Ένας Τομ θα μας σώσει;

Της Χριστίνας Παρασκευοπούλου Τη στιγμή που η χώρα περνάει μια εβδομάδα αβεβαιότητας αναμένοντας τις νέες πολιτικές εξελίξεις και βρίσκεται αντιμέτωπη με την λήξη της προθεσμίας για την καταβολή της δόσης των 1,6 δις ευρώ προς το ΔΝΤ, ένας κάτοικος του εξωτερικού αποφάσισε να δοκιμάσει να δώσει τη λύση. Ο τρόπος; Μια καμπάνια crowdfunding στην πλατφόρμα […]

Χριστίνα Παρασκευοπούλου
ένας-τομ-θα-μας-σώσει-42964
Χριστίνα Παρασκευοπούλου
1.jpg

Της Χριστίνας Παρασκευοπούλου

Τη στιγμή που η χώρα περνάει μια εβδομάδα αβεβαιότητας αναμένοντας τις νέες πολιτικές εξελίξεις και βρίσκεται αντιμέτωπη με την λήξη της προθεσμίας για την καταβολή της δόσης των 1,6 δις ευρώ προς το ΔΝΤ, ένας κάτοικος του εξωτερικού αποφάσισε να δοκιμάσει να δώσει τη λύση. Ο τρόπος; Μια καμπάνια crowdfunding στην πλατφόρμα indiegogo με στόχο ίσο της δόσης που πρέπει να καταβάλλει η Ελλάδα.

Ο Thom Feeney, ένας 29χρονος marketing manager από το York της Αγγλίας, που τώρα ζει στο Λονδίνο, αποφάσισε να βοηθήσει την χώρα, ιδρύοντας μια καμπάνια, με τον τίτλο «Greek Bailout Fund» (Ελληνικό Ταμείο Διάσωσης), και σύνθημα «από τον λαό για τον λαό», και μόλις σε δυο μέρες κατάφερε να συγκεντρώσει πάνω από 465.500 ευρώ από περίπου 30.000 άτομα.

Όπως σημειώνει ο Thom στην σελίδα της καμπάνιας του, ενώ πολλοί μπορεί να το θεωρήσουν φάρσα, θεωρεί πως το crowdfunding μπορεί πραγματικά να βοηθήσει, γιατί είναι κάτι άμεσο που μπορεί να κάνει ο καθένας απλά μπαίνοντας στο διαδίκτυο. Έχοντας βαρεθεί τον φαύλο κύκλο που κάνει η ελληνική κρίση, η οποία επηρρεάζει αληθινούς ανθρώπους, τη στιγμή που οι πολιτικοί είναι αναποφάσιστοι, σκέφτηκε, γιατί να μην κάνει μια προσπάθεια; «Γιατί να μην το λύσουμε αντίθετα εμείς οι άνθρωποι;»

Σημειώνει πως, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πατρίδα για 503 εκατομμύρια ανθρώπους, αν όλοι μας συνεισφέρουμε λίγα ευρώ μπορούμε να βοηθήσουμε την χώρα να επανέλθει σε τροχιά. Η καμπάνια, που ξεκίνησε μόλις πριν δυο μέρες, έχει δεχτεί ήδη πολλές θετικές αντιδράσεις και υποστήριξη, πράγμα που φαίνεται και από τον αριθμό δωρεών που αυξάνεται με το δευτερόλεπτο.

Τι χρειάζεται λοιπόν και τι παίρνουν οι συνεισφέροντες σε αντάλλαγμα; Οι Έλληνες, αναφέρει, χρειάζονται 1,6 δις ευρώ. Κι ενώ τα χρήματα μπορεί να φαίνονται πολλά, για να επιτευχθεί η καμπάνια απαιτείται συνεισφορά μόνο λίγο παραπάνω από 3 ευρώ από κάθε Ευρωπαίο. «Πράγμα που έχει το κόστος περίπου μισής μπύρας στο Λονδίνο. Ή το ίδιο με το να τρώνε όλοι στην ΕΕ μια σαλάτα με φέτα κι ελιές για μεσημεριανό».

Η καμπάνια λοιπόν καλεί την Ευρώπη να δωρίσει 3 ευρώ, με αντάλλαγμα να σταλεί μια καρτ-ποστάλ με τον Αλέξη Τσίπρα από την Ελλάδα, ενώ όπως σημειώνει, οι καρτ-ποστάλ θα τυπωθούν στην χώρα μας, ώστε να ενισχυθούν κάποια τοπικά τυπογραφεία και ταχυδρομεία. Για συνεισφορά 6 ευρώ, το αντάλλαγμα θα είναι μια σαλάτα με φέτα και ελιές, για 10 ευρώ ένα μικρό μπουκάλι ούζο, ενώ για 25 ευρώ ένα μπουκάλι Ασύρτικο κρασί.

Μόνο αυτό θα χρειαζόταν δηλαδή; Όπως σημειώνεται στην καμπάνια, προφανώς «θα πάρει χρόνο να διοχετευθούν πλήρως τα χρήματα στην ελληική οικονομία, αλλά τι έχουμε να χάσουμε; Ένα ακόμα γεύμα φαστ-φουντ; Δεν πειράζει, θα πάρετε κάποια νόστιμα ελληνικά πράγματα.» Όπως υπόσχεται η καμπάνια, όλα τα κέρδη θα πάνε στον ελληνικό λαό, είτε αυτό θα γίνει μέσω της κυβέρνησης ή μέσω άλλου ειδικού, και όλα τα προϊόντα που θα προσφερθούν σε αντάλλαγμα δωρεών θα είναι 100% ελληνικά.

Ο Thom επισημαίνει μάλιστα ότι δεν δημιούργησε την καμπάνια μονάχα για να αποδείξει κάτι, αλλά είναι μια αληθινή προσπάθεια να κάνει κάτι για την κατάσταση. Αλλά ακόμα και στην χειρότερη περίπτωση, υπογραμμίζει την σημασία του να αναδείξει την άσχημη κατάσταση του ελληνικού λαού αυτή τη στιγμή, κι όχι μόνο το προφίλ των πολιτικών, όπως γίνεται μέχρι τώρα. «Μπορούμε να βοηθήσουμε αγοράζοντας υπέροχα ελληνικά προϊόντα, και ίσως αν επιλέξουμε την Ελλάδα σαν ταξιδιωτικό προορισμό. Αυτό είναι μέρος της ιδέας πίσω από το καθένα από τα δώρα της καμπάνιας. Το εμπόριο θα βοηθήσει την Ελλάδα και τους Έλληνες να βγουν από την τωρινή τους κατάσταση.»

Ο νέος που ξεκίνησε την προσπάθεια μάλιστα είχε την προσφορά ενός μικρού ελληνικού νησιού για όποιον κατέθετε ολόκληρο το ποσό των 1,6 δις ευρώ, καθώς θεωρούσε πως ο πρωθυπουργός δεν θα είχε αντίρρηση σε κάτι τέτοιο δεδομένης της λύσης που προσέφερε, όμως η πλατφόρμα crowdfunding τον υποχρέωσε να αφαιρέσει την προσφορά καθώς δεν είχε δοθεί επίσημη έγκριση για κάτι τέτοιο. Κι ενώ μια Ελληνίδα επικοινώνησε μαζί του για το γεγονός, θεωρώντας το προσβλητικό, ζήτησε συγνώμη λέγοντας πως αν επρόκειτο να δώσει ένα πολύ μικρό νησί για να σώσει την οικονομία της χώρας του θα το έκανε. Μάλιστα, άκουσε μια φήμη πως ο πρωθυπουργός της χώρας προσπαθούσε να επικοινωνήσει μαζί του για την καμπάνια.

Σε περίπτωση βέβαια που η καμπάνια δεν φτάσει στον στόχο της στο τέλος της εβδομάδας, όλα τα χρήματα θα επιστραφούν στους δικαιούχους, αν και ο Thom ελπίζει να τα καταφέρει, λέγοντας πως αν γίνει κάτι τέτοιο θα είναι μια νίκη για την δύναμη του λαού. Ίσως έχει μια ελπίδα, καθώς μετά από μόλις δυο μέρες στον αέρα, η καμπάνια του απέκτησε τόση επισκεψιμότητα που “έπεσε” η σελίδα. Ο ίδιος έχει καταβάλει στην καμπάνια 10 ευρώ, την αξία ενός μπουκαλιού ούζου, και όπως υπογραμμίζει, αν ένας στους τρεις Ευρωπαίους έκανε το ίδιο, θα έφτανε τον στόχο.

Όπως σημείωσε στην σελίδα του στο facebook για την αντίδραση στην καμπάνια: «Η crowdfunding καμπάνια μου για να δώσω λύση στην ελληνική κρίση χρέους έχει γίνει θέμα ρεπορτάζ από τα Independent, Mashable, Huffington Post and City AM. Φαντάσου να έδινα όντως τη λύση…».

Επισκεφτείτε κι εσείς την καμπάνια εδώ και δείτε τα νέα της εδώ.

*Καθώς η καμπάνια του Thom έκλεισε στις 7 Ιουλίου συγκεντρώνοντας 1,930,577 ευρώ από 108,654 ανθρώπους (με πρώτες χώρες συνεισφοράς την Αγγλία και την Γερμανία) σε 8 μέρες, μπορεί ο στόχος των 1,6 δις ευρώ να μην επιτεύχθη, με αποτέλεσμα την πλήρη επιστροφή των χρημάτων στους δωρητές, όμως η υπόθεση δεν τελειώνει εκεί. Όπως σημειώνει στη σελίδα, μπορεί η συγκεκριμένη καμπάνια να ορίστηκε με τρόπο που να μην επιτρέπει την συνέχισή της πέραν της προθεσμίας λήξης της, με αποτέλεσμα αν δεν επιτευχθεί ο στόχος όλα τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν να επιστρέφονται στους συμμετέχοντες, όμως ο Thom αποφάσισε να μην αφήσει την προσπάθεια να πάει χαμένη. Έτσι, δημιούργησε μια νέα καμπάνια με τίτλο Greek Crowdfund, η οποία ορίστηκε στο 1 εκατομμύριο για δύο εβδομάδες, χωρίς όμως τον περιορισμό αυτή τη φορά να επιστρέφονται τα χρήματα αν δεν φτάσει τον στόχο της, ώστε όποιο σημαντικό ποσό συγκεντρωθεί να αξιοποιηθεί.

Που θα πάνε τα χρήματα; Όπως αναφέρει, «Υπάρχει ανθρωπιστική κρίση στην Ελλάδα, όχι μόνο οικονομική. Έτσι, ξεκινάω μια νέα καμπάνια ώστε όποια και όλα τα χρήματα που μαζευτούν να επενδυθούν για να βοηθήσουν τους ανθρώπους της Ελλάδας. Τώρα συνειδητοποιώ πως έπρεπε να το είχα κάνει με την πρώτη – μπορώ μόνο να ζητήσω συγνώμη. Θα συνεργάζομαι με το ελληνικό ίδρυμα Δεσμός, που έχει ένα τεράστιο δίκτυο φιλανθρωπιών με το οποίο συντονίζουν την διανομή πλεονάζοντων αγαθών. Ο Δεσμός θα με βοηθήσει με τον κύριο στόχο μου να μπουν στην αγορά εργασίας όσο περισσότερα άτομα 16-24 ετών είναι δυνατόν. Θέλω οι νέοι να έχουν ελπίδα, να αποκτήσουν δεξιότητες, να οδηγήσουν την οικονομία τους μπροστά και να επενδύσουν τους μισθούς τους πίσω στην Ελλάδα. Αυτοί οι νέοι άνθρωποι θα δουλέψουν πάνω στην φιλανθρωπία, την τεχνολογία και άλλους αξιόλογους σκοπούς για να βοηθήσουν την κατάσταση στην χώρα τους. Σας παροτρύνω να συνεισφέρετε τα επιστραμμένα σας χρήματα και μαζί, ας κάνουμε τη διαφορά.»

Ο Feeney, λοιπόν, αποφάσισε να δωρίσει το πόσο αυτό για την δημιουργία και την υλοποίηση του νέου προγράμματος «Δεσμός για τους Νέους», μέσω του οποίου δημιουργήθηκαν 15 θέσεις εργασίας για άνεργους νέους σε κοινωφελείς οργανισμούς σε όλη την Ελλάδα. Το πρόγραμμα, πέρα από εκτενή γεωγραφική κάλυψη, καλύπτει ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, αντικειμένου εργασίας, και μεγέθους οργανισμών. Οι οργανισμοί και υποψήφιοι εργαζόμενοι επελέγησαν κατόπιν ανοιχτής πρόσκλησης για προτάσεις και αξιολόγησης άνω των 100 αιτήσεων.

Από την ίδρυσή του, τον Ιανουάριο του 2012, έως και σήμερα ο Δεσμός έχει προσφέρει σε ένα ολοένα και αυξανόμενο δίκτυο 560 οργανισμών κοινωνικής ωφελείας στην Ελλάδα, βοηθώντας συνολικά πάνω από 300.000 βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα επωφελούμενους, χάρη στην προσφορά περισσότερων από 230 εταιρειών και εκατοντάδων ιδιωτών.

Επισκεφτείτε την νέα καμπάνια εδώ κι ενημερωθείτε για νέα της εδώ

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα