσωπο, με ευαισθησία και εστίαση στην ασφάλεια, φίλο του πολίτη και του επιβάτη.

Το παρόν κοινοποιείται σε διαδικτυακές πηγές ενημέρωσης και: Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών Γενική Γραμματεία Καταναλωτή Συνήγορος του Πολίτη

Μετά τιμής, Αθανάσιος Παπαϊωάννου

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα