Μετρό Θεσσαλονίκης: Πριν τη λίστα καλεσμένων προέχει μια άλλη λίστα

Σκέψεις με αφορμή το φημολογούμενο ενδιαφέρον του Μεγάρου Μαξίμου για τους καλεσμένους στα εγκαίνια

Κωστής Κοτσώνης
μετρό-θεσσαλονίκης-πριν-τη-λίστα-καλε-990449
Κωστής Κοτσώνης

Έντονη φημολογία έχει αναπτυχθεί σχετικά με το ποιοι καλλιτέχνες θα παρευρεθούν στο τριήμερο «πάρτι σε όλη τη Θεσσαλονίκη» που προανήγγειλε ο Πρωθυπουργός με αφορμή τα εγκαίνια του μετρό.

Το Υπουργείο Πολιτισμού, σύμφωνα με δημοσίευμα της Espresso, είχε προτείνει το Διονύση Σαββόπουλο, όμως το Μέγαρο Μαξίμου εξέτασε και το ενδεχόμενο να τραγουδήσει ο Αντώνης Ρέμος.

Σύντομα το αρχικό δημοσίευμα αναπαράχθηκε και οδήγησε σε νέο ρεπορτάζ από το Mega. Βάσει του ρεπορτάζ, σε κυβερνητική σύσκεψη έπεσαν κάποιες πρώτες ιδέες στο τραπέζι για το ποιες διασημότητες με θεσσαλονικιώτικες ρίζες θα προσκληθούν στα εγκαίνια, χωρίς να διευκρινίζει το αν θα τραγουδήσουν ή όχι.

Καθότι βρισκόμαστε μόλις ενάμιση μήνα πριν τα εγκαίνια, σκέφτηκα να προτείνω κάποιες πιο επείγουσες αφορμές για συσκέψεις γύρω από το μετρό:

  • Ενημέρωση για νέες λεωφορειακές γραμμές και χρήση του μετρό: Τον περασμένο Σεπτέμβριο ο ΟΣΕΘ παρουσίασε το πλάνο αναδιάρθωσης πολλών γραμμών στα λεωφορεία, προκειμένου αφενός να γίνει ευκολότερη η πρόσβαση στο μετρό και αφετέρου να ελαφρύνει η Εγνατία από τις δεκάδες γραμμές που τη διατρέχουν. Ενάμιση μήνα πριν, θα περίμενε κάποιος να κυκλοφορήσουν αναλυτικοί χάρτες ή έστω κάποιες οριστικές πληροφορίες που να προετοιμάζουν το κοινό σχετικά με αυτές τις τροποποιήσεις, ώστε από την πρώτη μέρα να γνωρίζουν οι χρήστες τι θα περιμένουν βγαίνοντας στη στάση. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει ως τώρα. Ούτε έχουμε δει ακόμα κάποια ενημερωτική καμπάνια στα ΜΜΕ για την νέα πραγματικότητα με το μετρό, όπως είχε ακουστεί στα τέλη του καλοκαιριού.
  • Τερματικός σταθμός Νέας Ελβετίας: Αυτήν τη στιγμή ο σταθμός που θα υποδέχεται χιλιάδες επιβάτες από τα προάστια στα ανατολικά αλλά και πολλές από τις αναδιαρθρωμένες γραμμές του ΟΑΣΘ βρίσκεται σε μάχη με το χρόνο και θα απαιτηθεί μεγάλη προσπάθεια και άριστος συγχρονισμός των αρμοδίων για να είναι έτοιμος. Και φυσικά, έπεται η μεγάλη εκκρεμότητα του αντίστοιχου τερματικού σταθμού στο σταθμό της Μίκρας στην επέκταση Καλαμαριάς, ο οποίος πρέπει να είναι έτοιμος το πολύ τέτοια εποχή του χρόνου αλλά ακόμα δεν έχει ξεκινήσει κάποια εργασία.
  • Ζητήματα ασφαλείας: Το τελευταίο διάστημα έχουν εκφραστεί —και μέσω της Parallaxi— προβληματισμοί γύρω από το κατά πόσο είναι επαρκές το διάστημα δοκιμών του συστήματος, ενώ δημοσιεύματα της Εφ.Συν. διατύπωναν ερωτήματα για εκτροχιασμό βαγονιού και μετωπική σύγκρουση συρμών με πολύ μικρή ταχύτητα στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Ακόμα και αν αποδεχτούμε ότι στα πλαίσια δοκιμών είναι αναμενόμενο να συμβούν αστοχίες —ακόμα και πιο σοβαρές—, θα περιμέναμε να δούμε κάτι πιο αναλυτικό από τις αλλεπάλληλες διαβεβαιώσεις ότι το μετρό είναι ασφαλές. Στη σκιά του δυστυχήματος των Τεμπών, ειναι πιο απαραίτητο από ποτέ οι ιθύνοντες να διασκεδάζουν τις όποιες αμφιβολίες με απόλυτη διαφάνεια και ανοιχτό δίαυλο προς τους πολίτες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Όταν τελειώσει το Μετρό
  • Ενιαίο εισιτήριο: με ρεπορτάζ της η εφημερίδα «Μακεδονία» ανέδειξε το σοβαρό ενδεχόμενο να μην είναι έτοιμο το ενιαίο ηλεκτρονικό εισιτήριο μετρό-λεωφορείων μέχρι τα εγκαίνια. Και αυτό γιατί τόσα χρόνια «έτρεχαν» δύο διαγωνισμοί παράλληλα, ένας για τα εισιτήρια στο μετρό και ένας αντίστοιχα στα λεωφορεία. Η γραφειοκρατία και η αβελτηρία των ιθυνόντων άφησε τους διαγωνισμούς να εξελίσσονται παράλληλα μέχρι τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα τώρα να μένει ελάχιστος χρόνος για τη διασύνδεση των δύο συστημάτων. Πριν μερικές μέρες, ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανακοίνωσε ότι το μετρό θα λειτουργήσει δωρεάν τουλάχιστον την πρώτη εβδομάδα, «με υπόδειξη της Κομισιόν», για να προσαρμοστούν οι Θεσσαλονικείς. Το timing δημιουργεί ερωτηματικά γύρω από το αν αυτή η απόφαση είναι μία παροχή προς τους Θεσσαλονικείς ή αποτελεί έμμεση παραδοχή για τη μη επίτευξη του ενιαίου εισιτηρίου.
  • Λογότυπο: Μικρή λεπτομέρεια, αλλά δείχνει κι αυτή την αίσθηση της «τελευταίας στιγμής» που επικρατεί πριν τα εγκαίνια. Ενάμιση μήνα πριν, οι σταθμοί και οι συρμοί δεν έχουν «ντυθεί» ακόμα με κάποιο επίσημο λογότυπο, ώστε να δημιουργηθεί μία συμπαγής εταιρική ταυτότητα που να αποτυπωθεί στους κατοίκους. Από τον Ιούνιο «τρέχει» σχετικός διαγωνισμός (μετά από ματαίωση προηγούμενου) αλλά ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί κάποια νικητήρια πρόταση.

Μαθημένοι είμαστε στη χώρα μας (και ακόμα περισσότερο στη Θεσσαλονίκη) να γιορτάζουμε για πράγματα που αλλού είναι αυτονόητα. Αλλά ας καθαρίσουμε τουλάχιστον πρώτα με την παραπάνω λίστα και μετά βλέπουμε και για τη… λίστα των καλεσμένων.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα