Ήταν το μετρό έτοιμο να ανοίξει;
Είναι φανερό ότι το μετρό άνοιξε βιαστικά χωρίς να έχουν προβλεφθεί τα στοιχειώδη, τα οποία σκάνε σαν τσουνάμι και αναγκάζουν υπουργούς σε συγνώμες και κινήσεις πανικού.
Μια σειρά σοβαρές λειτουργικές δυσκολίες που εκδηλώθηκαν από την πρώτη κιόλας μέρας της λειτουργίας του μετρό Θεσσαλονίκης και δυστυχώς επιδεινώνονται με το πέρασμα του χρόνου μας κάνουν να πιστεύουμε ότι ενώ κατασκευαστικά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα ως προς της λειτουργία του, λειτουργικά υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες και προβλήματα που εμφανίζονται διαρκώς και αποδεικνύουν πώς δεν είχαν γίνει οι απαραίτητοι λειτουργικοί έλεγχοι και δοκιμές που δεν θα δημιουργούσαν σοβαρά ζητήματα.
Το ζήτημα των μικρών συρμών και αποβάθρων που επισημάνθηκε από την πρώτη στιγμή αποτελεί ένα ζήτημα που φάνηκε στην πράξη. Προφανώς το μετρό σχεδιάστηκε με δεδομένα μιας άλλης εποχής με άλλες ανάγκες της πόλης. Οι επεκτάσεις της και οι πληθυσμοί που ζουν πλέον εδώ είναι μεγαλύτεροι όπως και οι επισκέπτες που καταφθάνουν και το χρησιμοποιούν δημιουργώντας πιέσεις σε ένα σχεδιασμό που δεν συμπεριελάμβανε αυτή την εξέλιξη.
Το μείζον ζήτημα της έκδοσης εισιτηρίων και καρτών αποδείχθηκε από την πρώτη στιγμή τεράστιο πρόβλημα και η αδυναμία των φορέων να συνεργαστούν για να επιλύσουν τα ζητήματα του ενιαίου εισιτηρίου γεννά τεράστια ερωτηματικά. Για αυτό και μπήκαμε στη λογική δώσε εκπτώσεις για να μην υπάρχει γκρίνια.
Τα ρέστα που δεν δίνονται, τα μηχανήματα που δεν λειτουργούν, οι πιστωτικές κάρτες που δεν γίνεται να χρησιμοποιηθούν, τα εικοσάρικα που δεν παίρνουν τα μηχανήματα, δημιουργούν τεράστιες ουρές, εκνευρισμό και απορίες.
Η διοίκηση του μετρό προσπαθεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις με απανωτά Σαββατοκύριακα χωρίς εισιτήριο τις περιόδους του κυκλοφοριακού φόρτου των γιορτών εκεί όμως δημιουργούνται χειρότερα προβλήματα. Χθες πρωί Κυριακής και λόγω των περίεργων που το χρησιμοποίησαν για να δουν τι είναι το νέο μετρό, στο σταθμό Νέα Ελβετία η αναμονή, γύρω στις 11 το πρωί, έφτασε τα 40 λεπτά για να κατέβει κάποιος στην αποβάθρα και να μπει στο βαγόνια, καθώς το πλήθος του κόσμου είναι αδιαχείριστο και τα λιγοστά τρένα δεν φτάνουν για να το εξυπηρετήσουν. Οι υπάλληλοι της εταιρίας κρατούσαν τον κόσμο για ώρα πολλή πάνω από τις σκάλες επιτρέποντας την είσοδο σε ελάχιστους.
Το ίδιο συνέβη στη διάρκεια της ημέρας στους σταθμούς Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου ενώ το χάος γύρω από τον τερματικό της Νέας Ελβετίας επιτείνεται με εκατοντάδες αυτοκίνητα παρκαρισμένα μέσα στα χωράφια, κάτω από αερογέφυρες, ακόμα και στις πλατφόρμες των αστικών που δεν έχουν ξεκινήσει καν ακόμα να μεταφέρονται εκεί. Ο κίνδυνος να συμβεί ατύχημα στις γειτονιές που γειτνιάζουν με το σταθμό μεγαλώνει κάθε μέρα, η τροχαία βρίσκεται σε απόγνωση και κανένας χώρος παρκαρίσματος δεν φαίνεται στον ορίζοντα αναστατώνοντας τη ζωή των Πυλαιώτικων, της Χαριλάου και της Κηφισιάς ήδη.
Τέλος οι υπάλληλοι της εταιρίας Thema μοιάζουν πολλές στιγμές λίγοι και σε απόγνωση.
Δευτέρα πρωί το πρώτο μήνυμα που παίρνω είναι το εξής:
”Σταθμός Μετρό Ανάληψη. 8.30 9 μέρες μετά την έναρξη Οι πρώτες κυλιόμενες δε λειτουργούν Τα πρώτα εκτυπωτικά έχουν γεμίσει λεφτά Η έκδοση με άτομο ξεκινάει μετά τις 9 Ένα άτομο μας λέει να ανέβουμε από την άλλη πλευρά γτ έχει λειτουργικά εκδοτήρια Μόνο το ένα δέχεται κέρματα, το άλλο δέχεται κ 5ευρα (ή 10ευρα αν κάνεις αγορά άνω των 5€) Η γκρίνια στη σειρά μου θυμίζει το επιτελικό κράτος που τα έκανε όλα ψηφιακά, “τέρμα πια ουρές” έλεγαν με στόμφο. Ωστόσο έχουν άτομο να βοηθάει τη ροή. Απολογείται λέγοντας τα έχουμε πει χίλιες φορές στην Θ την εταιρεία που το ανάλαβε.”
Είναι φανερό ότι το μετρό άνοιξε βιαστικά χωρίς να έχουν προβλεφθεί τα στοιχειώδη, τα οποία σκάνε σαν τσουνάμι και αναγκάζουν υπουργούς σε συγνώμες και κινήσεις πανικού.
Η τοξικότητα και η γκρίνια όσων τα είχαν επισημάνει από τις πρώτες στιγμές μάλλον ήταν δικαιολογημένη κριτική. Μένει να δούμε αν όλα αυτά λύνονται εν κινήσει…